Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Olen itsekkin ollut yleisesti japsikotteroita vastaan mutta nyt kun kaikki liinat yritetään vetää kiinni (vaikkei öljy loppunutkaan maailmasta vaan sitä tuotetaan jatkuvasti liikaa) niin pitäsi kait siirtyä bensapihimpään suuntaan. Mutta silti pitäs kyllä tehoilla päästä etiäppäinkin. Varsinkin kiihtyvyys ja sitä kautta yleensäkkin suorituskyky pitäisi hiukan edes vastata jo totuttua. Mutta aivan nuo pikkumoottorit eivät tunnu kestävän kuin hiukan yli sadantuhannen kilometrin. Siitä tulee seuraamaan vaihtoarvojen hulvakka pudotus. Mazdan 1,6-2,0 litraan koneet edustaa hiukan sitä välimaastoa jonka voisi vielä olettaa päälle parinsadan tuhannen kasassa pysyvän. Ahdettunakin.

    lastunraapija

    Tuo dieselien hiukkassuodattimien vaihtosysteemi tuntuu taas uudelta rahastuspajatsolta. Luulisi, että puhdistuspenkkiin kiinnitetystä suodattimesta sopivan tehokkaalla kuumailmapuhaltimella läpi puhaltamalla nokikarsta palaisi pois tosta vaan. Polttoahan ne puhdistussyklitkin auton omilla järjestelmillä yrittävät. Ehkä ne syklit on vaan tehty ajatuksella vajaan tehoisiksi tai toteutettu huonosti.

    Metsuri motokuski

    Usein nuo hiukkassuodattimet saadaan toimimaan autokorjaamolla myytävillä polttoaineen lisäaineilla. Esim Fortella on sellainen aine jolla suodattimen toiminta saadaan palautettua. Kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa kalliin suodattimen.

    http://www.ammattiautot.fi/uutiset/dpf-puhtaaksi-fortella-hiukkassuodattimen-puhdistusaine-kokeessa/

    Palstamato

    Yksi hiukkassuodattiemien on ongelma ovat lyhyet ajomatkat. Noen polttosyklit eivät ehdi käynnistyä. Joissain bemareissa taasen moottorit termostaatit falskaa ja lämpötila ei nouse. Itsellä oli tämä tyyppivika, testerin mukaan vesi nousi vain 70 asteeseen. Sykli käynnistyy määräaikana, jos nopeutta on tarpeeksi, moottoriveden lämpötila on riittävä ja tankissa on riittävästi polttoainetta.

    Ja kannattaa käyttää kunnon öljyjä. Jos autosi ohjeet suosittaa Castrolia, käytä sitä. Huonojen öljyjen sanotaan tukkivat suodattimia. Tiedä sitten.

    Metsuri motokuski

    Nykyään on esim Mobilila hiukkassuodattimella oleville autoille oma öljy. Siinä on huomioitu jotenkin tuo puhdistettavuus. Mutta paras lääke lienee tuo tehokas polttamminen pienellä vaihteella ajaminen niin kuin tuossa linkissä mainitaan jonka laitoin tuossa edellä.

    Ammatti Raivooja

    ”Dpf filtteri tuhansia euroja.” ebayssä melkein autoon kuin autoon satasia. Ottaako suomalaiset varaosaliikkeet pikkasen voita leivän päälle.

    Yhteen benariin kaveri vaihto Saksasta tilatun dpf filtterin just tuon termostaatin takia. Makso reilusti alle tonnin.

    Palstamato

    Juuri Mobilin öljyistä varoiteltiin minua. Lienee meinannut juuri noita perusöljyjä kun ei ollut tuollaista filtereille tehtyä vielä.

    Metsika

    Harjavallasta ihan hyvä pointti tuosta dieselistä. Bensiiniä katteltas kyllä jos kilometrit pysys aisoissa, mutta ei tahdo alle 1000 km viikkoja montaa tulla vuodessa

    rööri roope

    En kehu noita japsin kotteroita.Oli laakkoselta ostettuja 2 6:sta mazdaa.Bensa 1.8 vm 2004 ja diesel vm 2006 2.0.
    Bensa vehe pelas jotenkuten uudeta lähtien mitä takuu ruostetuunauksia useita ja muita pikkuvikoja.

    Se 2006 diesel oli mittaritaulultaan kuin venäläinen joulukuusi usein paloi kaikenväriset merkkivalot.Johtui hiukkas-suodattimesta joka oli aina tukossa.
    Onneksi vaihdoin pois ikävä kyllä volkkariin Laakoselta.Tää volkkari oli kans maanantaikärryjä.(bensa)siinäkin hiukkas-suodatin temppuili ja vaihtoon äkkiään.

    Sen tilalla volvon s 40 diesel pelaa helvetin hyvin.Samoin bensa s60:ntä volvo pelaa kuin enkeli vaikka mittarissa 260000 km.

    Nii se uusi mazdan diesel omistaja sai murheenkyynin motti levis alle 200 tuhannen.

    Laakkosen yhtiön kanssa en oo missään tekemisissä:pitäkööt kotteronsa.

    Muuten pitäkää nuo suodattimet kunnossa,vaihtakaa öljyt jotka on moottorille sopivia ja laadukkaita.

    Ja mikä tärkeää painakaa lätkää kunnolla ja pitkään siitä moottori tykkää.Plaa kaikki karstat ja myös suodttimista.

    vänkäri

    Niin. Ne tuon ikäisten Mazdojen dieselkoneet olivatkin eurooppalaista suunnittelua. Siksipä en niihin ole itse sekaantunutkaan. Nykyisin taitavat dieselit tulla jo Japanista.

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 5,990)