Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä pätkät

    Turvesoilla taitaa kaikki traktorit olla ruuvattuja maksimiteholle.
    Hiemankaan tuoreemmat metsäkoneet ovat jo huomattavan tehokkailla moottoreilla varustettuja ja onpa jo eräs valmistaja tehnyt hybridikoneita, joiden maksimiteho on jo huima.
    Kuorma-autoissa ja muissa hieman raskaammalle työlle joutuvissa vehkeissä ”alitehoinen” moottori syö suhteessa enemmän, koska sitä joutuu polkemaan raskaammalla jalalla.

    puhveli

    kyllä mulla on sahat ruottalaisia ja auto myös volvo xc 70 bensa koneella vm.2006 .hyvin on pelittäny auto km 165000 km ja sahat 346 xpg ja 357 xpg.

    Visakallo

    Luvattomat hiukkassuodattimen poistot ovat yleistymässä diesel-autoissa kovaa tahtia. Monissa 2010-luvun vaihteessa valmistetuissa autoissa suodattimet lähestyvät sitä ikää, että ne on pakko uusia. Koska remontti maksaa paljon, osa autoilijoista haluaa oikaista poistattamalla koko suodattimen.
    Hiukkassuodatinkenno poistetaan pakoputkiston sisältä siten, että ulkopuolelta ei pysty huomaamaan mitään. Auton ohjelmistoa on myös rukattava, jotta merkkivalot eivät ilmiantaisi puuttuvaa suodatinta.

    Hiukkassuodattimen uusiminen voi maksaa automallista riippuen jopa 4 000 euroa. Luvattoman DPF-poiston ohjelmointeineen saa noin tuhannella eurolla, joten säästö on selkeä.
    Ammattimaisesti tehdyt DPF-poistot eivät jää kiinni katsastuksissa, joissa yleensä tarkastetaan auto vain silmämääräisesti.
    Ensi vuoden aikana käyttöön otetaan uusia mittaus- ja tarkastustapoja, jotka helpottavat DPF-poistojen havaitsemista.

    jees h-valta

    Auton kuuluu syöpötellä bensiiniä eikä mitään pirtin lämmitinöljyä.
    Olen yrittänyt haeskella VW:n seuraajaa mutta noi mopon moottorit turbolla hiukan mietityttää. Taitaa vain tarvita pysyä autoissa eikä mopon ja auton risteytyksissä.

    arto

    Käy koeajolla sillä mopon turbolla yllätyt, ei se koko vaan se voima ja vääntö. Mutta ymmärrän jos 8 gruisaat pieneltähän ne tuntuu.

    jees h-valta

    Yllättävää kyllä nin japsikottero Mazda CX katumaasturi lähimmäs kilpailukykyinen parilitraisella ja autom.lootalla. Suht virkeä kiihtyvyys ja huippukin riittää. Lisäksi siihen saisi jopa jonkinlaisen kaupankin aikaan. Mitä kokemuksia tällaisesta? Onko kellään?

    Metsika

    Tuommoista mazdaa kanssa kattellut octavian seuraajaksi. Voisi olla ihan pontiaalinen vaihtoehto. Tosin dieselinä. Aika vähän näitä näkyy liikenteessä ja kokemuksiakaan ei liiemmin mistään kuulunut. Toinen ja ehkä todennäköisempi vaihtoehto on subaru outback dieselinä. Tai tuollaista pitäis viikonloppuna oikein käydä katsomassa. Onko näistä kellään mitään hyvää/pahaa sanottavaa? Sähkönen käsijarru, takajousituksen tasosäätö, sähkösäätöinen istuin, hiukkassuodatin ym. hitkuttimet vähän arveluttaa kun käytettyä autoa kuitenkin olen etsimässä.

    Visakallo

    En minä muuta osaa sanoa kuin sen, että japanilaisissa autoissa on se hyyvä puoli, ettei niitä tarvitse erikseen kehua.
    Tuotteet kun itse puhuvat puolestaan.
    Autohuoleni loppuivat samana päivänä kun vaihdoin eurooppalaisesta japanilaiseen.

    vänkäri

    Ei nyt ole maasturia eikä dieseliä mutta Mazda kumminkin. Kestävyydestä on tosin vielä paha mennä sanomaan kun on vasta vajaa 350 000 mittarissa. Jarrupaloja ja levyjä on pitänyt vaihdella entisten kuluttua loppuun ja tietysti renkaita, öljyjä, tulppia, ilman- ja raitisilmanputsareita, pyyhkijänsulkia ja joku polttimo ja se moniurahihna 50 000 kilometriä myöhässä. Muuten onkin sitten kaikki tehtaan jäljiltä. Ja matka jatkuu…

    jees h-valta

    Metsikan ajatus muuten ok mutta pitäiskö miettiä sitä diesel-hyötyä?
    Kun katsoo bensiinin vuosimaksua ajon.verossa niin pitää dieselillä tahkota 40 000 kilsaa enemmän että saa jotain hyötyäkin. Lisäksi vielä kalliimpi hankintahinta ja tulevaisuus yleensä dieselillä aika musta.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 5,990)