Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • Visakallo

    Peugeotille on ollut tunnusomaista laadun vaihtelut. Jopa saman mallisarjan sisällä voi olla eroja. Todennäköisesti syy on alihankintaketjun ongelmissa, joita ei ole saatu hallintaan. Sellaisen, jolle on sattunut osumaan hyvälaatuinen Peugeot, voi olla vaikea uskoa laatuongelmien olemassaoloa. Silloin kun edes merkkihuolto ei saa uuden auton vikoja korjattua, loppuu usko keneltä hyvänsä. Minua on turha syyttää Peugeot-asioissa puolueellisuudesta, koska ko. merkki on ollut niin vahvasti meillä lähipiirin käytössä, ja kohdalle on osunut sekä niitä hyviä, että huonoja yksilöitä. Yksilöllisyys on monesti hyvä markkinavaltti, mutta se ei toimi lainkaan autojen laadun yhteydessä.

    jees h-valta

    Saisko vinkkiä että mikä malli ja mitä ne vaivat joita merkkikorjaamo ei ole pystynyt korjaamaan? Kun olisi sitten viisaampi jos joskus osuu se laadun heittotekele käsiin.

    Tolopainen

    Kyseessä on ns. piilevät viat ja niitä pököissä riittää.

    Visakallo

    Sähkö- ja automaattivaihteistoviat 308 -mallissa. Ohjaustehostin oli myös murheena, mutta sen sai kuntoon osia vaihtamalla.

    jees h-valta

    Ja ikäluokka oli? Ja ajokilometrit?

    A.Jalkanen

    Molemmat kehumani, sekä Joensuun että Espoon, huollot olivat nimenomaan ns. tusinapajoja, mutta olivat erikoistuneet – toinen Peugeotiin ja toinen otti sen lisäksi Citroeneja. Pitkä työura saman merkin parissa näkyi hyvänä osaamisena. Nykyisin kyllä käytän merkkihuoltoa, kun auto on kalliimpi ja siinä on enemmän elektroniikkaa. Vianetsintäohjelmistojen ajantasaisuus on varmaan ihan avain nykyautojen ymmärtämiseen, kun ovat ”tietokoneita”.

    Visakallo

    Kuten sanoin, viat olivat uusissa autoissa vm. 2010 ja 2013.  Autoilla oli ajettu muutama tuhat kilometriä.  Uuden 3008 -mallin viat ovat samat kuin itselläsi.

    6 m3

    GLA: Hienoa että tunnistat ja tunnustat vajavaisuutesi. Rohkeasti vaan tutustumaan asioihin käytännön pariin. Tulee kokemusta ja tietoa niihinkin asioihin jotka ovat jääneet Googlesta kalastellun teorian varaan.

    Kun muutaman vuoden kokee ja tekee asioita käytännössä niin kyllä se siitä,,,

     

     

    jees h-valta

    Visakallo, hämmästelen, mitä vikoja minulla sitten on ollut Peugeotissa. Itse en tiedä yhtään. Tuo 308 on aika vanha malli ja siitä on ponkaistu huikeasti eteenpäin. Kuten moni muukin auto ja malli.

    eero heikki

    Simca menee ohi,muistan semmosen maenoksen!

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 230)