Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • Gla

    Ja mitkä olivatkaan mm-rallin yhteydet siviililiikenteeseen?

    jees h-valta

    Citroenhan on vuosia hallinnut ralleja mennen tullen. Mutta eihän siellä varmaan silti tavismaantieautoja osata tehdä?

    6 m3

    Tieinsinööri opettellenee metrisiä mittoja? Ja mm:n ja MM:een eroa?

    Peugeotilta viimeinen kohtuullinen etenemisväline lienee 205:n yhdeksänkymmentä luvulta. Tämä 3000 sarja on samanlainen torikassi, hameväen mieleen.

    jees h-valta

    Heh, tietää sitten että myös miesväen mieleen. Useimmiten sen kuitenkin päättää se hameväki. Toki tosi vanha käsite että siitä pahoitteluni, eihän enää ole mahdottomuus etteikö tällaisia mottipäitäkin voi hameessa vastaan tulla. Ainakin mammanpoika ettäs sen puoleen kyllä.

    Visakallo

    Meidän suvussa on nyt yksi Pökötti vähenmmän. Jos poistan omistajan kommenteista kirosanat, ei montaa sanaa jää jäljelle.

    jees h-valta

    Niin että katkeruus hyvästä autosta luopumiseen toi tuskaa aivan kirotusti. Kannattaisi pitää hyvästä kiinni eikä tehdä hätiköityjä päätöksiä.

    A.Jalkanen

    Älkää nyt vetäkö Pököttiä ihan kölin alta. Minulla on ollut kaksi ja molemmat erittäin hyviä (309 GT ja 307 automaatti). Tyytyväisyys johtui kyllä myös siitä, että löysin molemmille hyvät merkkiin erikoistuneet huollot.

    rööri roope

    Nii kuli ne yhteydet siviili pirsseihin ovat merkkejä.Edelleen ralli sijoitukset hurrissa.

    1 Hundai 2Citroen 3-4Hyndaen 5 Citroen 6-7 Tojota 8Foordi 9Tojota  10 Ford

    Siinä pilkun höylääjälle.

    Ei niitä kukaan halua.

     

    jees h-valta

    Kyllähän todella A.J.oikeassa on, kyllä merkkihuolto on kaiken a&o. Jos tonne tusinapajoille lähtee niin kaikki merkin antamat tarkistuskehoitukset häviää ja jää hoitamatta. Kyllä se siellä se paras osaaminen aina on merkkikohtaisesti. Olen sen jo niin monen automerkin kanssa todennut. Ei BMW:kään olisi autoliikkeen pihaan taatusti hajonnut jos se olisi viimeisen huollon käynyt merkkikorjaamossa. Mutta kävi paikallisessa Fixut tahi mikälie sut ja sek.

    Gla

    6 m3: ”Tieinsinööri opettellenee metrisiä mittoja? Ja mm:n ja MM:een eroa?”

    Enää ei jaksa edes huvittaa, miten pahasti joku voi katkeroitua siitä, ettei tiedä suodatinkankaan roolia tien rakenteessa. Todistettavasti siihen ei tarvita tieinsinöörin koulutusta, ihan normaali halu ottaa asioista selvää riittää.

    Evoluutio on kehittänyt meille kaikille korvien väliin mekanismin, joka pyrkii estämään negatiivisia kokemuksia. Tuosta on varmaan ollut hyötyä joskus muinoin eloonjäämisen suhteen, mutta nyky-yhteiskunnassa kannattaa opetella hallitsemaan tätä piirrettä. Sillä on suuri merkitys oppimisen kannalta. Esim. liikenteessä voi huomata, että parannettavaa voi olla muuallakin kuin muiden toiminnassa. Tai että oma käsitys suodatinkankaasta saattaa vaatia tarkentamista. Ylipäätään kannattaa koittaa välttää tilannetta, jossa ei tiedä, ettei tiedä. Toisaalta nettipalstalla purkautuva katkeruus on ihan ok sivuvaikutus, jos itse asia menee jakeluun.

     

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 230)