Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 181 - 190 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • wanhajätkä

    Nämähän on NIIN tilastoja. Samat vaatimukset ne on pikkubusseissakin kuin muissakin. Kun kilometreistä puhutaan Land Gruiseritkaan ei oo ollu parkkipaikan koristeena. Kilometreihin nähden ylivoimainen. Nii on useiden ruisereiden kokemuksella. Ja kyllä Corolla rulettaa myös. !8 vuotta tulee täyteen ja laakista läpi. Hilux painiiki pakusarjassa. Mikä lienee sijoitus. Ranskikset jatkavat perinteitä….ei hyvässä.

    Puuki

    Esim. Suzuki Swifthän  oli pärjännyt yllättävän hyvin. Valmistusvuosi kannattaa myös katsoa.  Kun tilaston ”voittaneella” Skodalla 0 %:lla on ajettu puolta vähemmän kuin 7:nneksi sijoittuneella , niin eihän niitä voi suoraan verrata.   Perus Toyotoillakin näyttää ajetun paljon vähemmän kuin useimmilla heikommin sijoittuneilla. Toyotan maasturi on poikkeus. Se on pärjännyt hyvin.

    VW Transporterilla ajettu melkein puolimiljoonaa km. Ei ole ihme kun ei ole tilaston kärkipaikoilla. Melkein sama juttu Vitolla vaikka km:jä ei ihan yhtä paljon olekaan.

    Jätkä

    Wisakallo: ”Jospa sitten Jesse vastavuoroisesti olisit hieman armollisempi muidenkin autovalintoja kohtaan. Ihmiset kun ovat erilaisia ja heillä on omat tarpeensa, sekä ovat yleensä aika järkeviä valinnoissaan.

    -Tuo ehdotus ei mene läpi.

    Mutta peugeotin erinomaisuuteen ja ERIKOISUUTEEN on minun ainakin kiinnitettävä erityistä huomiota. Kun tuollainen kottero tulee vastaan, tai on parkkipaikalla, ei se erotu ainakaan minun silmiini muusta kuin korkeintaa Logosta, joka on keulassa. Ihan täysin hukkuu massaan, jossa samanlaisia eri merkillä varustettuja on pilvin pimein.

    Viime vuonna muuten ensirekisteröitiin henkilöautoissa Peugeotteja niin, että sijoitus oli :s. Edellä oli mm. KIA, Dacia ja Hyundai.

    Automalleissa peugeot ei ole päässyt kolmenkymmenen parhaiten myydyn listalle millään mallillaan, mutta 3008 0n sijalla 35! Mallia myytiin viime vuonna 1081 kpl ja kun autoja myytiin117259 kpl, voinee halukkaat laskea sen markkinaosuuden, mutta ilmeisesti ne kaikki on myyty Harjavaltaan.

    Peugeotissahan on peräti metalliset alleajosuojat?  mitä niillä sitten tarkoitetaankaan?.

     

    Visakallo

    Viime vuosien sotatantereilta kuvattuja uutisfilmejä katsoessa ei ole voinut olla huomaamatta, minkä merkkisen auton lavalle se konekivääri on lähes aina pultattu. Toimintavarmuus on kova sana silloin, kun ajetaan täyttä vauhtia ampujan roikkuessa kk:n sarvissa miinakenttien läpi niin ettei miinat ehdi räjähtää. Eurooppalaiset automerkit loistavat yleensä siinä touhussa poissaolollaan.

    jees h-valta

    Visakallon testit varmaan siviilielämän tärkeimmästä päästä.

    Visakallo

    En ole kaikkein innokkain moottori- ja sisätilalämmittimen käyttäjä, mutta kyllähän tällaisina aamuina, kun mittari näyttää -27 astetta, auton lämmittäminen on aivan järkevää niin moottorin kuin kuljettajankin kannalta.  Tämä ei tietenkään koske erästä teollisuuspaikkakuntaa Kokemäenjoen varrella, eikä erästä eurooppalaista automerkkiä. Aika lailla nyt sähkön tuonnin varassa ollaan, kun naapurimaista tuotua on nyt lähes 40% siitä määrästä mitä kotimaassa tuotetaan. Tilannetta on auttanut meneillään oleva talvilomakausi, joka hieman pienentää teollisuuden sähkönkulutusta.

    jees h-valta

    Visakallohan itse pahentaa sähkön kulutusta hakkaamalla tuontisähköä taivaan tuuliin. Toki ymmärrän. Eihän se kyllä Mazda käyntiin lähtisikään ilman lämmityshärpäkkeitä. Kuljettajahan ei hyödy mitään ilman lämmityksestä. Kyllä minulla keuhkot vielä ulkoilmaa kestää. En tupakoi. Kun istut miellyttävän lämpimään penkkiin on aivan sama mikä on pakkastila ilmassa.

    harrastelija

    Muistaakseni Visakallo laittoi Mazdan? Mikä on malli ja vetotapa? Parkkipaikalla näkyi olevan Mazda CX-5, ei hassumman näköinen ulkopuolelta. Itsellä oli 1980-luvun taitteessa Mazda 323 pikkuauto joka oli muuten hyvä, mutta liian pieni ja bensakoneella.

    Visakallo

    Minun on CX3 etuveto kahden litran bensakoneella.

    Visakallo

    Kuten jo totesin, tämä tuntemamme Suurten Ajatusten Kokemäenjoki ei mitään lämmittimiä tarvitse! Onko siis Pökötissä kuitenkin ihan lämmitettävä penkki? – Enpä olisi ikinä uskonut!

Esillä 10 vastausta, 181 - 190 (kaikkiaan 230)