Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 230)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto. Osa 2

    Aloitin tämä jatkoketjun, kun alkuperäiseen ei voinut enää lisätä kirjoituksia.

    Jesse tuolla aiemmin ihmetteli, miksi VW-liike ei huolinut hänen Volkkariaan vaihdossa. Minä en sitä ihmettele, sillä auton historiassa taisi olla jotain epäselvää. Merkkiliike tiesi tämän, eikä enää halunnut sekaantua asiaan. Peugeot-liikeellä oli tarve saada uutta mallia kaupaksi, ja se saattoi lisäksi toimia hyvässä uskossa. Liike yritti ensin suoraa myyntiä, mutta todennäköisesti myi sitten Volkkarin kilotavarana jollekin kaukaisemmalle jopparille tai laitatti koko kotteron paaliin.

  • jees h-valta

    Gla oikeassa, nuo Hiluxittajat useimmiten rikkovat huonoja metsäautouria joita ei ole tarkoitettu lainkaan rourattoman ajan liikennöintiin. Mitä syvemmällä käydään sen hauskempaa, kun rapa lentää on offroad-tunnelma katossa ja varmaan pääkin silloin tällöin.

    rööri roope

    Nössöjen katuhirmut kestäkööt asvaltilla.Turha runkata katupeliä auraamattomalle tielle vai eikö etenemiskyky riitä?tojota menee (VOITTAJA) Ei kuitenkaan paalattavat tojotat ja nössö pökötit.Päivän pelastus suomi nössöt hävisi kanukeille.

    Ei Selänne aamulla oo varmaan uutisen ykkös haastateltava.

    Ihan hyvä vaikka oon isänmaallinen.

    Terve

     

    jees h-valta

    Rööri oli iltakupilla, terästetyllä.

    harrastelija

    Toyota on poistanut uudet dieselit henkilömalleistaan. Itselataava hybridi on markkinoilla, mutta sen osuus taitaa kyllä vähentyä Suomessa, koska bensakonetta tarvitaan liian paljon. Tällä ratkaisulla Toyota suuntaa markkinointinsa (kuten ennenkin) maishin, jossa volyymit ovat vähän suuremmat kuin täällä asumismahdollisuuden rajamailla.

    Hiluxmetsuri

    Heh. Ajatuksenjuoksu on toisinaan ihmeellistä. Vaikka olisi metsässä etenevä auto ei sillä useinkaan tarvitse mennä edes lähelle ääriraja. Offroad taasen on ihan laji, joka tapahtuu siihen erikseen tarkoitetuilla alueilla luvan kanssa eikä suinkaan muiden omistamilla teillä mutaa pöllyttäen.

    Glan autovalinta on onnistunut koska auto näyttää olevan sopiva juuri niihin tarpeisiin joita hänellä autoilun suhteen on. Turha tuollaisesta on olla kateellinen.

    Sähköistyminen näyttää etenevän täyssähkön ja ladattavien hybridien suuntaan. Ns. itselataavia hybridejä myydään toki edelleen, mutta ne eivät ole niin kiinnostavia kuin ladattavat mallit, koska säästöt jäävät käytännössä varsin olemattomaksi; etenkin maantiellä. Kaupungissa tökkivässä ruuhkassa hyötyä syntyy.

    Puuki

    Sähköautot ei ole käytännössä niin ympäristöystävällisiä kuin annetaan ymmärtää.   Etuna sähköautoilla voi olla vähäinen huollon tarve ja edulliset kilometrit ( siihen asti kun/jos yleistyvät niin paljon että verotus muuttuu).  Parempia olisi biokaasua käyttävät. Lobbareita ei niille ole ehkä yhtä paljon kuin sähköautoille.

    Englannissa aletaan valmistaa  metaanikäyttöisiä traktoreita.  Yhtä tehokas dieselkäyttöisten kanssa; ainoa ero on että pitää pienempää ääntä. Kuulemma metaanilla kulkevia kuorma-autojakin on jo liikenteessä n. 30 000 .

    Tolopainen

    Viimeisessä TM numerossa on mielenkiintoinen talviautotesti jossa mitattiin myös moottoreiden päästöjä. Aika tuttu tilanne Aasialaiset kärjessä ja PSA:n moottori kaikista huonoin. Aivan järkyttävät hiukkaspäästöt noissa pienissä bensiinimoottoreissa.  Voisi sanoa että moottori on epäonnistunut; suurimmat päästöarvot kaikissa testeissä joita nykyisin moottoreista mitataan. Jos dieselit kielletään suurkaupungeissa, kieltää pitää myös PSA konsernin autoilla ajo.

    MJO

    Ja luonnonsuojelija jesse ei piheydessään hanki omaan PSA autoonsa edes moottorilämmitintä. Keskittyy muiden parjaamiseen ja pitää itseään eco-ihmisenä kun haaveilee sähköautosta.

    Nimetön

    Ja koboltin hinta jo kolminkertastunut vaikka sähköautoin valmistus aivan minimaalista.

    https://www.kp24.fi/lehti/keskipohjanmaa/529249/sahkoautojen-akuissa-tarvittavan-koboltin-hinta-noussut-ennatykseen

    Hiluxmetsuri

    ”Sähköautot ei ole käytännössä niin ympäristöystävällisiä kuin annetaan ymmärtää.   Etuna sähköautoilla voi olla vähäinen huollon tarve ja edulliset kilometrit ( siihen asti kun/jos yleistyvät niin paljon että verotus muuttuu).  ”

    ”Annetaan ymmärtää” -arvelun sijaan voi välillä käyttää vaikkapa faktojakin.Vaikkapa tuosta: http://emobility.teknologiateollisuus.fi/sites/emobility/files/attachments/sahkoautot_ei-strategiassa_teknologiateollisuus_20170524.pdf .

    Verotus suosii vähäpäästöisiä ja energiatehokkaita autoja käyttövoimaveron puolesta, mutta autoverossa kalliimpi hankintahinta mietityttää hankintavaiheessa.

    Täyssähköauton hankintatuki (2000€) helpottaa sähköautoiluun siirtymistä

    https://www.trafi.fi/oleedellakavija/tayssahkoauto/sahkoauton_hankintatuki

    Kaasuautojakin tuetaan ja etenkin kotimainen biokaasu on mielenkiintoinen bensiinin ja dieselin korvaaja.

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 230)