Keskustelut Tekniikka metsämiehen auto

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 167)
  • metsämiehen auto

    Aiheesta on keskusteltu ennenkin, mutta on autonvaihto harkinnassa ja ajattelin kysellä täällä kokemuksia. Minulla on tiettyjä kriteereitä, joita haen autolta. Ensinnäkin arvostan autossa hiljaisuutta, koska sillä joutuu joskus ajamaan pitkiäkin matkoja. Sen täytyisi olla myös neliveto, jossa on hyvä maavara, lukittava keskitasauspyörästö ja riittävän hidas ykkösvaihde eikä kulutus saisi olla kovin suuri. Dasia duster olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta on aika äänekäs. Land rover freelander on vähän kalliinlainen, mutta muuten ominaisuudet olisi kohillaan.

  • 6 m3 6 m3

    Juu, -89 Hiluxilla mennään taipaleen yli ja takaisinkin. Vinssi puuttuu mutta taidan jättää laittamattakin.
    Lavalle heitin 10 tonnin vaijeritaljan ja 20 metriä köyttä sekä pylpyrän(taittopyörän). 🙂

    Sillä mennään metsänhoito/metsästys reissuille.

    Gla Gla

    ”Kyllä ne Gla kaikki pellistä on prässätty.”

    Silti kantava runko on tukevampaa tavaraa kuin itsekantava kori.

    japine

    Hiluxin lavalle on hyvä ottaa ns. farmitunkki. Kumminkin tulee ajettua /kiven/kannon päälle ristiriipuntaan.

    jees h-valta

    Itellä tuo vanha letukka ja siinä on hyvä saksitunkki jolla voi tehdä huoletta pikakippauksenkin. Eli kevittää kannon tai kiven nokasta ja rattiin ja keikauttaa auton tunkin varassa alas.

    Puun takaa

    Miksi ajatte autolla kannokossa??
    Eikö tiellä olisi parempi ajaa?

    japine

    Farmitunkin kanssa ei tarvitse mennä könyämän auton alle, ja sillä voisi esimerkiksi siirtää autoa sivuttain. Kippaamalla.

    jees h-valta

    Siksi kun tien rakennus toteutuu vasta hetken päästä puuntakunen. T-lansseineen.
    Letukan tunkki on pitkillä jatkovarsilla ettei erityisemmin alla tarvii könytä.

    Puun takaa

    Muista pitää Jesse tunkki jatkossakin mukana, kun uppoat siellä uudella T-lassilla peruutellessasi.
    Olisi muuten mielenkiintoista kuulla järkevä perustelu sille, miksei kääntölenkkiä rakenneta metsätien päähän.

    jees h-valta

    Ensinkin sitä ei rakenneta tien päähän. Vaan iiiison kallion alle. Ja syy: Naapuri tuli kimppaan ja saadaan se teen siipi hänen puolelleen. Piiitkälle. Sitten loppupätkällä tehdään vain kevyempi juuri telouksen kestävä mutta kuitenkin hiukan enemmän kuin pengertie. Kallion kierto on aika huomattava ja T-siipeä saadaan siinäkin hyödynnettyä. Laatua valvon ja hyvään lopputulokseen uskon. Olenhan ollut suunnitelussa mukana. Heh.

    Gla Gla

    Mutta mikä oli syy olla tekemättä lenkkiä? Yhtä lailla sekin olisi mennyt naapurin puolelle.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 167)