Keskustelut Tekniikka metsämiehen auto

  • Tämä aihe sisältää 167 vastausta, 37 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta sitten Gla toimesta.
Esillä 7 vastausta, 161 - 167 (kaikkiaan 167)
  • metsämiehen auto

    Aiheesta on keskusteltu ennenkin, mutta on autonvaihto harkinnassa ja ajattelin kysellä täällä kokemuksia. Minulla on tiettyjä kriteereitä, joita haen autolta. Ensinnäkin arvostan autossa hiljaisuutta, koska sillä joutuu joskus ajamaan pitkiäkin matkoja. Sen täytyisi olla myös neliveto, jossa on hyvä maavara, lukittava keskitasauspyörästö ja riittävän hidas ykkösvaihde eikä kulutus saisi olla kovin suuri. Dasia duster olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta on aika äänekäs. Land rover freelander on vähän kalliinlainen, mutta muuten ominaisuudet olisi kohillaan.

  • e-h

    Liekkö porukat veltostuna vai minkä takia pitäs aatoilla joka puun äärelle,minä metsurina oon pärjännä ihan hyvin norm autolla.

    Gla

    Varmaan tässä ketjussa olen jo todennut, että mielummin minäkin laitan rahani teiden kunnostukseen kuin maasturin hankintaan. Tiessä arvo säilyy, autossa neliveto ja korkea maavara aiheuttaa pelkkiä kustannuksia. Tietysti sellaiseen ideaalitilanteeseen ei aina toteudu, että henkilöautolla kivuttomasti joka paikkaan pääsisi, joten siedettävä kompromissi on hiukan normaalia korkeammalla maavaralla varustettu etuvetoinen henkilöauto. Siinä ei kulutus nouse liiaksi edes moottoritiellä. Neliveto kun vastaavaan kaksivetoon verrattuna lisää käytännössä kulutusta n. litran/100 km vuoden ympäri laskettuna, joten 20 000 km vuotuisella ajomatkalla siinä poltetaan kasettikuorman verran mursketta.

    Urakoitsijat ovat sitten oma lukunsa, kun eivät voi valita teitä, joilla ajelevat.

    Leevi Sytky

    Pihkaniska on epäilemättä hankkinut juuri sellaisen auton kuin tarvitsee.
    Itse en tykkää maastureista, varsinkaan kun en tarvitse sellaista. Nykyään ajelen ranskis-autolla; se on hyvä tuolla maantieajossa ja pääsee sillä mehtätietäkin.
    Seuraava auto ehkä henkilömallin Mersu, tai Volvo S60.

    jees h-valta

    On siinä Touaregissa hiukan alennettu nk. sport-versio mutta juuri siiläkin tuppaa hiukan ripeänä liikkumaan.En nyt silti ole vielä kaikkia kerinnyt tutkailla kuten esim. siellä olevan Tip-Tronicin mahdiksia. Kait tämä tästä selkiää. Olen kieltämättä aika laiska tutkimaan auton ominaisuuksia. Viimeksi bemarin ominaisuuksiakin tuli lähinnä hämmästeltyä autoliikkeen uudelleenmyynti-ilmoituksesta. Oli kaiken maailman kaarrejarrutuksen valvontaa yms. joista en omassa käyttöaikanani tiennyt hönkäsen pöläystäkään. Mitä automaattisemmin kaikki vain pelaa sen parempi.

    Gla

    Jos vaihteisto on samanlainen kuin muissakin volkkareissa, sport ei muuta välityksiä. Se vain vaihtaa hiukan korkeammilla kierroksilla isommalle vaihteelle.

    jees h-valta

    Tuli tuossa mieleen että luin käyttöohjekirjasta että kun valitsee sähkökiekolta nelivedon silloin myös huippunopeus jossa sitä kiekon puolta käyttää on 40km/h. Olisko siinä samalla alennusvaihteen kytky?

    Gla

    Uskon, että tuosta autosta alennusvaihde löytyy ja käsikirja sen kyllä kertoo. Huippunopeuden rajoitus voi liittyä alennusvaihteeseen tai sitten tasauspyörästöjen lukitukseen.

Esillä 7 vastausta, 161 - 167 (kaikkiaan 167)