Keskustelut Tekniikka metsämiehen auto

  • Tämä aihe sisältää 167 vastausta, 37 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta sitten Gla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 167)
  • metsämiehen auto

    Aiheesta on keskusteltu ennenkin, mutta on autonvaihto harkinnassa ja ajattelin kysellä täällä kokemuksia. Minulla on tiettyjä kriteereitä, joita haen autolta. Ensinnäkin arvostan autossa hiljaisuutta, koska sillä joutuu joskus ajamaan pitkiäkin matkoja. Sen täytyisi olla myös neliveto, jossa on hyvä maavara, lukittava keskitasauspyörästö ja riittävän hidas ykkösvaihde eikä kulutus saisi olla kovin suuri. Dasia duster olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta on aika äänekäs. Land rover freelander on vähän kalliinlainen, mutta muuten ominaisuudet olisi kohillaan.

  • Pähkäilijä

    http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?a100=6710

    parin viikon kuluttua nuo ilmestyvät maanteille (1 lokakuuta alkaen) – tosin lumi tulee myöhemmin. Mielenkiintoista miten raskaan kaluston kauppa on käynyt tämän syksyä vai ovatko ostajat pantanneet ja odottaneet lakimuutosta.

    Työautona on täälläkin ollut muutama pakurinelikko muttei niillä puolen metrin loskassa menty jos loska oli mitattu pystysuuntaan eikä vaakaan. Tosin puolta metriä täällä ei loskalunta ole muulloinkaan kun ensimmäisen suojan sattuessa kohdalleen hanget tipahtavat reippaasti alle puoleen metriin mutta kevyet vehkeet jäävät mahastaan kiinni siihen muutenkin.

    EDIT – onhan noita uusia yhdistelmiä jo luovutettu omistajilleen

    http://www.sisuauto.com/blogi/

    Gla

    Miten Pihkaniska C5 pelaa korotettuna? Ulosjoustohan vähenee ja ylimmässä asennossa sitä ei ole, jos olen oikein ymmärtänyt.

    Onko auto muuten ollut kestävä ja luotettava? Mukava ja tilava se on ja siksi sitä hiukan itsekin ajatellut. Vähän käytettynä hintakaan ei ole kovin paha.

    pihkaniska

    Citikassa on jousitukselle 4 korkeusasentoa ja jousitus menee ylimmässä asennossa aika jäykäksi, max nopeus yläasennossa 10km/t, eli se on vain tilapäistä käyttöä varten.Mittarissa on 75000km ja vaihdettu on yksi raidetangon pää ja ikkunan aukaisuvaijeri.

    japine

    Mihinkäs vanha kunnon Combi Lada on unohtunut? Lähtee pakkasellakin käyntiin, veivi vakiovarusteena, lämmin ja menee huonollakin tiellä.

    Gla

    Jos tuo on sitikalle tavanomaista vikaantumista, ei se ainakaan este hankinnalle ole. TM:n testissä autoon uusittiin kytkin 50 tkm ajettuna, muuten ei ongelmia ollut.

    Nettiautossa on 12 Lada Kombia, joista puolet etuvetoisia. Niissä ei taida kampea olla, kun kone on poikittain. Mutta maavaraa näyttää ainakin kuvan perusteella olevan kivasti. Hiukan laadukkaampana toteutuksena tuo olisi ihan oikeasti kiinnostava.

    japine

    No se vanha kantikas tietenkin. Kunnon iigori. Jäisi englannin defenderit ym. häpeämään. Kunnon työkalu.

    e-h

    Onhan tuo 4 veto oqtavia riittänä hyvin,ei ole kannossa kiikuttu kun jaksaa muutaman sata metriä kävellä,

    6 m3

    Aiti tyontaa, isa ohjaa, lapset kantaa pohjaa, rattaat ja loota, sehan on Scooda. Vanhalla takatuupparilla tultiin pois peruuttamalla mihin matka etuperin paattyi. Kuin Kuplalla konsanaan. Jos koko pohjan varaan jai, sitten lapioitiin ja tunkattiin. On muuten sikahieno ilma keskella susialuetta. Teknikaali ajettu tuliasemaan, tulet rannassa ja iltalento kuumimmillaan. Puolikuu mollottaa jarven selalta. Joutsenet joikaa ja sudet ulvoo. Hirvet ja peurat rykii taustalla.

    e-h

    Tulipa esille tuokii kuusmottisen lausunto,kait jokainen ajaa millä haluvaa.

    6 m3

    e-h. Korota sata. Suunta 0200. Korjaan: Technical ajettu tukiasemaan. Linnoitus menossa. ”Ala ota sita vakavasti”

Esillä 10 vastausta, 121 - 130 (kaikkiaan 167)