Keskustelut Tekniikka metsämiehen auto

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 167)
  • metsämiehen auto

    Aiheesta on keskusteltu ennenkin, mutta on autonvaihto harkinnassa ja ajattelin kysellä täällä kokemuksia. Minulla on tiettyjä kriteereitä, joita haen autolta. Ensinnäkin arvostan autossa hiljaisuutta, koska sillä joutuu joskus ajamaan pitkiäkin matkoja. Sen täytyisi olla myös neliveto, jossa on hyvä maavara, lukittava keskitasauspyörästö ja riittävän hidas ykkösvaihde eikä kulutus saisi olla kovin suuri. Dasia duster olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta on aika äänekäs. Land rover freelander on vähän kalliinlainen, mutta muuten ominaisuudet olisi kohillaan.

  • 6 m3 6 m3

    Miksi ajaa kannokossa?

    ”Koska leipä miehen tiellä pitää”, niin ilmeisesti HV:ssa ei ole varaa ostaa leipää, sitämyöden joutuu ajamaan kannokossa? 🙁

    Egoa todella täytyy pönkittää jos metsäajoihin ostaa 91 000 €:n
    menopelin? 🙁

    Gla Gla

    Pakkoruotsia. Testissä Touaregin sisarmalli ja eräs hiukan edullisempi auto. Arvatkaa, kumpi osoittautui käyttökelpoisemmaksi teiden ulkopuolella? Toki valintaan vaikuttaa moni muukin asia, mutta hyvä silti on tiedostaa sadantonnin autoille luonteenomaisia piirteitä.

    http://www.teknikensvarld
    .se/2006/01/31/16459/
    provkorning-av-porsche
    -cayenne-turbo-och-lada-niva/

    jees h-valta

    Siksi T kun sopii maastoon kuin nyrkki simmuun. Se kalliotöykkä jatkuu myös siellä naapurissa jonninverran. Säästetään metsäpohjaa että saadaan osteltua kalliita maastopelejä.

    jees h-valta

    Itseasiassa vartoilen X-5:sta hybridiversiota. Sopii jotenkin egoon.
    Sitä vartoillessa Touareg kelpaa.

    Gla Gla

    ”Siksi T kun sopii maastoon kuin nyrkki simmuun. Se kalliotöykkä jatkuu myös siellä naapurissa jonninverran.”

    Ok, tuota on hankala arvioida paikkaa näkemättä. Mutta kuten toisaalla sanoin, minullakin kääntöpaikalle istuu paremmin T-mallinen kuin lenkki. Toistaiseksi saa kuitenkin olla ilman kääntöpaikkaa, mitä nyt henkilöautolle ja peräkärrylle riittävän kääntöpaikan avaan kun kone sinne tulee. Palstan perukoilla on lähivuosina niin vähän hakattavaa, ettei rekkakelpoisen tien teko kannata. Sen verran kuitenkin tietä korjaan, että henkilöautolla pärjää. 200 tonnin soran hinnalla ei maasturin käyttöä kuitata kuin vuoden tai pari.

    jees h-valta

    Non ni. Vaikka Gla oli Nivan kannoilla tuli ny sitte se Touareg kuitennii ostettua. Bemari kun hajosi automyyjän koeajolla käsiin.

    pihkaniska

    Kerroppas kokemuksia touaregita. On ollut kiinnostusta kyseiseen autoon. Subaru foresterikin on ollut mielessä, mutta oli niin isoääninen kun kävin koeajolla ja se viskolukko ei ole paras mahdollinen.

    jees h-valta

    Kerron pihkaniska kun alkaa tulla hiukan enemmän kilometrejä. Nyt vasta tänään ajettiin kotiin autoliikkeestä koska vanhan bemarin asiasta riitti setvittävää. Mutta sinne jäi ja korjaavat omaan piikkiinsä ja myyvät pois.
    Mitä tuossa Porista Harjavaltaan ajelin on tuntuma erittäin miellyttävä. Hiljainen bemariinkin verrattuna ja hyvä ajaa. Nippeleitä on niin maan per…..sti ettei niistä vielä tolkkua kerinnyt kaikista saada. Kun menin ensi kerran tankkaamaan nolotti kun naapurijakajan rouva opasti mistä tankin luukun saa auki. Huikkasi vaan että niin aianakin heillä siinä mikä kotipihassa on. Ja siinähän se olikin, oven alasyrjässä katkaisija. Oppia ikä kaikki.

    Puun takaa

    Millä moottorilla otit Touaregin?

    jees h-valta

    3,2ltr:n V-6 bensiini. Syystä ettei tule kakkosautona juuri kymppitonnia enempää metsä/möksäreissuja.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 167)