Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 551 - 560 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Rane

    Mihin lienee Horjumattoman valinta kohdistunut?

    MIISU4F

    Pojasta minulle olisi sopinut Land Rover, sellainen oli myyynnissä naapurikunnassa. Kysyin, että paljonko vero on vuodessa- noin 1000 euroa.. Lakkasin haaveilemasta, hinta oli vajaa 9000 euroa, ajettu 195 000km, vm 2002 diesel, eikä ihan ruostekasakaan.- Pajerossakin oli vero tuota luokkaa. Saati vakuutukset. Muuten kiva mutta ei napannut.
    En maksa turhasta painosta ja siitä, että saatan tarvita pari kertaa vuodessa ajaa lähemmä.. Aika päästöpesä taitaa tuollainen myös olla ja kulutus kova. Ei oo dieselkään enää edukasta.

    jees h-valta

    Miisun kannattaa alkaa kuunnella poikaa kuten itsekkin olen monastikkin joutunut toteamaan. Tosin nyt kun ikää jo aivan hänellä tarpeeksi, on luotto ajatuksiinsa jo saavutettu etuus. Tekee meille joskus aina muutaman työkeikan kun varsinaisesta palkkatyöstään kerkiää. Eipä tarvii neuvoa materiaaleja eikä tapoja vaan vapaat kädet. Kun vain kertoo mitä haluaa. Näillä on jo muutama vuosi menty. Ikää sentään jo huikeat 25v. Autoista tosin ei ole juuri kauheasti edes ollut puheita vaan molemmat lähinnä omat kotteronsa hommannut omaan tyyliinsä. Mutta aina on hiukan hyvä muistaa käyttötarkoitus ja yllättävän usein se vain eteen tulee. Se että hintavuus on joskus haitta niin toisessa kohtaa saattaa taas maksaa aika nopsaan sekin murheettomuudellaan. Minulla ei juuri ole kovin usein halua traktoriapua haikailla kuten kuitenkin juuri viimeksi tein. Auto vain upposi lähes iteltään santavelluun ja takavetoinen avolava ilman kuormaa ei lykännyt raskasta etupäätä omia jälkiään pois. Se tosin ei tällä kertaa koitunut kuluiksi kun sattuu aika mukava metsänaapuri lähistöllä asustamaan. Tosin sitten vasta tuli mieleen että amerikan ihmeellä pärjää kyllä tunkkaamalla kori joka kulmasta ylös. Mutta kun olisi vielä pitänyt aika kiveämisurakkakin tehdä että olisi saanut auton vauhtiin. Sitten kyllä taas mennään. Pääsi noin helpommalla. VW samalla kohteella nelikkona ei ollut pehmeydestä millänsäkään kuten aiemmin kerroinkin. Nyt vain oli aitaroinaa paljon ja lavallista tarvittiin.

    Ammatti Raivooja

    Nuo voi rekisteröidä maastopakettiautoiksi ni vero on huomattavasti halvempi.

    MIISU4F

    RANELLE, Jos Horjumaton ei vastaa kohta. Luin ketjua läpi ja hän on vastannut:

    ****** Jo toki 🙂
    Ja kyllä minä loppupeleissä varsin konservatiivisen hankinnan tein. Hyville keleille ja – teille hommasin farkku Mondeon ja riparapa-ajoon Rangerin , siis Fordin avolavan. Näillä nyt mennään toistaiseksi. Sellainen yhdistetty vaihtoehto voisi markkinoille tullessaan olla Mondeon neliveto-farkku.
    Lähetetty: 10.02.2015
    Lähettäjä: Horjumaton****

    jees h-valta

    Kyllä tuo edellisen sivun A.R:n pakettiautoksi luokittelu kunnon maastokelpoiselle on huomattavasti parempi vaihtoehto. Tai pakettiauto nelivedollakin. Oma ehkä seuraava valinta metsätalouden autoksi.

    MIISU4F

    Jees: mikä funktio on maksaa tonnin veroja ja melkein toinen mokoma vakuutuksesta sekä tuplasti kulutuksesta, jos EI tarvitse sissiautoa? Enkä tarvii ajaa mudassa, en pellolla, en vetää hirvenraatoa umpimetässä, en kuljettaa (poltto)puuta tms.

    Nykyautossa vero n 150e vuosi, vakuutuksen hintaa en tarkastanut, koska tulee liittokasko.
    Ajoin n 350 kilsan lenkin, osa kaupunkiajoa, keskikulutus 5,4 l.

    Pojalla, 21v datanomi, ei ole edes korttia mutta oli kaverilta kuullut, että roverit ja cruiserit ym on *makeita* maastossa. Näyttäähän se auto siellä liikkeen pihalla myös *makeelta*. Itse poika ei ole käynyt edes metsäpalstan reunassa, eikä tiedä autokuluista tuon taivaallista.
    Mitä teen paripaikkaisella autolla tai pakulla, koska kuljetan paljon perhettä max 5 henkeä– mihis sitten laitan loput ihmiset, jos vaan 2-3paikkaa. Ei siis mtn järkeä.
    Nyt Jees en ymmärrä sinuu…tai sinä et ymmärrä minuu.
    Lisäksi minun EI tarvitse autolla näyttää, että olen joku metsäläinen. Vaan ihan perusduunari ja naisihminen.

    Visakallo

    Miten sitä nyt sanottiinkaan, että autolla jatketaan jos oma ei riitä, – vai miten se nyt oiken menikään…?

    MIISU4F

    Vaikka olen metsäammattilainen ja melkein punakone ay-jyrä, kun lähden rimpsalle ja- tai nuorison kanssa reissuun ja isolle kirkolle, heitän meikit naamaan, kiharran tukan ja laitan mekon päälle. En halua näyttää sissiltä, eikä autonikaan pidä olla armylook.
    Autoa en hankkinut juurikaan enää tunteella, vaan käyttöjärjellä ja vihreä ajatus päässä. Vähäkulutuksinen, siisti, sen verran uusi, että saa liikkeen takuun, edullinen pitää. Tilava muttei kolho. Suosittu, kehuttu, vähän ajettuna.

    Horjumattomalle: en voi kehua estoitta näin tuoretta hankintaa mutta Volvoani rakastin sen noin 150 000km, mitkä sillä taitoin töihin ja festareille, pohjoiseen, etelään. Metsätapaamisiin <3. Olihan se ikäloppu, eikä kaunis mutta sen kanssa koin enemmän kuin minkään muun autoni kanssa. Ylpeä olin siitä.

    Ajokortti minulla on ollut 16 vuotta. Jos olisin perijätär tai muuten liikaa rahaa, olisin kai hankkinut erittäin vahvalla tunteella Volvo xc60 viininpunainen metallihohdolla ja tietyin lisävarustein vähän vanhemmalla korilla. Näin sellaisen vuonna 2010 ja rakastuin täysin, niin ettei mitään järkeä. Aina, kun sellainen on parkkiksella, valkoisenakin tyylikäs, niin sanon, että olisipa minun.
    Saahan sitä ihailla ja silmäniloa olla.

    Korpituvan Taneli

    Jotkut ne on vain juuttunu vanhoihin poteroihinsa eikä pääse niistä enää ylös.
    ”kaksivetoisen ja nelivetoisen kulutuserolla tekee…” mitähän siihen nyt oli keksittykään.

    Jos otetaan kunnon farmariauto, niin on se kulutuksen ero niin minimaalinen. Ei siis pidä verrata jotain ökymaasturia ja emännän kauppakassia keskenään.

    Kun pannaan kriteereiksi tavallista hiukan suurempi maavara, neliveto ja kunnolliset ajoominaisuudet asfaltillakin, niin löytyy useita malleja, eivätkä juurikaan poikkea kaksivetoisista maataviistävistä, hintansa eikä kulujensa puolesta.

    Mitäs sitten teette kun ei enää ole kaksivetoisia autoja muuta kuin museossa?

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 551 - 560 (kaikkiaan 600)