Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 531 - 540 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • LMP

    Se taukotilajuttu oli loppukevennys. Oleellinen oli siinä edellä. Siis minun kannaltani. Tarpeita on monenlaisia, mutta mitäs minä muiden tarpeista.

    jees h-valta

    Kyllähän tässä Transportterit nelikkona on ollut yksi ”kuolauksen” kohde jo hetken aikaa. Kun tuota avolavaa pitäisi joskun nuorentaakkin ehkä. Vito samalla vetotavalla myös aivan yhtä oiva.

    Gla

    Touaregilla ei sitten pärjääkään, kun pitää vielä Transportteri saada rinnalle? Ajaisiko jarruton peräkärry (1000 € + 20 €/v) maasturin perässä samat asiat kuin Transporter?

    Visakallo

    Onhan se Jessen metsätalous jollain konstilla saatava tappiolliseksi.

    Rane

    Transportteri on mainio valinta miehille jotka haluavat saada metsätaloutensa tappiolliseksi.

    jees h-valta

    Pitäähän metsätaloudella oma auto olla käytössä. Eihän sitä möksäautossa kaikkea metsäroinaa voi kuletella. Nytkin pitäisi aitavärkit siirtää H-vallasta P-Satakuntaan taas. Hirvet kyykkyyn nääs.
    Toki vielä avolavalla mutta olishan se umpikaappi mukavampi ja tosiaan nelikon verran muutenki pareen.

    jees h-valta

    Olen muuten niin maan perusteellisen kyrsiintynyt näihin ”raatokoppien” vetäjiin tuolla tien päällä etten itse halua sellaista harrastaa. Yleensä tientukkona ja valot pelaa mitenkuten sattuu. Eikä sellaisella yhdistelmällä likikään metsää pääse. Ainakaan ehjällä kärrillä.

    Gla

    Kovin osoittautuikin vaatimattomaksi Touaregin vetokyky, ellei kärry tule perässä. Kannattaisi kokeilla Corollan kanssa tai edes jollain autolla ennen vahvojen mielipiteiden laukomista. Mutta jos tienpäällä näkyy kärry viallisilla valoilla, miten se vaikuttaa oman kärryn valojen toimivuuteen? Samojen sääntöjen mukaan niillä pitäisi ajaa kuin tukkirekat tai vaikka jakeluautot, jotka toimittavat tavaraa putkikauppoihin. Tässä taloudellisessa tilanteessa minua ilahduttaa suuresti, mitä enemmän noita tien päällä näkyy, eikä tulisi mieleenikään valittaa niiden ajoneuvokohtaisesta nopeusrajoituksesta.

    Koiramies

    Tuota ”raatokoppia” tulee vedettyä perässä koko ajan, kun tuonne palstoille taivaltaa. Vaikka tuolla tiellä vähän tukkona onkin, niin suurimman tukon järjestää se perässä roikkuja, joka ei lähde ohi, vaan sitkeästi siellä perälaudan takana roikkuu. Siihen kun tulee vielä linja-auto tai rekka lisää, niin silloin kyllä suma on selvä.

    Monesti tulee kurvattua p-paikalle, jotta porukka pääsee ohi. Tässä ei ole kysymys niinkään ”teiden ritarista” vaan ihan silkasta turvallisuudesta.

    Nimittäin on melko harvinaista, ettei jossain kohti matkan varrella ole poroja tienvarressa ja äkkijarrutuksessa ei koko letkaa halua niskaansa. Varsinkin kun noita koiruuksia on aina kyydissä, niin pienikin häslinki tien päällä voipi monimutkaistaa asioita kummasti.

    jees h-valta

    Touaregin vetävyydestä ei havaintoa koska ei oo koukkuakaan eikä asennetakkaan. Ettei vaan tule vahingossakaan sorruttua tien tukoksi. Nytkin viime viikonlopun muuten sujuvaa mökkiliikennettä varjosti kyllä aivan hitosti peräkärryjen roikottajat. Kaikki eivät ole niitä ”teiden ritareita” kuten koiramies. Ei se ohituskaistoilla varustetuilla haittaa mutta kun niitä väyliä on vähäkseltään. Pitkiä jonttureita tuppaa keräilemään ja vaaraa tuottavia ohitustarpeita. Näin se vain on. Mutta tokkiinsa kuljetuksen tarpeitakin yritän ymmärtää. Itse valitsen mieluummin kakkosauton.

Esillä 10 vastausta, 531 - 540 (kaikkiaan 600)