Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 451 - 460 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Nimetön

    Ei kannata Annelin yöunia menettää vaikka DSG laatikolla ajeleekin. VW:sä aina uusimmat päivitettytyt DSG laatikot joissa vikoja on piisannut, mutta Skoodasa aina vanhemmat kunnolla koeajetut DSG laatikot joissa vikoja ollut huomattavasti vähempi. En kyllä ole varma onko se nyt Annelin Skoodasa DSG?
    Hyvä hakusana Googleen ”DSG vaihteiston viat”

    Turpiini vaihteistot olleet kyllä kestäviä ja esim Mersu ei ilmoita mitään vaihteistooljyn vaihtoväliä, jotku MB huoltajat kyllä suosittelee vaihtoväliksi 60000km.

    Remontteja tehdään kyllä manuaalilaatikoihinki.

    Aika yllättävä tieto minullekkin että citymaasturi Rave4 tänäpäivänä myydään lähes poikkuksetta automaattilootalla.

    A.Jalkanen

    DSG on joo. Kysymykseni koski kuitenkin yleisemmin automaatteja: miksi ihmisillä on yhä niitä kohtaan ennakkoluuloja? Onko niissä oikeasti enemmän vikoja kuin manuaaleissa? Minusta laatikon hämmentäminen on turhaa touhua.

    Toinen huomaamani ennakkoluulo on se, että vakionopeudensäädin olisi turha varuste.

    Metsuri motokuski

    Onhan ne kestävämpiä laatikoita kuin manuaalit. Nykyään manuaalilaatikot ajetaan väännöllä rikki. Moottoreissa on nykyään vääntöä riittävästi mutta vaihteistojen hammastukset ja laakerit joutuvat liian koville. Useimmat korjaamot eivät suosittele 5 tai 6 – vaihteen (riippuu laatikosta) käyttöä kuin vasta 80 km/h nopeuden jälkeen.

    Manuaalilaatikot kestävät myös jos unohtaa eko-ominaisuudet ja ajaa niitä oikein. Vakkari on hyvä jos ajaa paljon matka-ajoa. Itselläni on sellainen mutta käytän sitä aika harvoin kun pääasiassa ajoni on lyhyttä ajoa.

    jees h-valta

    Kuten aiemminkin jo mainitsin en käytä edes matka-ajossa vakionopeuden säädintä syystä ettei keskikulutus laske lähellekkään normaalia matkakulutusta ja toiseksi että se aiheuttaa jatkuvaa vaihtamista automaattilaatikossa enkä kyllä hirviä sitä tehdä. Aion kuitenkin ajaa tämän VW.n kanssa vielä kotvan aikaa. Tuo vaihtaminen ei kyllä nyki eikä vaikuta ajomukavuuteen mutta kauan autoillut kyllä tietää koska vaihde vaihtuu aivan vain tuntumatietona.

    Nimetön

    Joo ei ole minullakaan antaa mitään numeroita manuaalin ja automaatin kestävyys eroista, aivan riittävän kestäviä automaatit on. Manuaali autosta saa helpoisti kytkimen ja vaihdelaatikon epäkuntoon väärällä ajotavalla, mutta ei kyllä tuu mieleen miten automaatin vois särkiä väärällä ajotavalla.

    Automaatin lumessa etenemiskykyä joku epäili, mutta nykyautoissa joissa on ajonvakautus ja luistonestojärjestelmä niin enpä usko oisko mitään eroa etenemiskyvyssä. Kiinni jos jää automaatilla niin heijaaminenkin onnistuu mutta vaatii kyllä opettelua. En ole vaimolle heijaamista opettanut mutta en muista että ois talvella lumeen kiinni jäänyt, ite kylläkin muutaman kerran.

    Vakkarilla ajaessa en ole kyllä omassa autossa huomannut että vaihtelis vaihdetta turhaan millään nopeudella.

    Turhat ennakkoluulot automaattia kohtaan pikkuhiljaa hälvenee kun muutaman vuoden päästä ei enään ole manuaalilootalla varusteltuja autoja myynnissä.

    jees h-valta

    Lasse kyllä oikeassa ja kohtahan tässä ollaankin lähinnä matkustajia ja ne automaatit vie muutakin kuin rattaita eri paikoille. On aivan turha vieroksua tavallaan robotekniikkaa koska se tulee kuitenkin. Halusimme sitä sitten tahi emme. Aivan kuten tietotekniikkakin.

    Korpituvan Taneli

    Vakionopeuden säädin on niin ajoista kiinni. Kun muutin, ennen eläkeikää, vähän kauemmas työpaikasta, niin säädin oli aivan välttämätön olevana. Nyt tulee harvemmin käytettyä, vaikka ajaisi pidenpääkin matkaa.

    Tietotekniikassa ja rbotiikassa on hyvä olla hiukan takaviistossa vasemmalla. Kyllä niitä innokkaita koekaniineja aina löytyy.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Ammatti Raivooja

    En aja kilometriä pitempää matkaa asvalttitiellä ilman vakionopeudensäädintä. En voisi elää ilman.

    Nimetön

    Siinä Taneli oikiasa ettei kannata joka asiasa olla aina koekaniinina, mutta ei kannata olla aina jälkijunassa jarrumiehenäkään. Automaattivaihteisto keksittiin v.1940.

    Automaattivaihteisto lisää liikenneturvallisuutta varsinkin kokemattomilla ja vanhemmilla autoilijoilla. Autokouluissa on huomattu että automaatilla ajettaessa opetteluvaiheessa huomiointikyky riittää huomattavasti paremmin muun liikenteen seuraamiseen ja sitäkautta liikenneturvallisuus parempi, ja aivan sama asia vanhemmilla autoilijoilla.
    Joissakin autokouluissa oppilaat halutessaan (yleensä haluaa) ajavat pääasiassa tunnit automaatilla, mutta inssin ajoon lopussa opetellaan manuaalin käyttö.

    msa9101

    Toinen auto menossa,jossa automaattivaihdelaatikko ja säädettävällä etäisyystutkalla varustettu vakionopeudensäädin, ja nuo ominaisuudet tulee olemaan kaikissa seuraavissakin autoissani!
    Turvallista ja helppoa autoilua,tämä on nykyaikaa!

Esillä 10 vastausta, 451 - 460 (kaikkiaan 600)