Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 441 - 450 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • rekkamies

    Kun ajo-opetus annetaan automaattivaihteisella autolla, tulee ajokorttiin merkintä, ajo sallittu vain automaatti vaihteistolla varustetulla autolla. Siksi varmaan hitaasti automaatit yleistyneet autokouluissa.
    Normaali liikenteessä auratuilla teillä henkilöautossa automaatti varmasti ihan toimiva peli.

    jees h-valta

    Taitaapi tänä viikonloppuna ensimmäiset tyypit tulla ajeltua metsämiehen autoa, jopa vähän haavelistan kärkipäästä.

    Visakallo

    Kiinan valtiollisen television mukaan Volkswagen suhtautuu välinpitämättömästi autojensa moottoreiden öljyvuotoihin Kiinassa.

    CCTV:n mukaan VW:n asiakaspalvelu ja jälleenmyyntiverkosto eivät ole välittäneet asiakkaiden valituksista, vaan ovat sanoneet vuotamisen olevan normaalia. Tv-kanavan mukaan vuoto voi aiheuttaa tulipalovaaran.

    Volkswagenin edustaja Larissa Braun on pyytänyt ”vilpittömästi anteeksi” ja vakuuttanut, että VW ottaa valitukset vakavasti. Yhtiö on luvannut tutkia ongelmaa.

    Reutersin mukaan ulkomaiset yhtiöt, kuten Volkswagen, ovat erityisen haavoittuvia Kiinan markkinoilla. Tv-ohjelman paljastus voi pudottaa merkin myyntiä Kiinassa.
    CCTV:n mukaan vuoto-ongelmia on esimerkiksi VW Tiguaneissa.

    VW:llä on ollut aiemminkin ongelmia muun muassa polttoainevuotojen vuoksi. CCTV:n aikoinaan tekemät paljastukset merkin vaihdelaatikko-ongelmista johtivat laajoihin takaisinkutsuihin.

    Volkswagen on yhdessä kiinalaisen yhteisyrityksensä kanssa parhaiten myyvä automerkki Kiinassa.

    Kauppalehti

    Gla

    Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on koeajettu Subaru Outback. Isokokoinen, mutta muuten mukavan oloinen auto. Selvittää rullakokeen yhdelläkin pyörällä, mutta nelivetojärjestelmä ei edellenkään sovellu raskaaseen käyttöön. Ajonhallintaa ei saa kokonaan pois ja testin mukaan se saattaa halvaannuttaa menon kokonaan. Lisäksi järjestelmä voi ylikuumentua. Takaveto palautuu vasta auton jäähtymisen myötä.

    Visakallo

    Minulla ei ole sinällään mitään VW-konsernin valmistamia autoja vastaan, mutta kiistaton tosiasia on, että viime vuosina meidän työmaan kahvitaukojen ylivoimaisesti yleisin keskustelunaihe on Volkkareiden ja Skodien sähköviat.
    Erityisesti uusimmissa malleissa niitä näyttäisi esiintyvän runsaasti. Esim. tällä hetkellä muutaman kuukauden ikäisen Passatin ovien lukot temppuilevat.
    Automaattilaatikot ovatkin sitten se kestopuheenaihe.
    Mistä tällaiset sähköviat johtuvat, koska ne eivät taas vaivaa monissa automerkeissä ollenkaan?

    Visakallo

    Saksalaisviestimet kertovat Daimlerin aikovan tuoda automarkkinoille ensimmäisen lava-autonsa vielä kuluvan vuosikymmenen aikana.

    Merzedes-Benzin tähdellä varustetusta pienkuormurista tulisi siten ensimmäinen niin sanotun premium-automerkin pickup-auto. Tällaiset autot on tähän asti tunnettu varsinkin Yhdysvaltain työväestön suosikkeina.

    Daimlerin pääjohtaja Dieter Zetsche sanoo uuden auton olevan täysiverinen Mersu. Stuttgartilaisautonvalmistajan mukaan keskikokoisten lava-autojen markkina on murroksessa, ja yhä useammin myös tavalliset kuluttajat haluavat tonnin hyötykuorman kantoon kykenevän ajoneuvon, joka samalla tarjoaa henkilöauton ominaisuuksia.

    Daimlerilla on kokemusta uusien markkinoiden luomisesta. Kaksi vuosikymmentä sitten se toi markkinoille Mercedesin M-sarjan, jolla se käytännössä loi premium-kaupunkimaasturien markkinan.

    Uuden lava-autonsa päämarkkinat Daimler näkee Latinalaisessa Amerikassa, Etelä-Afrikassa ja Australiassa. Eurooppa tulee vasta neljäntenä ja Yhdysvaltoihin se on liian pieni. Auto sijoittuu samaan hintaluokkaan M-sarjan kanssa.
    Taloussanomat

    Visakallo

    Täysiverisestä maastoautosta tulee nyt tarjolle alennetun autoveron pakettiautoversio.

    Mitsubishi Pajerosta on nyt saatavilla Suomen markkinoille suunnattu pakettiautoversio. Houkuttimena on hinta, sillä pakettiautoja verotetaan Suomessa henkilöautoja kevyemmin. Paku-Pajerossa veroetu on peräti yli 13000 euroa.

    Pakuversion lähtöhinta on 49866 euroa, kun henkilömallin hinta alkaa 63290 eurosta.

    Myös vuotuinen käyttövoimavero on pakettiautoissa henkilöautoja pienempi. Paku-Pajeron vuosittainen käyttövoimavero on noin sata euroa, kun henkilömallissa se on yli 600 euroa.

    Pakettiautolla saa ajaa maksimissaan satasta, ja auto on rekisteröity vain kahdelle.

    Pajero muunnetaan pakettiautoksi Suomessa. Muutoksen tekee hankolainen Uuttera Oy.

    Auton tavaratilan tilavuus on 1790 litraa. Tilan pituus on 1,66 metriä, leveys lähes 1,4 metriä ja korkeus 1,1 metriä.
    Nelivetoista vetokykyä

    Mitsubishi suuntaa kaksipaikkaisen pakettimallinsa erityisesti yrittäjille, jotka tarvitsevat maasto-ominaisuuksia, tilaa ja jämerää veturia. Auton vetokyky on 3300–3500 kiloa.

    Pakettimallisen Pajeron tekniikka on sama kuin henkilömallin. Auton vetotapa on joko takaveto tai hidas taikka nopea neliveto. Autossa on keskitasauspyörästön lukitus, jolloin voima jakautuu tasan 50:50 etu- ja takapyörille.

    Moottorina on 3,2-litrainen diesel ja vaihteisto on aina viisinopeuksinen automaatti. Moottorin suurin teho on 200 hevosvoimaa ja vääntömomentti on parhaimmillaan 441 newtonmetriä.

    Nollasta sataan auto kiihtyy 11,1 sekunnissa. Yhdistetyksi kulutukseksi Mitsubishi ilmoittaa 8,5 litraa sadalla kilometrillä.

    Paketti-Pajerolle ei ole Suomessa suoraa kilpailijaa. Land Rover Discoveryn pakettimalli on yli kymmenen tuhatta euroa Pajeroa kalliimpi.
    Kauppalehti

    A.Jalkanen

    Automaattilaatikot, kiinnostaisi tietää, mitä vikoja niissä yleensä on? Minulla on kolmas automaattivaihteinen auto (Ford, Peugeot, Skoda) käytössä; ongelmia ei ole ollut.

    Metsuri motokuski

    Ne ovat hyviä laatikoita. Muista vain vaihtaa öljyt tapeeksi usein niin toimivat ”isältä pojalle”.

    jees h-valta

    Eli siis ei koskaan auton käyttöiässä. Niin ainakin minun ”lootat” on tominut.

Esillä 10 vastausta, 441 - 450 (kaikkiaan 600)