Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 431 - 440 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Rane

    Rane ei oikein vakuuttunut.Vika ei tosin ollut autoissa vaan kuljettajan pinttyneessä tavassa polkaista kytkin pohjaan kun pysäyttää auton.
    Ja siellä kun on vaan leveä jarrupoljin niin pysähtyminen oli töksähtelevää.Varmaan siitäkin oppisi pois ajan kanssa.

    Horjumaton

    *** Automaatti ja vakkarinkäyttö on ikävä kyllä edelleen pitkänpäälle kallista lystiä myös ha-puolella.

    jees h-valta

    Horjumattoman linjoilla ja tosiaan kuten A.Jalkanen edellisellä tuumasi on aika faktaa että kun automaattiin tottuu eipä juuri käsivalintaa enää huoli. En minäkään. Siksipä tässä hiukan jänskää kun avolava-autoakin hiukan tuorentamassa olen ja yksi jo suomeenkin saatu. Kuvista ei vain ihan varmaa ole onko siinä automaattivalinta kun keppejä nelikossa parikin. Toiveissa eletään ettei kaatuisi hyvän tuntuinen viritys. Kohtahan tuo selkiää kun piipahtaa H-valtaan.

    Korpituvan Taneli

    Joo, oli tässä taannoin mahdollisuus ajaa automaattilootaa. Se loppui kuitenkin lyhyeen kun autonomistaja sanoi kainosti ettei hänen selkänsä kestä tätä nykimistä. Oli kyllä vähän vanhempi mersu kyseessä.
    Oliko vika sysissä vai sepissä, en tiedä.

    Vaikka sillä oppisin ajamaankin niin tuo vakionopeussäätö jäisi sitten ainakin kokonaan pois käytöstä.
    Niin, olihan niissä automaattinelikoissa jotain häikkää, jonkun mielestä, huonoissa olosuhteissakin.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    tervaHauta

    Ammatti raivooja: Mullakin oli joskus tollane -88 fx. Oli niin pien mitoiltaan, että hävis jättimarketin parkkipaikalle isompien sekaan ja aina sai ettiä sitä.

    Minulla on punainen ja en meinaakkaan jättimarkettien pihaan sitä änkeä. Harvoin mettä teiden varsilla on ruuhkaa niin paljon ettei punaista fx nappia löydä. On notkea käännellä jäisillä teillä hieman käppäriä. Täys vastine rahalle, olisin saanu tuplat jos olisi ollut kaupan.

    jees h-valta

    Tanelille. No niinpä, tosi huonoissa tosiaan. Aina mukavuus jossain tuo hankaluutta toisaalla. Eihän äärimmäisessä etenemisessä esim. lumessa automaatti kyllä paras ole mutta sitähän täällä näillä korkeuksilla kuitenkin on äärimmäisen vähän. Kyllä se VW:kin eteneminen pysähtyi vain huonoihin kelkkaominaisuuksiin. Kun nokka nousi hangen päälle ei takapää enää jaksanut ”kelkkaa” lykätä. Kun otti lunta lapiolla nokan alta pois laski nutkahdellen viitisen senttiä.
    Meni aina pienen matkaa. Aloinkin sitten tehdä vain kevtyspaikkoja eli otin pienen matkaa eteenpäin sen kovan pintalaatan hangesta pois jolloin meno niissä kohtia virkosi ja perille mentiin.

    Gla

    Taneli: ”Olin jo alkanut uskomaan että automaattilootien vierastamiseni on pelkkää ennakkoluuloa. Täällä tullut kuitenkin yhtä sun toista esiin, joten eipä taida tarvita seuraavaankaan automaattilootaa haaveilla.”

    Merkki ja mallikohtainen asia tämä on. Automaattivaihteet sinänsä ei ole ongelma.

    Taneli: ”Kehittely on siis pahasti kesken, jos automaattiloota ja vakionopeuden säädin yhdistelmällä ei pystytä voittamaan taloudellisuudessa varvassäätöä.”

    Kuka mitäkin arvostaa ja on valmis mukavuudesta maksamaan. Pientä vakionopeudensäätimen kulutuslisä taitaa nelivetoon tai 10-15 cm korkeammalla korilla olevaan henkilöautoon verrattuna olla. Eteläpohjalaisilla teillä vakionopeudensäädin tuskin kulutusta havaittavasti lisää toisinkuin em. tekijät.

    Nimetön

    Kyllä se vaan automaattilaatikko on tätäpäivää, enään ei kannata aatellakkaan manuaalia, paitsi volkkariin.
    Nykyään esim. Audi, Volvo, Mersu myydään lähes poikkeuksitta automaattina, ja muut merkit tulee nyt ryminällä perässä.
    Nykyajan tietokoneohjatut automaatit kulutukseltaan pienempiä kuin manuaalit, aina oikea vaihde silmäsä.
    Kuormaautotkin ollut jo pitkään automattilootalla, tai ainakin ropottivaihteistolla.

    Nimetön

    Suomesa autokoulut ollut pitkään kehityksen jarruna, mutta nyt alkaa autokouluissakin oleen jo automaattilootalla varustettuja autoja, hyvä niin.

    Koiramies

    Tarkkana vaan saa olla jos inssin suorittaa automaatilla, niin manuaaliauton rattiin ei ole asiaa.

Esillä 10 vastausta, 431 - 440 (kaikkiaan 600)