Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Gla

    Ei edes etuvetoisella manuaalilla. Kaupunkiajossa sujuvilla teillä kyllä usein käytän.

    Horjumaton

    *** Kyllähän vakkari moottoriteillä hyvä on. Sellainen mukautuva varsinkin. Tahtoo vaan suomessa talvikelillä loska ja lumi antureita tukkia. Ei kiva.

    Aika vähän tulee käytettyä pienemmillä teillä. Tahtoo talvisin olla sitä polannetta ja uraa,joihin on helpompi reagoida ihan jalka kaasulla. Mutta nämä on varmasti makuasioita.

    jees h-valta

    Minun makuuni täysin turha laite ja juuri siksi etten siedä jatkuvaa automaatin vaihteiden sohlausta. On loota mikä tahansa tiedän lopputuloksen siitä rumbasta. Miksi käyttää kun se ei säästä vaan lisää kulutusta?

    rekkamies

    Jeesin linjoilla vakkarin käytön suhteen. Robotti vaihteistolla varustettu kuorma-auto rumppaa vaihteita jatkuvasti edes takaisin vakionopeudensäädintä käytettäessä. Rasittaa voimakkaasti vaihteistoa ja kytkintä. Ei voi käyttää kuin tyhjänä ajaessa tasaisilla tieosuuksilla.
    Lisää kulutusta, koska ei osaa ennakoida mäkiä, mutkia ja muuta liikennettä. Varpaalla ennakointi ja reagointi kaasun käyttöön paljon parempi. Henkilöautossa hyvä pitkillä matkoilla olosuhteissa missä ei paljon vaihtamisen tarvetta. Kuorma-autolla ajaessa ennakointi vielä tärkeämpi, koska tehon ja painon suhde dramaattisesti heikompi henkilöautoon verrattuna. Ka 600hp 60000kg , ha 150hp 1500kg.

    Mielestäni Leevin suosima lievä ylinopeus ei paha yksin ajellessa hiljaisilla teillä, kunhan ohitustilanteissa maltti säilytetään.

    jees h-valta

    Non ni. Nyt tuli Glankin vaativaan metsäautomakuun sopeva peli eli Mercedes 180 GLA eli nimikkoakin pukkaa ja ominaisuudet hiukan Corollaa paremmat. Uskallan väittää vaikka aika varovainen pitää olla Glan kaas.

    Rane

    Minkäs karvalakkimallin Mersun Leevi on ostanut?Mersuissahan on kaikki mahdolliset tutkat ja kamerat?Taskuperuutuksen pitäisi sujua ilman rattiin koskemista?

    Ammatti Raivooja

    Mullakin oli joskus tollane -88 fx. Oli niin pien mitoiltaan, että hävis jättimarketin parkkipaikalle isompien sekaan ja aina sai ettiä sitä.

    Gla

    Ominaisuuksien paremmuus muodostuu siitä, mitä omistaja arvostaa. Kaksinkertainen hinta on mielestäni varsin huono ominaisuus. Minulla ei sellaista määrää metsää ole, että tuo auto varsin onnistuneesta mallimerkinnästä huolimatta tarjoaisi niin paljon mahdollisuuksia metsätalouden tehostamiseen, että saisin hintaeron rahoitettua kannattavasti. Halvemmalla pääsisin, jos ostaisin tuhannella eurolla autooni rekisterin GLA-1, ellei joku mersukuski sitä ole jo varannut.

    Korpituvan Taneli

    Olin jo alkanut uskomaan että automaattilootien vierastamiseni on pelkkää ennakkoluuloa. Täällä tullut kuitenkin yhtä sun toista esiin, joten eipä taida tarvita seuraavaankaan automaattilootaa haaveilla.
    Kyllähän noiden ongelmien pitäisi toki olla voitettavissa, mutta kehittely on vielä kesken. Kehittely on siis pahasti kesken, jos automaattiloota ja vakionopeuden säädin yhdistelmällä ei pystytä voittamaan taloudellisuudessa varvassäätöä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    A.Jalkanen

    Nuo kritiikit edellä koskien vakionopeuden säädintä ja automaattilootia koskivat kai kuorma-autoja ja/tai mäkistä maastoa?

    Kyllä automaattiloota on ehdoton. Kun Taneli kerran hankit sellaisen, et vaihda takaisin. Ota sellainen koeajolle niin vakuutut.

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 600)