Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 361 - 370 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • jees h-valta

    MJO:lle voisi sanoa ettei ole ollenkaan huono tehdä ”nokioita”. Meitinkin perhepiirissä on yksi erittäin tyytyväinen Nokian osakkeen omistaja. Ja VAG ei kaadu kyllä, eikä edes kuihdu yhteen lootaongelmaan. Nytkin suurin osa mallistoa erittäin suosittu ja lähes myyntitilastojen kärkeä.

    jees h-valta

    Tuplan poisto.

    Jahnukainen

    noista kuutoskoneista kun on puhetta ja metsämiehen autosta.itellä työ autona nissan patrol 2.8rd vm91 suora kuutonen.ei ole väliä missä,miten ja millä kelillä ajaa.neliveto kepistä päälle napalukot kiinni ja menoksi,varsinainen metsäteiden mersu.saapi aina silloin tällöin hinata noita city maastureita pois.edestä kun ei olekaan tietä aurattu tai on kelirikon aikaan pehmeetä ja kuraista

    Korpituvan Taneli

    Minä en kyllä ymmärrä, mitä autossa tehdään suoralla tai väärällä kutosella. No, minulla noita ymmärtämisvaikeuksia on aina silloin tällöin.
    Kyllä neljään pyttyyn saa jo tehoa ihan liikaakin.

    Terveisin Korpituvan Taneli

    putte

    Taneli:
    >>Kyllä neljään pyttyyn saa jo tehoa ihan liikaakin.<<

    Olen samaa mieltä.
    Kuulemma taustalla on joku himo. Siksi kuutosta, maasturia, nelivetoa ym. ym..

    Korpituvan Taneli

    Joo, kyllähän minäkin nelivetoa, hitaita vaihteita ja isompaa maavaraa arvostan kovasti. Minulle vain ei tarvitse olla mikään hirmu menijä. Tarvitsen autoa huonoilla ja huonosti auratuilla teillä ja sitten kunnon asfalttiteillä.
    Punnitsen noita ominaisuuksia ihan yksitellen. Sieltä tippuvat ensimmäisinä kutoset ja toiseksi autom. vaihteet.

    Huonolla tiellä voima kyllä riittää pienemmälläkin koneella, kunhan on tarpeeksi pieniä vaihteita. Paremmilla teillä, joilla minä ajan, on 80 ja 100 nopeusrajoitukset. Olen aina ajanut vaatimattomilla moottoreilla, mutta ylinopeussakkojakin on silti tullut joskus. Ohi jos en pääse, niin voihan sitä aina poiketa kuppilaan saikalle, niin taas on jonoton ympäristö ajella, sen jälkeen. Kun varaa matkaan vähän enemmän aikaa, ei tarvitse hurjastella jono ohituksia.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    suorittava porras

    #” Kun viimekesänä jossain Lahtea kohti ajellessani ohitin edelläajavan autoletkan,(muistaakseni kolme autoa) tuli turistibussi vastaan ja löi täydet valot päälle ikäänkuin moittiakseen tai mikä lie tarkoitus. Minä pudottelin alamäkeen aivan hallittua ohitusta jopa loppuakohti jo kevitellen eikä minulla ollut pienimpiäkään vaikeuksia keritä ennen bussia omalle kaistalleni takaisin.”#

    Sillä lailla! Näin ajelee Jesse !

    Kerrompa tapahtumista vastaavassa tilanteessa lumisessa Pohjois-Suomessa …
    Tuttavani ajeli pohjoisesta alas kotia kohti , kun suoralla tiellä alkoi tapahtua . Vastaan tuli tien täydeltä autoja yhden lähdettyä ohittamaan autoletkaa . Vaihtoehdot olivat vähissä ja kaveri punnitsi ne sekunnin murto-osassa . Kaasua ja nopeasti pois alta.. .ja tieltä .
    Lähtönopeus oli jo kiitettävä , mutta kaveri pusersi v-kutosesta vielä lisää tempoa päästäkseen paksun penkan läpi kimpoamatta takaisin tielle. Operaatio onnistui ja kolari vältettiin , mutta auto , tuliterä BMW 4WD oli h…tin kaukana ja syvällä hangessa .
    Kun auto oli hinattu tielle , havaittiin , että menopeliin ei tullut naarmuakaan . Matka jatkui pienellä viivellä kotia kohti . Kaikilta ei onnistuisi . Kaverin yli sadantuhannen vuosittaiset ajokokemukset kuorma-autolla ja henkiöautolla olivat suureksi avuksi , samoin nöyrä asenne . On muuten metsämiehiä isolla M:llä . : )

    jees h-valta

    Nyt en oikein päässyt suorittavan esimerkistä selvyyteen kehuiko vaiko haukkuiko minun tyyliäni mutta kun ei kenenkään ole minun takia tarvinnut pyrkiä tieltä voisin pitää tuota jo kehuna. Olen nomittäin itse kerran vastaanottanut ohittamassa olleen eli ajoin nokkakolarin heti viikon päästä armeijasta päästyäni. Tuli tansseihin mennessä kuplavolkkari samaa kaistaa vastaan enkä kerinnyt pois alta. Hiukan väistöön kerkesin siten että se tuli suoraan minun kulmaani sisään.
    Noh, viikon sairaslomalla siitä selvittiin kun jalka jäi piukkaan polkimien väliin. Nivelsiteet heitti leikin sikseen. Toki kolistelu ei ole kivaa mutta kammoa ei ole eikä tule ja aion jatkaa liikenteessä reipasta ja lähes lainvoimaista menoa edelleen. Sakkoja ei ole tullut moneen vuoteen paitsi yhdet parkkisakot juuri pari viikkoa sitten. Mutta Porin parkkipirkot kuulemma pitääkin kaupunkiaan mukavasti pystyssä. Se kutoskone ei tosiaan ole mikään elinehto vaan se vain on helposti tuppautunut mukaan noissa autojen valinnoissa ihan muistakin syistä. Automaattilooraa en kyllä enää käsikopeloon vaihtaisi. Sillä kun tosiaan tiukassa paikassa saa autosta irti muutakin kuin sympatiaa.

    MJO

    MJO:lle voisi sanoa ettei ole ollenkaan huono tehdä ”nokioita”. Meitinkin perhepiirissä on yksi erittäin tyytyväinen Nokian osakkeen omistaja. Ja VAG ei kaadu kyllä, eikä edes kuihdu yhteen lootaongelmaan. Nytkin suurin osa mallistoa erittäin suosittu ja lähes myyntitilastojen kärkeä.
    *******************************************************************************

    Joopa joo, Oulun ja Salon kaupungit polvilleen. Kymmenet tuhannet työttömiksi ja osakekurssi kymmenesosaan huipuista. Maailman suurimmasta matkapuhelin valmistajasta pohjamutiin. Vai ei ollut huono tehdä nokioita?

    Jos VAG tekee nokiat, niin jäljelle jäisi ilmansuodattimia valmistava tytäryhtiö,

    Tuo loota ongelman vähättely on kuin kopio Ollilan ja Vanjoen Applen iPhonen vähättelystä vuonna 2007.

    jees h-valta

    MJO:lle se lootaongelma saattaa olla sitä ittiään mutta kuten kerroin eipä näytä kansan vankkumattomia autoihanteita pahemmin horjuttavan. Autojen valintaan vaikuttaa erittäin moni muukin asia kuin joku kulkeva ja paisuteltu huhu vioista. En ainakaan tällähetkelläkään yhtään epäröisi hakea samaa merkkiä uudelleen jos tarve olisi. Olen ajanut pari bemaria peräkanaa noin kymmenen vuoden pediorilla ja uskoisin että toinen VW vielä pitää ajella että siihen alkaa kyllästyä ja vaihtaa merkkiä. Onneksi siellä on niitä valinnaisia vielä jatkoksi kuten Audi ja jopa Skodaakin voisi ”pappikseksi” ajatella. Mersutkin vielä edes yhden tarttis keritä preivaamaan. Mutta kun kahta autoa pitää saattaa vähän vielä keritäkkin.

Esillä 10 vastausta, 361 - 370 (kaikkiaan 600)