Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 341 - 350 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • 6 m3

    Mikä tarve on tehdä kolmoisohitus???
    Vaaraksi ympäristölleen ja kanssa autoilijoille tuollainen touhu.!!!

    Olisikohan asenteissa muokkaamisen varaa, samoinkuin tuossa väsyneenä ajamisessa, jaffan ja suklaan voimin.
    Asennetta kerrakseen.

    Ja mikä tarve ajaa pönkkittämään egoaan morkkaamalla toisen autovalintoja???

    jees h-valta

    Kutosmotittomalle vain ettei minulla ole kutosmyllyllä mitään ylärajaa ohitettavien autojen määrällä. On varmaan joinain reissuina mennyt enemmänkin joskus kerralla. Kun joku nuhtari sopivasti vetää letkaa en kyllä kymmeniä kilometrejä aja joukon hännillä. Tie on vapaa aina toisella kaistalla ja jos ei ole palataan omalle vaikka letkan väliin.
    En ole vielä kertaakaan päästänyt vieruskaveria pois maanantain työlähdöstä kuten hän on jonkun kerran meinaillut.
    Tuohon ajamiseen Jaffan ja suklaan voimin ei paljon vaihtoehtoja ole jos meinaa etäkohteen ensiharvennuksen tehdä kuten olen meinannut. Olen viimeksi nukkunut auton rattiin armeijan aikoihin kun tuli käytyä hiukan ”riiustamassa” loman alkajaisiksi ja tietäähän sen että rentoutti ja nukutti aamulla kuuden aikaan. Forssan aukea oli hiukan liian pitkä.
    Siitäkin tuli otettua opiksi ja nyt osaa jo pitää hiukan pareen varansa.
    Tuo viimeinen lauseensa ei kaipaa kommentointia. Jos keskustellaan autoista saa kait jostain asiasta pyytää tarkentavaa?

    6 m3

    Olisikohan syytä käydä autokoulu uudestaan?Tieliikennelaki ei anna erivapauksia vaikka ajelisi V8:lla, saatikka kuutoskoneella noitten
    ”letkaohitusten” suhteen.
    Samoin tuohon väsyneenä ajamiseenkin olisi syytä kiinnittää tiukempaa huomiota.

    Vuodatus kertoo vain sen, että piittaamattomuutta on esiintynyt jo vuosikymmeniä.

    Visakallo

    Noh, Satakunnassa on vain nämä omat puunkasvu-opit ja ajotavat.
    Siinähän sitä riittää muille suomalaisille ihmeteltävää.
    Ammattikuljettajienkin on syytä ottaa tämä vastaisuudessa huomioon.
    Jatkossa uusi tekniikka varmasti jo ilmoittaakin hyvissä ajoneuvon vastaantulevan ajoneuvon satakuntalaiseksi.

    6 m3

    Niin, valitettavasti ne rekisterikilven läänitunnukset ovat kauan olleet ”menneen talven” lumia.
    Ja johan tuo tuli aiemmissa autokeskustelu ketjuissa esille kuinka Satakunnassa ajosuuntaan nähden vasemmalla kaistalla ei ole pigupeilla nopeusrajoituksia.Eikä kyseessä ollut moottori- eikä moottoriliikennetie.

    Nuo ”kuutoskone” letkaohittajat eivät ole tuntematon ryhmä vitostielläkään. Viimevuosina tuohon ryhmään on hyvinkin vahvasti liittyneet VW-konsernin citymaasturit.

    jees h-valta

    Kyllä ny motittajan kommenteissa saattaa lievä kadekkin häivähtää. Äl ol huolissas, on se VW:kin nopeus sentään rajoitettu 210 km:n tunnissa joten aivan kohtuullista menoa mielestäni joten liity liikkuvien joukkoon ja osta VW vaikka kasilla. (bensiiniversio on aika edullinenkin ja liikkuu!)

    arto

    Niin jotkut matelee, sen hiljaa ajavan perässä, ja muodostavat pitkän letkan. Omat kokemukset mummo ajoi 60km tunnissa talvikelissä perässä autoja liki 10 nopeus rajoitus 100km tulin letkaan suora 3km kaikista ohi ei tullut vastaan autoja, perään lähti koko jono, Joillekin on vaikeata se ohitus. Mutta jokainen ajelee omien mieltymyksien mukaan se suotakoon.

    jees h-valta

    Enpä tiiä kehumisesta kun en piiiitkään aikaan ole enää nelkkumyllyä ajellut. Molemmat on kutosia ja bensiiniversioita ja automaattilootilla. Ai nin onhan mulla kolmosmyllylläkin, meinaan traktori. Valtra tikkaa hyvin kolmella pytyllä.

    6 m3

    Voe tokkiisa. Eipä ole koskaan tarvinnut kadehtia ketään auton tiimoilta. Se on vain väline jolla siirrytään pisteestä A pisteeseen B, ja takaisin.
    Huvittuneisuutta herättää vain tuollainen ”kuutoskoneella ” kehuminen.

    Käyttöautona on ollut aina hieman vanhempi auto, josta lastentaudit on jo karsittu.

    Uutena ongelmana nykyautoihin on tuo lisääntynyt elektroniikka. Huollot painivat mystisten sähkövikojen kanssa.
    Tekevät päivityksiä ja ovat ymmällään.

    Ihan esimerkkinä tuo uusi rengaspainemittaus. Kaverin uusi auto on jo viidettä kertaa korjauksessa tuon mittauksen aiheuttamien ongelmien kanssa. Huolto vain päivittää ohjelmistoa ja ”päivittelee” tapahtunutta.Viimeisessä päivityksessa suuntavilkun merkkiääni nousi sietämättömälle tasolle.
    Kyseessä on Jesselle komplikaatioita aiheuttava japanilais merkki.

    Toisella Volkkarin mukavuusohjelma avasi takaoven ikkunat öisin 30 asteen pakkasilla.
    Ja taas päiviteltiin.

    Ja Mesen Vitoissa nuo mystiset polttoaineensyöttöön liittyvät merkkivalo ongelmat.
    Ne ovat tätäpäivää täällä, missä talvella on pakkasta ja lunta.
    Lauhkeilla rannikkoilmaston alueillahan noita ei tietenkään esiinny.

    A.Jalkanen

    Kuutoskoneista puheen ollen, omistin sellaisen 1990-luvulla. Kanadan tuontiauto Ford Thunderbird Super Coupe. Huono metsäauto, hyvä moottoritiellä.

    Sivistyneeseen liikkumiseen: Mercedes GLA. Jos ei ole merkille allerginen.

Esillä 10 vastausta, 341 - 350 (kaikkiaan 600)