Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 331 - 340 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • rekkamies

    Suurin vika asenteessa. Syntyy vääränlainen asenne, kun autossa alla testivoittaja talvirenkaat, autossa luistonestot, ajonvakautukset ym. ym. Toki nämä auttavatkin tiettyyn rajaan saakka, mutta jossain vaiheessa fysiikan lait tulevat vastaan, ylimielinen asenne kostautuu ja tekniikka herkiää auttamasta, kun ollaan katollaan ojan pohjalla.

    Visakallo

    Ja kun jotain sattuu, niin syy onkin sitten kelissä ja tienpidossa!

    Metät kunnossa!

    Nyt ollaan siirrytty taas valtatieajoon.
    Mutta Outlander toimitti raivaajan raivaussahan kanssa kohteeseen (tienpito on ollut heikkoa, ei ole aurattu talven mittaan kertaakaan) ja perässä vielä kärry jolla 2,5 m3 klapeja hinattiin metsävarastosta taas kotipolttoon. Ainoa heikkous on 2,0 DID (140 hv), jossa vääntöä tai vetoa ei kaikille pyörille tiukassa tilanteessa ilman kaasua riitä.
    Mutta hei, lapiota ei takakontista kaivettu!!!

    Visakallo

    Neljästä suuresta puolueesta kokoomus, keskusta ja perussuomalaiset olisivat valmiita laskemaan tai jopa poistamaan autoveron, Helsingin Sanomat kertoo.
    Vero lihottaa valtion kassaa noin miljardilla eurolla vuodessa.

    Kokoomus ja keskusta olisivat valmiita laskemaan auton hankinnan yhteydessä maksettavaa veroa. Puolueiden mielestä puuttuvat verotulot pitäisi kuitenkin saada kerättyä muualta, esimerkiksi polttoaineveroa korottamalla.

    Perussuomalaisten mukaan autovero pitäisi poistaa kokonaan tai vähintäänkin puolittaa. Puolue ei kuitenkaan täyttäisi alennuksen seurauksena syntyvää vajetta muiden maksujen korotuksilla, vaan budjettijärjestelyiden avulla.

    jees h-valta

    Metät kunnossa taitaa olla heittomoteilla japsiveturin kaas liikenteessä. Taitaisi kiintokuutioina olla aika tuhti perävaunupaketti kiskottavaksi umpihankeen noilla hmm. sanoisko kevytpolleilla.

    Gla

    Matti Kärkkäinen otti Metsieni kirjassa kantaa metsämiehen autoon. Näkemykset olivat linjassa kanssani, ajan kultaamat muistot Kuplan ja Saabin ominaisuuksista saivat kiitosta. Nykyautojen matalat muovihelmat moitteita. Osansa tuohon tekee myös nykyautojen pyörien sijainti, jossa etäisyydet toisiinsa ovat isompia kuin ennen. Maavarahan ei yksin määrittele käyttökelpoisuutta, akseli- ja raidevälikin vaikuttaa maastokelpoisuuteen. Mutta kun keskustelu kääntyi turvallisuuteen ja nyt hämmästellään kuskien asennetta, sen osalta voisi muutaman perusasian laittaa paikoilleen. Asenne ei koskaan tule olemaan täydellinen tai edes riittävän hyvä, joten kehityksen suunta on se, mikä kiinnostaa. Ollaanko täällä yleisesti sitä mieltä, että nykyautojen hienot ominaisuudet ovat heikentäneet asennetta ja siksi entistä huonommin otetaan olosuhteet ja tilanne huomioon? Onko esimerkiksi rekkamiehellä alan ammattilaisena perusteltua näkemystä aiheesta?

    Rane

    Eräässä radio-ohjelmassa asiantuntijat olivat sitä mieltä että automaattiohjaus tulee nopeammin kuin arvaammekaan.Kymmenen vuoden päästä asiat näyttää kuulema ihan toiselta.
    Autotehtaat ja etenkin tietotekniikan alan yritykset mm.Google ja Nokia panostavat siihen suuria summia.
    Yksi näkymä on että autoa ei enää omisteta vaan tilataan auto netistä jotain reissua varten.Lähimpänä oleva kuljettajaton auto hakee ja vie määränpäähän.Pilvipalvelu ja gps-systeemit hoitaa homman itsenäisesti.
    Hyvä puoli on kuljettajien virheiden aiheuttamien onnettomuuksien poisjääminen.Voit ajaa niin kännissä kuin huvittaa.

    hemputtaja

    Puun takaa tuolla mainitsee autoveron poiston/alentamisen. Se onkin suosittu aihe aina vaalien alla ja aina kuulunut sarjaan tyhjät vaalilupaukset.

    Puun takaa mukaan autoveron tulo on n. miljardi eli ei vähäinen. Vielä kun tullit ym. ottaa mukaan on auto melkoinen rahasampo valtiolle. Mahtaako jo olla samaa luokkaa kuin viina- ja tupakkiveron tuotto.

    Tuo tulo ei kuitenkaan taida olla puhdasta. Mikähän lie verovähennykseksi menevän kilometrikorvauksen osuus. Jos verotus poistuu luulisi kyllä kilometrikorvauksenkin laskevan.

    Oli miten oli melkein lupaan ryypätä tuopillisen tervaa, jos autoveron poistavat.

    rekkamies

    On vain itse tehtyjä havaintoja tien päältä yli 30v.ajalta, joinakin vuosina yli 100000km vuodessa. Ison, muuta liikennettä hitaammin liikkuvan auton ohjaamosta näkee monenlaista. Näin hiihtolomien ja pitempien juhlapyhien aikaan, kun ihmiset ajavat enempi ja pidempiä matkoja, esim.ohitus tilanteissa joiltakin katoaa harkinta ja maltti täysin. Kun perään tullaan, niin samalla vauhdilla mennään ohi välittämättä onko näkyvyys riittävä tai vastaan tulijat tarpeeksi kaukana. Sitten muut kanssa kulkijat jarruttelevat ja väistävät.
    Kun tällaisella asenteella ollaan liikenteessä, ei hienoinkaan tekniikka tai tien ylläpito voi aina estää onnettomuutta. Toki turvatyynyt, turvavyöt ym. voivat lieventää vahingon seurauksia
    Ei kuitenkaan pidä yleistää, valtaosa kuitenkin ajaa asiallisesti, tavoitteena päästä turvallisesti perille. Nämä muutamat jäävuoren huiput vaan jäävät mieleen ja ovat sitten siellä vahinkotilastoissa.
    Tottakai on hyvä, että autoja ja liikenne olosuhteita kehitetään turvallisempaan suuntaan. Esim. ohituskaistat lisäävät todella hyvin liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta.

    jees h-valta

    Rekkamiehen havainnot pääosin allekirjoitan mutta joitain virhearvioitakin voi ammattilainenkin tehdä. Kun viimekesänä jossain Lahtea kohti ajellessani ohitin edelläajavan autoletkan,(muistaakseni kolme autoa) tuli turistibussi vastaan ja löi täydet valot päälle ikäänkuin moittiakseen tai mikä lie tarkoitus. Minä pudottelin alamäkeen aivan hallittua ohitusta jopa loppuakohti jo kevitellen eikä minulla ollut pienimpiäkään vaikeuksia keritä ennen bussia omalle kaistalleni takaisin. Tuollainen ”liikennepolisointi” ei mielestäni ole tarpeellista eikä hyvää autoliukulttuuria. Tuollainen näkyy nimittäin olevan lisääntymään päin. Kuten kaikenmaailman kameroinnit ja niiden nettijulkaisut. On sitten ilmeisesti joku tarve päteä vai mitä lie.

Esillä 10 vastausta, 331 - 340 (kaikkiaan 600)