Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Horjumaton

    Taneli ; Varmasti on paljon ongelmia, mutta horjumattoman ongelmat ovat tuulesta temmattuja.

    *** Pojat on aina niin tosikkoja. Se polttoaine kannujen tarvehan tuli tietysti siihen aggrekaattiin :). Luin juuri hiljattain testin täyssähköisen auton toiminnasta talvella. Ja siinähän ainakin akut hyytyi pakkasessa alta aika-yksikön tai paremminkin matka-yksikön. Lämmitys,valot ja huurteenpoistoon tarvittava energia söi virtaa luokattomasti pakkasen lisäksi. Se oliko siinä minkälainen töpseli lataukseen jäi huomioimatta. Yhteenveto oli kuitenkin,että paljon saa vielä kehitys kehittyä täys-sähköisissä autoissa ,ennen kuin ne täällä pohjolassa lähiöitten kauppakasseja kummenpaan tarkoitukseen soveltuu. Jospa se tuuli-energia sitten avuksi tulee. Kyllähän se ajoviima jonkinlaista propellia tietysti katolla pyörittäisikin. Siinäpä Tanelille uusi toiveuni seuraavaksi autoksi 😉

    Horjumaton

    Rane ; Horjumattoman idea oli siis että takakontissa on bensiiniaggrekaatti josta menee virtajohto auton pistokkeeseen.Hyötynä siis toimintasäteen jatkuminen sekä se että jalankulkijat kuulee agrekaatin päpätyksen eivätkä jää alle.

    *** juuri näin Rane ;). Ja aikansa kun sitten viisaat miehet asiaa miettisi,ne toteaisi että miksi niitä akkuja painona ja vastuksina siinä autossa tarvitaan. Ja hokkuspokkus, polttomoottori on keksitty uudelleen…

    Vakavasti puhuen,kyllä kehitys ehken kehittyy siten että moottoreiden energiana aletaan käyttää jotain muuta kuin öljyalan tuotteita. Mitenkäs ne vety-autojen projektit etenee…puhumattakaan puukaasusta…hmm….häkää pönttöön veljet !

    Visakallo

    Vanhat autot varmasti vähenevät kesällä alkavan romutuskorvauksen ansiosta, mikä on kokeilun tarkoituskin.
    Jo nyt on nähtävissä asiaa valmistelevaa liikehdintää.

    – Mitenkäs on Horjumaton, joko autonhankinta-ajatukset ovat nyt kuukauden kestäneen keskustelun aikana kirkastuneet?

    Visakallo

    Yhdysvaltain presidentin Barack Obaman tällä viikolla esittelemä liittovaltion ensi vuoden budjetti sisältää merkittäviä tukiaisia niille, jotka haluavat ostaa ympäristöystävällisen auton.

    Kun nykyisin vähäpäästöisen auton tuki on maksimissaan 7500 dollarin suuruinen, nousisi se vuoden 2016 budjetissa 10 000 dollariin. Tämä on noin 8750 euroa.

    Lisäksi nykyisin auton ostaja on voinut vähentää summan vasta verotuksessaan vuoden lopussa. Uuden käytännön mukaan veroalennus ja tukiainen laskettaisiin mukaan jo auton ostohetkellä.

    Visakallo

    Tammikuussa Länsi-Euroopassa päädyttiin autokaupassa 7,1 prosentin kasvulukuun.

    Varsinkin Euroopan eteläosissa kasvuvauhti oli kovaa. Pohjalta ponnistaneissa Espanjassa ja Portugalissa myynti kasvoi 28 prosenttia – ja Kreikassa 42 prosenttia.

    Euroopan talousmahdissa Saksassa kasvua oli 2,6 prosenttia. Rankassa summattiin 5,9 prosentin kasvu.

    Suomi pyristelee vielä
    Tammikuussa rekisteröitiin Suomessa 10 267 uutta henkilöautoa, Autoalan tiedostuskeskus uutisoi. Se on 19,1 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden tammikuussa.
    Autoala uskoo kuitenkin, että pitkään kituliaana käynyt autokauppa virkistyy lievästi loppuvuonna heinäkuussa alkavan romutuspalkkiokampanjan ansiosta.

    Uusia pakettiautoja rekisteröitiin tammikuussa 959 kappaletta ja viime vuoden tammikuuhun verrattuna määrä laski 4,5 prosenttia. Pakettiautojen tavoin myös kuorma-autojen rekisteröintimäärä laski viime vuodesta. Uusia kuorma-autoja rekisteröitiin 206 kappaletta ja viime vuoden tammikuuhun verrattuna rekisteröintimäärä laski 10,4 prosenttia.
    Linja-autoja ensirekisteröitiin tammikuussa 46 kappaletta.
    IS

    Visakallo

    Yksityisautoilusta on muotoutumassa yhä harvemman saatavilla oleva liikkumisen muoto, mikäli liikenne- ja viestintäministeriön vahvasti tulevaisuuteen nojaavat kehityshankkeet ottavat tuulta alleen.

    Paketteina ostettavien liikennepalvelujen lisääntyminen tarkoittaisi toisaalta yksityisautoilun vähenemistä.
    Maalaillut uudet suuntaukset koskisivat lopulta kuitenkin pääosin vain heitä, jotka asuvat muutaman Suomen suurimman kaupungin ydinkeskustoissa.

    Jos kaikki liikennepalvelut hankittaisiin jatkossa pakettina, herää nopeasti kysymys kustannuksista ja saatavuudesta juuri haluttuun aikaan. Suomessa on alueita, joille on vaikeata saada edes hälytysajoneuvoja säällisessä ajassa.
    IS

    Visakallo

    Ranska alkaa tukea voimakkaasti vanhojen dieselautojen vaihtamista sähkö- ja hybridiautoihin.
    Uuden auton ostaja saa parhaimmillaan jopa 10 000 euron edun.
    Kampanja on suunnattu diesel-autoilijoille, jotka ajavat yli 13 vuotta vanhoilla autoilla.
    Ranska päätti joulukuussa nostaa dieselin verotusta. Se on osa yritystä saada ranskalaiset vaihtamaan puhtaampaa polttoainetta käyttäviin ajopeleihin.
    Ranskassa on perinteisesti suosittu dieselautoja. Kaksi vuotta sitten niiden osuus uusista autoista saavutti huippunsa: 73 prosenttia.
    Taloussanomat

    Visakallo

    Neljän-viiden tuhannen euron romutushyvityskampanjoita on ollut useammissakin Euroopan maissa.
    Ainakin joku vuosi sitten Saksassa, Espanjassa ja Ranskassakin.

    Gla

    Olisiko Suomella tuohon varaa?

    Horjumaton

    Puun takaa ; – Mitenkäs on Horjumaton, joko autonhankinta-ajatukset ovat nyt kuukauden kestäneen keskustelun aikana kirkastuneet?

    *** Jo toki 🙂
    Ja kyllä minä loppupeleissä varsin konservatiivisen hankinnan tein. Hyville keleille ja – teille hommasin farkku Mondeon ja riparapa-ajoon Rangerin , siis Fordin avolavan. Näillä nyt mennään toistaiseksi. Sellainen yhdistetty vaihtoehto voisi markkinoille tullessaan olla Mondeon neliveto-farkku.

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 600)