Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 261 - 270 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • arto

    Tunnen jotenkin kyseisen yrittäjän, Ei aja enää koskaan volkkarilla. Nyky volkkarit sellaisia murheen kryynejä, Roikutti nosturissa viikonlopun 30m korkeudessa volkkaria. Eli pajalla enempi kuin ajossa(ihan merkkiliikkeessä)Kyseessä siis aivan uusin malli.

    Leevi Sytky

    Niin, tuolla ranskalaisella ei ole kertaakaan ollut käynti-, eikä muitakaan häiriöitä. Joka ainoa aamu on lähtenyt eka startilla.
    Öljynvaihto ja suodatin 10 000 km:n välein. (Noin, joskus 6000, joskus 12 000km.)

    jees h-valta

    Kyllä se huolto on kaiken a ja o ja sillä mennään kun auton ohjekirajssa esim. öljyistä mainitaan. On silti aivan utopistista kuvitella esim. TDI-moottorin kestoa ilman korjauksia mitään neljääsataa tuhatta tai edes lähelle. Kun turbo hajoaa kuitenkin 200-250000 välillä.
    Se vain on nykysuuntaus ja ketä on turbokoneella ajanut ei varmasti hinkua perinne-dieseliä enää. Joku hyvin huollettu saattaa pikkasen petrata mutta aika tyypillistä on että nykyautoja ajetaan kyllä paljon mutta myös korjataan paljon. Silti juuri eurooppalaiset ovat suosiossa koska useat on kuitenkin suunniteltu kovaan moottoritieliikenteeseen ja auton pitää kiihtyä ja kulkea. Eihän saksassa korjata vaan myydään ne suomalaispöljille. Ennen remontteja. Leevillekkin suositan kyllä sitä Vehon huoltoa. Maksaahan se mutta kilometrimäärä sen huoltojen välillä todennäk. vähintään useita kymmeniä tuhansia kilometrejä. Ja voit tosiaan ajaa sen kun öljyt ovat sitä mitä pitääkin. Voit huoletta ajaa jopa ylipitkiä vaihtovälejä ja silti se öljy toimii eli voitelee.

    Ammatti Raivooja

    Jos osaa moottorisahaan kaataa öljyä niin kukatahansa osaa vaihtaa autoon öljyt. Sanonpahan nyt vaan.

    jees h-valta

    Niinpä sitä luulisi. Mutta ei sen vaihtajankaan aivan niin väliä ole kunhan on oikeaa öljyä. Mutta toki huollossa on monta muutakin tärkeää tehtävää kuin öljynvaihto mutta se vain on se yleisin jolla nykymoottorit hajotetaan.

    Ammatti Raivooja

    Jos ei oo ihan varma niin netistä löytyy tietoa alle 5 min niin mikä siinäkin on niin vaikeeta sitten? Noin ykeisesti ottaen ei luulisi olevan niin vaikeaa.

    Visakallo

    Eniten olen kuullut näiden nyky-volkkareiden automaattivaihteistoja koskevista ongelmista.
    Eivät toimi kunnolla merkkihuollossa tehtyjen päivitysten jälkeen.
    Siinä alkaa merkkiuskollisuus olla koetuksella kun uusi ja kohtalaisen hinnakas auto ei toimi niin kuin pitäisi.
    Yhden kerran voi vielä katsoa läpi sormien, mutta sama vaiva voi jatkua aina vain, eikä vika häviä kuin automerkkiä vaihtamalla.

    Korpituvan Taneli

    Olen ollut aina hiukan epäluuloinen automaattivaihteistoja kohtaan. Täällä on nyt aika monen merkin automaateista tullut, ainakin sivulauseissa, kielteistä palautetta. Onkohan nyt yleisemminkin niin ettei automaattilaatikko ole vielä oikein valmis, ainakaan näihin pohjolan oloihin?
    Kuorma-autoissahan se on ihan kai jo arkipäivää. Lienee kuitenkin eri hintaluokan vehkeitä kuin kevyemmissä vehkeissä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    vänkäri

    Kyllähän ne automaatit osasivat temppuilla busseissakin. Opticruise jätti välille ja ZF piti saada vaihtamaan pienemmälle ennen mutkaa. Edellinen ei pitänyt kosteudesta ja jälkimmäinen potkaisi bussin melkein poikittain kaarteessa vaihtaessaan.

    Mitä tässä on tuttujen tarinoita kuunnellut, on paras tai ainakin kestävin automaatti tänä päivänä Hondassa. Itselläni ei kuunaan ole automaattia ollut ja tokko vielä hetkeen tuleekaan. Sama koskee turboa, en ole ikinä omistanut missään omassa koneessa ja pärjään ilmankin. Perustekniikka ( ketjukone ilman turboa ja manuaali ) aiheuttavat sen, että huolto on pelkkä öljynvaihto. Muuta ei tarvi. Jakoketjun ikä on vähintään 300 000, yleensä enemmänkin. Moniurahihna näkyi kestäneen sen 250 000, sitten loppui itseltä uskallus vaikka olisi sillä vielä mennyt. Bling bling-tekniikka tietää yleensä vain kalliita harmeja jollekkin omistajalle ja samalla auton käyttöiän lyhenemistä. Mutta tietysti käyttöiän lyheneminenhän taas sopii autonvalmistajille…

    koivunkaataja

    Metsäautoni on Land cruiser bj 45 vm83. Taitaa olla niitä harvoja joiden arvo nousee

Esillä 10 vastausta, 261 - 270 (kaikkiaan 600)