Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 251 - 260 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • jees h-valta

    Ja tuo kuusmotin vuoratus taitaa tulla jostain tiettömien taipaleiden takaa johon ei ilmeisesti ole aurauskalustoakaan tarjolla. Meillä H-vallassa pidetään tiet ajettavassa kunnossa joten ei tarvitse ”nippontraktuuria” hommata että työmaalle pääsee. Itse muuten olen ajanut takavetoisella avolava-autolla lähemmä kymmenen vuotta metsäreisuuni ja aina omin voimin autolla on kotia tultu. Nyt toki tuo saksalaisnelikko otetaan pyryaamuina alle tai ihan suomitraktori.

    jees h-valta

    Lisänä tosiaan pitää kehua meillä metsäporukoiden yhteispeliä talvisin. Nytkin tuli soitto viikon loppupuolella Perjantaina että älä suotta lähde auraamaan on hoidettu jo. Nyt vaihdan itse juontokouran pois perästä ja käyn huomenna vuorostani aurailulla. Tuo on sitä yhteispeliä jolla ei tarvii hangessa tuhrata kenenkään. Aina ne tienpäät pyritään avaamaan joissa liikennettä on.

    Metät kunnossa!

    Nyt on harjavaltaiselle tuotettava pettymys. Ei ollut halvoista öljyistä tai pidennetystä vaihtovälistä kyse. Audin 2.5TDI oli sama kone ja niitähän paikallisessakin korjaamossa muutamia vuosia sitten korjattiin saman vaivan takia melkein jonossa. Ei oikein voi sanoa muuta kun sen, että MOOTTORI OLI HUONO!

    jees h-valta

    Niinpä, kyllä ne Audi-kuskitkin osaa muualla huoltaa kuin maahantuojan huollossa. Tosiaan en ole kuullut moisesta tyyppiviasta ja olisihan siitä pitänyt silloin jotain kuulua. En usko että pidennetty vaihtoväli sitä tekisikään vaan tärkeämpää on juuri oikea öljy. Siitä kyllä olen kuullut muualtakin kuin tältä kotimaisen fajanssin myyjältä.

    Ammatti Raivooja

    Peugeotit on ollu sinkityllä korilla niin ne ei tosiaankaan ota helposti ruostetta.

    Toisinkuin toyotoissa missä helmat lepattaa siinä 10 vuoden jälkeen.

    Leevi Sytky

    Ajelin lähes 10 vuotta Pösöllä ja huollot tehtiin merkkiliikkeessä. Auto on tällä hetkellä lähes uutta vastaavassa kunnossa. Ei ruostevikaa, ei syö öljyä, kytkin uusittu, jarrut uusittu, etupään nivelet uusittu.
    Katsastusinssit ovat ihmetelleet hyvää kuntoa; päästöt erittäin ”hyvät”. Ja alustaa, iskareita ovat kehuneet.
    Perheessä em Pösö säilyy, mutta Mersu on jo ostettu. Katotaan miten sen kanssa käy. Miten lie kalliita Vehon huollot?

    Perheessä = suvussa.

    Horjumaton

    *** Ranskalaiset on parhaita nakkarilla.

    Visakallo

    Kolmea suomalaista erikoisautojen korivalmistajaa odottavat tavallista tärkeämmät kuukaudet. Poliisihallituksen pakettiautorunkoisten ”Maijojen” tilaussopimukset ovat katkolla, ja syksyyn mennessä selviää, kuka tai ketkä autoja kokoavat ja varustelevat seuraavat kaksi vuotta. Noin 150 autoa kattavien sopimusten arvo on yhteensä noin viisi miljoonaa euroa.

    Varusteluun tulevat autot tilataan ensin valtion sähköisessä ajoneuvopalvelussa sen mukaan, halutaanko esimerkiksi etuvetoinen auto, farmari, automaatti- vai käsivaihteinen ja miten tehokkaalla moottorilla. Sen jälkeen palvelu tarjoaa automaattisesti halvinta, ja se myös valitaan.

    Yksi täysin varusteltu Maija maksaa 80 000-95 000 euroa ja partiohenkilöauto noin 50 000 euroa verottomana. Erityisryhmien, kuten Karhu-ryhmän, tarvitsemat autot voivat maksaa jopa 120 000 euroa kappale. Ne kilpailutetaan näillä näkymin erikseen.

    Kaikki partioautot on tällä sopimuskaudella tehty Volkswagen Transporter T5:n alustalle, samoin tänä vuonna tilattavat, mutta jo ensi vuonna kilpailutukseen voi tulla muitakin merkkejä ja malleja.
    Kauppalehti

    Ammatti Raivooja

    Iltalehdessä oli juuri uutinen missä jollain tyypillä oli palanut hihat VW transportteriin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012319075041_uu.shtml

    suorittava porras

    Luin saman uutisen , mutta silmiini osui myös toinen vähän erisävyinen uutinen Transporterista. Kaveri oli ostanut vähän käytetyn transun (aj 250 000km) taksikäyttöön ja ajatellut hankkia pikapuoliin uuden . Auto oli kuitenkin pelittänyt huolellisella kaverilla moittettomasti ja vaihtoaikeet unohtuivat .
    Vähän aikaa sitten autoon oli tullut vika . Matkamittari oli mennyt jumiin . Tämä tapahtui , kun 999 999 km tuli täyteen . Olivat autohuollossa asentaneet uuden mittarin ilmaiseksi ja toivottaneet hyvää matkaa. Menestyksen salaisuus oli säännölliset huollot ja öljynvaihdot puolta tiheämpään suosituksiin verrattuna.

    Itselläkin kokemusta vanhemmasta transusta . Ei saavuttanut luottamustani . Golf toimi kuitenkin hienosti yli 5 vuoden ja 130 000 km:n ajan . Ransakalaisilla olen ajellut lähes puoli miljoonaa kilometriä ilman suurempia murheita . Ohjausniveliä kun muistaa vaihtaa , matkat sujuvat mukavasti. Toisaalta , jos joskus joutuisi odottelemaan apua tien poskessa , viiksettäisi paljon vähemmän , kun Audi-kuskia samassa tilanteessa : )

Esillä 10 vastausta, 251 - 260 (kaikkiaan 600)