Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 241 - 250 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • vänkäri

    Varmasti niitä alkupään Vitoja liikkuu mutta käy lukemassa paikat pohjasta. Bussikäytössä näihin ei paljon kajota jos rahat muuhun riittävät. Tietyssä mielessä lisenssivalmistus ei näissä vaikuta, samoista osista ne kumminkin kasataan. Esim. volkkarissa on italialaisia koneita riippumatta siitä tuodaanko ne Suomeen Saksasta vai Meksikosta. Ongelma onkin siinä, missä aletaan säästämään ja mitä halutaan korjata tehtaan piikkiin. Esimerkiksi mersuissa laatu alkoi laskea 1997 jälkeen. Tämä oli ”hallittu laadun alentaminen” kuten asia hienosti asiakkaille ilmaistiin. No, sehän huipentui siihen että vuosituhannen vaihteen mersut ruostuivat puhki pahimmillaan 4-5 vuodessa muitten harmien lisäksi. Ihan itse koettu ja nähty. Japanista ei ole sellaista tavaraa tullut Datsun Cherryn jälkeen.

    Eurooppalainen laatu on valitettavasti suurelta osin edesmennyttä asiaa. Huomasitkos jees hesarin uutisen tässä viikolla, missä Usassa eurooppalainen tuote mielletään huonommaksi kuin kiinalainen. Samoin Venäjällä. Itse olen huomannut sen jo aikoja sitten. Nokkamerkistä tai entisestä maineesta ei kannata paljoa maksaa, on sitten kyseessä minkämaalainen tuote tahansa.

    6 m3

    Onhan se Vito, das auto.
    Kun pakkasilla syttyy mittaritaulu täyteen varoitusvaloja, niin huollon ohje on: Pitäis säilyttää ainakin yöt lämpimässä tallissa! Webastoa ei pitäisi käyttää lämmitykseen yms,,,,
    Ei tehty pohjolan oloihin, Harjavallassa talvetkin leppoisia.

    Ja täällä armeijakin marssii 15 Hiluxin voimin.

    jees h-valta

    Kyllä ne vänkäri näyttää nuo nykyiset Nissanit aivan yhtä paperia olevan. Esim. avolavat aivan pehkua alle kymmenvuotisina.
    Kyllä eurooppalainen näyttää euroopassa ainakin kelpaavan tosi loistavasti. Esim. meitin talon kaikki pakettiautot Italian ja Saksan tekeleitä ja aika hyviä näyttää hommissa olevan. Toki Usan Stargraftit ja Astrovanit kelpaisi minullekkin mutta hintaluokka on aivan eri tasoa. Se hallittu laadun alaslasku takasi valtavan markkinapotentiaalin joten en yhtään ihmettele. Kyllä usalainen umpipaketteri esim. on aika harvinainen Suomen liikenteessä. Ja yleensä aika vanhoja koska todella kalliita. Paranee se sitten vaihtaa yhdeksänkymmentäluvn alkupään auto saman vuosikymmenen loppupään autoon. Ehkä sekin mutta epätodennäköinen koska esim. ilmastoinnin kylmäaineet vaihtuneet ja muutos aika kallis. Ja sitä vain kyllä tarvitaan työhommeleissa.

    Metät kunnossa!

    Volkkarin V6TDI oli 5 vuotta vanha ja ajettu 245 tkm. Kuulemma tyyppivika kun nokka-akselit ei saa voitelua. Olihan siellä toisella puolella toki venttiilitkin väärässä, nostimet tietty kaikki sökönä jne. 5 tonnia ja sai ajokuntoon. Joskus oli mielessä, että isolla dieselillä sentään 400 tkm pääsee vaivatta. Ei päässyt. Ei ole Volkkaria sen jälkeen pihassa ollut.

    jees h-valta

    En tiedä kuusmotin ongelmista Viton suhteen kun ei kyseisiä ole kuulunut olevan. Wepastoa käyttää ja ulkoa aina lähtee töihin kun niitä jopa onkin vielä. Ei siinä kyllä ihmeitä ole ollut vaikka silläkin on lähelle kolmeasataa tuhatta jo ajelttu. Kerran on hehkutulpat vaihdettu ja itseaiheutetun sulakepohjan oikosulun vaurio korjattu. Lisävalojen kytky oli syy. Hän kyllä tosin huoltaa auton säntillisesti.

    vänkäri

    Oletkos jees miettinyt paljonko Eu pyrkii suojaamaan omia markkinoitaan erityisesti automarkkinoilla? Italiassa ei saanut aikanaan myydä japanilaisia autoja lainkaan ym. ym. Hyvä mittari on työpaikan parkkipaikka. Jokaisen pakkastalven jälkeen autokanta muuttuu pikkuhiljaa japanilaisemmaksi tai korealaisemmaksi. Ei näillä palkoilla kannata kantaa rahaa merkkiliikkeiden tiskille jos sen joutuu itse maksamaan. Eurooppalaisia näkyy enemmistönä vielä tehtaanjohdon parkkipaikalla, mutta sielläkin näkyi viime pakkasilla (-23 C) parikin farkkumersua, mistä jousitus oli kylmässä romahtanut alas. Pääsinpähän taas kuittailemaan omalla kolmen tonnin Mazdalla…

    6 m3

    Firmassa Vitoja leasingilla, seisovat korjaamolla vähän väliä.
    Liisatut Volkkarin Caddyt senkun porskuttaa, käyvät vain määräaikaishuolloissa.
    Onneksi käytössäni on Caddy, ei ole ajossa pakkasrajoituksia, eikä tartte yöksi lämpimään talliin ajaa.
    Eikä tartte näillä lumikeleilläkään kaivella lapiota että pääsis ”sorvin ääreen”. Vito kuskien vakiovaruste lapio ja hiekkasäkki tavaratilassa.
    Näin täällä Pohjolassa, H-V:ssahan kaikki on toisin, Vitotkin on autoja.

    Korpituvan Taneli

    Gla:
    ”Osaako Taneli kertoa, miksi Forester oli yhdessä ikäluokassa katsastustilastojen häntäpäässä?”

    Tarkoitatko että vikatilaston kärjessä, vai?
    En kyllä tiedä. Ainoa isompi perusvika minkä minä tiedän on heikko kytkin, vuosimallista riippumatta. Eikä sekään kai yleensä näy katsastustilastossa.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    esko

    Vaikka Toyota monen mielestä niin huono onkin, niin itsellä vain hyviä kokemuksia.
    Land Cruiser 150 on ajossa, edellinen oli 120.
    Kovin huolettomia kilolmetrejä on ollut tähän saakka.

    Vitojakin ollut 2 kpl, tuskin enää tulee..

    Ajettavuudeltaan saksalaiset autot kyllä parempia.

    jees h-valta

    Metät kunnossa tuolla VW:n taas nk. tyyppiviasta. Niistä japsit ovat lähinnä kuuluja kun vetelevät lähes joka vuosiluokkaa takaisin. Ne on niitä oikeita tyyppivikoja. Jotka valmistaja on niiksi mieltänyt ja korjauksen tarpeelliseksi todennut. Tuo metät kunnossa ”tyyppivika” taas on aivan tavanomainen ”nuukajussin” tyyppivika. Eli laitetaan koneeseen nk. kätsyn öljyt kun on halvempaa. Yksi kaupparatsu tämän karvaasti tunnusti. Oli uudenkarhean Passatin maahantuojan ilmaisten huoltojen jälkeen päättänyt säästää ja sopi tutun ammattikoulun opettajan kaas että pojat autopuolella saavat tehdä öljynvaihdot. Ja tekivät eikä kone kestänyt edes sitä ensimmäistä halppishuoltoväliä kun nokka tosiaan petti. Aivan juuri tuo ”mettäläismiehen” vika mutta ei siellä maahantuojan reeramossa oltu puhuttu tyyppiviasta vaan väärän viskositeetin voiteluaineesta. Maksoi itse konerempan niiltä osin ja kiroili omaa tyhmyyttään rankemman kaavan mukaan.

Esillä 10 vastausta, 241 - 250 (kaikkiaan 600)