Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 231 - 240 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • jees h-valta

    Kyllähän kovaa kulkeva traktori varmasti on sotatoimiin hyvä mutta eiköhän nyt vielä lähinnä siviilikäyttöön…
    Ja siksi juuri näitä ajoneuvon käyttöominaisuuksia eritoten korostan.
    Ja kyllä täällä H-vallassa tosiaan kaikki on sitten toisin. Täällä on ambulanssitkin Vitoja.
    VW-n DSG-automaatti on ollut ongelma kieltämättä mutta sekin juuri tuossa vakionopeussäädinajossa joka on automaatille erittäin hankala varuste ylipäätään. Huomasin sen kyllä matka-ajossa amerikkalaisellakin. Tulee mielettömästi turhia vaihtoja. Itse en mm. käytä ollenkaan vaikka ajankin jopa yhtäkyytiä tuota mökkimatkaakin n.350km. Automaatti-VW-llä.

    Ammatti Raivooja

    Hiluxi oli niin onnistunut auto, että VW teki sitä lisenssillä Taro mallinimellä.

    Visakallo

    Sitä kävelemistä ja juokemista kuuluvat meidänkin työporukan ei-japanilaisten omistajat harrastavan, – tosin olosuhteiden pakosta, kun auto on jättänyt tielle!

    Ammatti Raivooja

    Bus Metro Walk.

    oksapuu

    Hiluxi on palveluskäytössä myös SA:lla…

    jees h-valta

    Transportterit jatkaa ainakin täällä H-vallan nurkilla armeijapalveluksen jälkeen siviilikäytössä. Nelikot todella hyviä umpipakettereita.
    Ja yksi usankin avolava näyttää armeijan vihreissä kuleksivan kylällä. Ei ole näkynnä nipponin kaluja noina väreinä eikä juuri muinakaan edes lähelle samaa ikäluokkaa. Kyllä ne on prässätty uusioarkkeihin ne pellipaperit.

    Ammatti Raivooja

    Armeijassa tuli ajettua parillakymmenellä erilaisella maasto- ja pakettiautolla ni yks mistä tykkäsin eniten maasto – ja matkaominaisuuksilta oli land rover defender. Enkä ollu autokomppaniassa. Olis ihan tyylikäs auto jos kattoo vaikka Google kuvahausta.

    vänkäri

    H-vallasta Poriin keskussairaalaan ajetaan valtatietä, sen kestää vielä Vitonkin alusta. Soratiet näyttävät kyllä hyvin pian mistä ripustukset on tehty ja niitä vielä Suomessa riittää. Vitohan on muuten espanjalainen, mikä pitkälti selittää onnettoman lämmityslaitteen ja routaheitoista vaurioita saavan pyöräntuennan. Ruoste on tainnut kuitenkin hoitaa varsinkin alkupään yksilöt pois ammattikäytöstä jo aikaa sitten. Seuraava ruostepommi piilee sitten uudemmissa Transporttereissa, joiden korissa on ollut sekä maali- että ruostumisongelmia.

    jees h-valta

    Näyttää niitä alkupään Vitojakin vielä liikkeellä olevan ja tuolta netistä löytyy paljon myyntilistoiltakin. Eipä nuo mitenkään erityisraihnaisilta näytä. On totta että soratiet raiskaa mutta se ei oikein edes merkkiä katso. Ei se japsien pelti ainakaan yhtään vahvempaa ole. Aina nuo asiat ovat hoitopuolesta enemmän kiinni. On tosi että lisenssillä tehdään kuten montaa muutakin muualla kuin lähtömaassa. Se ei enää ole ongelma. Laatukontrollit kyllä pääpiirteittäin emotehtaan käsialaa. Pojalla on jo toinen Vito menossa ja päivittäin kyllä kovassa timpurin käytössä. Tuntuu olevan senverran hyvä että itsekkin olen ajatellut vaihtaa avolava-Chevroletin nelikko-Vitoon umpikaappina.
    Toki voi mieli vielä vaihtua, kyllä muutkin eurooppalais-merkit kiinnostaa. Kun ei ole kiire kun -91:n usalainen kyllä käy ja kukkuu myös päivittäin.

    jees h-valta

    Tuolla netissä pyörivässä autotien mainoksessa näyttää olevan hyvä esimerkki kun Rovaniemellä myynnissä 2002- mallinen Vito ja kuin uusi päällikuoristaan. Kun ei ole ajettu suolateillä. Kuten yleensä nuo pohjoisen ajoissa olleet paketteerit.

Esillä 10 vastausta, 231 - 240 (kaikkiaan 600)