Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Ammatti Raivooja

    Vakuudellinen pankkilaina 3,5%.

    Leevi Sytky

    Vakuudellisen autolainan korko on n. kolme prosenttia. Lainan vakuutena oleva metsätila ”tuottaa” säästämällä korkokuluja.
    Vakuutettoman lainan korko lienee n. kuusi prosenttia.

    e-h

    Käteiskaupan kun tekee,niin ei tarvii korkoja rätnäillä.

    Timppa

    ”Suorittavan” juttua lukiessa tuli mieleen kokemukseni 1970-luvulta Lapista Karigasniemen tienoilta. Olin reilun 10-vuotiaan poikani kanssa Tenolla kalassa. Sinä iltana katseltiin maisemia ja yritin onkiakin Inarinjoen rannalta Angelin tienoilla. Iltayöstä lähdettiin ilman saalista ajelemaan kämpälle, kun upouusi Volvo äkisti sammui jonkun joen sillalle. Vähän mietitytti. Kämpälle taisi olla 40 km ja merkkikorjaamolle Rovaniemelle 450 km.
    Apuun tuli kaksi nuorta miestä, jotka sanoivat olevansa Volvolla töissä. Yriteltiin kaikenlaisia konsteja. Välillä pojat hakivat kotipihastaan vanhan autorämän puolan, jota testattiin. Kun sitten välillä yritin startata, niin auto käynnistyikin. Annoin pojille palkaksi ”paikallista valuuttaa” Kossu-pullon. Ajelin pari kilsaa ja auto sammui. Nyt eivät auttaneet mitkään konstit. Tapauksesta muodostui melkein kansanjuhla, kun kaikki antoivat neuvojaan. Lopulta tuli joku paikalle, joka lupasi hinata meidät korjaamolle Karigasniemelle.

    Timppa

    jatkuu:’
    Hinausmatka oli kelju. Enempää ohjaus- kuin jarrutehostin ei toiminut. Tie oli mutkainen, mäkinen ja kapea sekä jokiuoma vieressä. Pari kertaa katkesi hinausköysi. Päästiin kuin päästiinkin joskus aamuyöstä Karigasniemelle Seilosen korjaamon pihalle.

    Vastaan tuli kiireinen isäntä. Hän sanoi, ettei kerkeä millään puuttua minun ongelmiin, sillä porot ovat aidassa ja nyt on kiire. Oli siis kyse vasanmerkinnästä ja huoli, että naapurit merkkaavat hänenkin vasansa omilla merkeillään. Mutta, pojat osaavat, hän lupasi. Pojatkin olivat nimittäin Angelin poikien tapaan töissä Volvolla.

    Siinä sitten ihmeteltiin poikin kanssa, että mistähän olisi kysymys. Lopuksi kaverit alkoivat muistella, että tällaisessa Volvossa on ”musta laatikko”, siis jonkinlainen ohjauskeskus. Löytyi sieltä keulasta laatikko, joka avattiin. Joku sitten huomasi, että hei tässähän on johto irti. Sehän se oli syynä. Johto kiinni, auto pelitti ja pojat saivat viimeisen Kossu-pulloni ja kait vähän rahaakin.

    Ei Volvokaan siis kaikkea kestänyt vaikka olikin ”Pohjolan oloihin tehty”. Nimittäin olin ajellut korjattavana ollutta Karigasniemen ja Utsjoen kirkonkylän välistä tietä. Työmaa olikin kuin kynnöspeltoa johon oli vielä kylvetty seulanpääkiveä joukkoon.

    arto

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012319075041_uu.shtml Se laatu merkki toisten mielestä, mahtava mainos.

    Visakallo

    Uusimmat katsastusvikatilastot kertovat taas aika selkeää kieltään eri automerkkien välisestä tilanteesta.
    Japanilaiset olivat jälleen vähävikaisimpien automerkkien joukossa.

    jees h-valta

    Varmasti. Kuka piru semmoisilla niin paljon viitsisi ajaa että siihen vikaakin kerkiäisi tulla?

    Visakallo

    .
    Pääsinkin japanilaisella Jessen edelle!
    Kyllä siellä katsastustilastoissa näkyvät myös ne kilometrit.
    Japanilaisilla myös ajetaan eniten, koska ne eivät seiso korjaamolla!

    Horjumaton

    *** Jaappanin pojan autot oli ennen vanhaan toki tekniikaltaan hyvinkin luotettavia. Nykyisin kun nekin pääasiassa meikeläisille markkinoille itä-euroopassa tai Turkissa kasataan muitten mukana ,niin samaa huttua alkaa olla. Ruostuminen taas on vähentynyt kun ei enää kansilastina meren yli rahdata ja vielä täällä satamassa ylivuotiseksi seisoteta , kuten muinoin.

    Mutta kyllä minä toistaiseksi näissä aidoissa sisämarkkinoiden biileissä pysyn. Vaikka kyllähän tämä EU.kin monenmoista kotteroa jo sisällään pitää.

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 600)