Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Gla

    Jees: ”Toyot vain on niin tuttuja raktorimaisuudestaan näistä edellisen työpaikan Hiaceista esim.”

    Eikös tuo ole metsämiehen autossa vain hyvä asia? Tosin Toyotan henkilöautoja en traktorimaisina pidä, päinvastoin. Ainakin hiukan vanhemmat mallit ovat usein ennemminkin pehmeitä ja vähän tahmeita ajotuntumaltaan. Uusista ei ole kokemusta. Oma lukunsa on Hilux (kokemukseni niistäkin perustuu vanhempiin vuosimalleihin), jota voisi luonnehtia traktoriksi, mutta mielestäni positiivisessa merkityksessä auton käyttötarkoitus huomioiden. Ihan mielikseni sellaisella ajelisin, jos kustannukset pysyivivät kurissa ja jos avolava sopisi muuhun arkeen. Tuossa on kuitenkin liikaa jossittelua, joten henkilöautolla mennään.

    Ammatti Raivooja

    Corolla, ohi vaikka porolla.

    Yks corolla on ollut ollu. Mitää ei juurikaan tarvinnu korjata ja myydessä sai melkein saman kun oli maksanu. Vaikka ne on ihan ylihintaisia niin ne sitten toisaalta säilyttää jämy arvon.

    Visakallo

    Muutamaa uudempaa Toyotaa olen päässyt kokeilemaan, enkä kyllä lähtisi niitä moittimaan.
    Ovat mielestäni kehittyneet parempaan suuntaan.
    Näkyi Toyota nousseen takaisin maailman suurimmaksi autovalmistajaksi.

    jees h-valta

    Niin, eihän siinä ole kuin se kymmenkunta vuotta kehityseroa mutta onhan se toki sama tavisautoilijalle kunhan eteenpäin liikkuu. Minulle ei. Vaikken nyt aivan ”hifistelijäksi” itseäni noteeraa olen aina kokeillut eri merkkejä useamman vuoden periodilla ja kyllä ne saksalaiset kuitenkin pisimpään on miellyttäneet. Edistyksellisiä erittäin pirteitä ja tehokkaita. Toki nyt esim. Citroenin Cactus olisi hauskan ja kokeilun arvoinen mutta kun ei aivan nyt ajankohtainen. Avolavan vaihto alkaa olla mutta sielläkään ei ole kiire kun amerikan kulkupeli ei käytännössä juurikaan ajamalla lopu. Mutta kun kymmenkunta vuotta samalla ajelee voisi vaikka vaihtaakkin. Umpipaku kyllä varmaan seuraava. Kun vain se jokin hiukan ”kolahtaa”. Japseissa suurin synti on ehkä kuitenkin juuri se peritylsyys. Kun olet nähnyt yhden olet samalla nähnyt kaikki nuo ”muovihelistimet”.

    jees h-valta

    Ai niin ja näistä erikoisista autoista joita on ollut on yksi hyvä monikäyttömalli jäänyt lämpimästi mieleen. (silläkin useita käyttövuosia) Kun omaan pirttiin alkuvuosina piti poltinpuita telota (sukulaisen metsistä vielä silloin) oli pakko tehdä silloin ostamastani Talbot 1510 GLS:tä metsätelousauto. Kun mielettömän iso takaluukku nousi ja koko takatilan sai käyttöön tasaisena penkit kaatamalla oli savotalta aina reilu satsi kotiinviemisinä. Etuvetoisena ja aika isoilla pyörillä se vielä oli aika maastokelpoinenkin ja kestävä. Ja hyvä syöpöttelemään bensiiniä myös. Mutta monikäyttöisyys oli loistava. Kerran Varkauden reissulla yövyttiinkin siinä. Kaksi henkeä ja iso susikoira mahtui hyvin nukkua takatilassa. Hiukan sopu sijaa antaa tunnelmalla tietty. Niitäkin tuli kaksikin ajeltua, toinen suomalaisen Saabin penkeillä Hyvät istua. Että kaikkea kokiltu ja mikään ei ole ihan kamalaa makua kyllä jättänyt.

    MIKANDER

    Ketjuun ajelen itse 2v.vanhalla landguirisilla
    Ei mitään vikaa ajetuuvuudessa .Toytan
    autot pelaa ei tarvikorjailla jäleenmyynti
    ARVO ok kaikki kallimmaat automerikit
    paljon lasten tauteja .WW. .bmw.
    20V .toyota keikkunnut myyntilisatan
    kärjessä.

    Visakallo

    Loppujen lopuksi täysin eri autoja on markkinoilla aika vähän, sillä valmistajat ovat vuosien myötä fuusioituneet ja omistavat toisiaan ristiin.
    Yleisin yhteinen osa taitavat olla alustat, joita sattaa käyttää puolenkymmentäkin eri merkkistä autoa.
    Koritkin saattavat olla samoja, mutta ne on vain lisäosilla tuunattu näyttämään hieman erilaisilta.
    Moottorit ja sähkölaitteet ovatkin olleet jo pitkään yhteiskäytössä.
    Esim. tuo Jessen mainitsema Citroen Cactus on lähes sama kuin Mitsubishin ASX.
    Monesti eri merkkisiä autoja valmistetaan jopa samassa tehtaassa vierekkäisillä linjoilla.

    Daavidb

    Eka autoni johon hain jotain metsäominaisuuksia lähinnä lumessa (min 400m yleiseltä tieltä) kahlaamisen näkökulmasta että pääsee lanssiin ja siitä tr leimikolle. Lisäksi edellytin hyvää vetokykyä jotta saa metsäkampeet perille isolla kärryllä. Valinta osui Nissan Qasgaihin, nM riittävästi, 2L diesel, 2-/4-veto+lukko, webasto+loki.

    Tähän asti olen tyytyväinen lumessa kahlaamiseen ja vetokykyyn. Webasto plussaa. Tiellä ajoa tulee paljon koska palsta kaukana. Sisätilat on riittävät, pl tavaratila. Kärryllä viedään sahat, polttoaineet, ym metsäkamppeet. Mutta aika näyttää….

    n-merkki

    Jesse :
    ” Kerran Varkauden reissulla yövyttiinkin siinä. Kaksi henkeä ja iso susikoira mahtui hyvin nukkua takatilassa.”

    Ei malta olla kysymättä Jesseltä että oliko tuo ”susikoira” yksi niistä joita sitten myöhemmin Perhossa poistettiin päiviltä …

    Gla

    Jees: ”Niin, eihän siinä ole kuin se kymmenkunta vuotta kehityseroa mutta onhan se toki sama tavisautoilijalle kunhan eteenpäin liikkuu. Minulle ei.”

    10 vuotta eroa mihin?

    Nykyistä autoa ostaessani kävin kokeilemassa myös 300-sarjan Bemaria. Kyselyyni auton kovasta hinnasta myyjä vastasi teknologian olevan 5 vuotta taviksia edellä. Ihan hyvältä auto tuntui, mutta en kokenut sitä hintaeron arvoiseksi. Kellä rahat riittää, voi toki ne tuollaiseen laittaa.

    Jees: ”Vaikken nyt aivan ”hifistelijäksi” itseäni noteeraa olen aina kokeillut eri merkkejä useamman vuoden periodilla ja kyllä ne saksalaiset kuitenkin pisimpään on miellyttäneet.”

    Minä olen ajanut samalla autolla vähintään 7 vuotta, joten kovin montaa autoa en ole ehtinyt omistaa. Sen kuitenkin olen huomannut, että mitä vanhemmaksi auto tulee, sen tärkeämmäksi nousee luotettavuus ja kaikenlainen huolettomuus arjen käytössä. Jopa vanhan Corollankin fiilis nousee ihan uuteen mittakaavaan, kun kuulee noista 4000 euron remonteista, joita muut tekevät.

    Jees: ”Etuvetoisena ja aika isoilla pyörillä se vielä oli aika maastokelpoinenkin ja kestävä.”

    Tuossa onkin raamit minun ihanneautolleni. Vetopyöriin ketjut, niin pääsee todennäköisesti paikoista, joihin huonoimmat nelivedot jäävät kiinni. Harmi vain, että nykyään noihin laitetaan lisähintaa erikoisuuden tavoittelun myötä tai sitten pakettiin kuuluu neliveto, joka sekin nostaa hintaa.

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 600)