Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • jees h-valta

    Se on muuten Käyttöautossa Porissa ( VW-huolto) tutkittu ja annettu vapaasti ajaa vaan. Ei aiheuta toimia pikaisesti kuulemma. On toki erittäin työläs hommakin eli moottori kokonaan pois paikaltaan ja vasta sitten auki.
    Luotan että näin on koska itellä on myös USA:n kutosmylly ja sillä on ajettu 370000 km eikä ole ketjua eikä muutakaan nypitty. Kaippa saks.insin. samaan pystyy. Tuolla VW:llä kun on vasta 140000 km mittarissa.

    vänkäri

    Kuka mitäkin arvostaa. Melko tasan 20 vuotta ajelin saksalaisilla.

    1980-luku: ovien lukko-, jarru- ja jakopääremppoja.
    1990-luku: ovien lukko-, jarru- ja jakopääremppoja.
    2000-2005: ovien lukko-, jarru- ja jakopääremppoja.
    Lukkojen takia autoihin alkoi kuulua vakiona kuormaliina, jolla ovet sai köytettyä kiinni…

    Vuodesta 2005 Mazda: kerran puhdistettu kaasuläpän kotelo, 18 €. Kaippa senkin olisi voinut itse putsata kun olisi kehdannut.
    Pellitkin näyttävät kestävän paremmin kuin samanikäisissä C-Mersuissa. Itseasiassa jos eurooppalaiseen vielä joskus palaan, alle voi tulla ranskalainen. Pitkillä joustovaroilla menee yllättävän pahoissa paikoissa toisin kuin saksalainen, joka jää pomppimaan paikalleen ensimmäisellä ruopaisulla. Hinta/laatu-suhdekkin on nykyään paremmin kohdallaan.

    jees h-valta

    Aivan niin vänkäri, ketä mistäkin tykkää. Tuli sitä kuusi vuotta ajeltua Citroen BX 19 GTI:llä ja minulla ei enää kyllä ole niin kalliisti korjattavaan oikein haluja. Toki oli aivan ihmeellistä nostaa maavara vivulla aivan järettömän korkealle jos jäi kiinni. Hieno auto, lähes paras ajettavuudeltaan. Mutta,mutta. Ainakin kaksi kertaa jätti tielle ja taksilla kotiin. Sähkövikoja ja hyrdauliikkavikoja alvariinsa ja aika kovan hintaisia. Olihan se unohtumaton elämys kaikenkaikkiaan ja tosi makea ja erilainen näöltäänkin. Ja melkoinen ”tykki” kyllä kulkemaankin. Ei enää sitäkään, ei ole sekään minun juttuni. Kyllä saksalainen mutta ehkä paluu BMW X:t tai Audi tai vastaava.
    Mutta moniaita vuosia vielä VW. Ei huono ollenkaan.

    Metät kunnossa!

    Muutama vuosi sitten ranskalaisessa oli taulussa 67.000 km ja katsastuksen läpi menemiseen vaihdettiin molemmat vetonivelet, pari iskaria, erinäinen määrä tukivarren päitä jne. Se oli viimeinen ranskalaisen se.
    Volvolla (V70) ajetaan arkiajot ja Mitsubishin Outlander tuli hommattua kakkosautoksi. Ei ole mehtäautotietä sen jälkeen tarvinnut aurauttaa. Nelivedon saa lukkoon ja isot kumit.

    Gla

    Touaregin jakopään ongelman takia Jessen kommentit japanilaisista katumaastureista alkaa tuntua enemmän asenteellisilta kuin kokemuspohjaisilta. Ostitko autosi samasta paikasta, jossa jakopää on nyt tutkittu? Todettiinkohan siellä, ettei tarvetta korjaukseen ole, koska tuoreen kaupan jälkeen vastuu viasta saattaisi kaatua myyjän niskaan. Kun aikaa kuluu ja tiedossa olevasta viasta huolimatta jatkat ajamista, vastuu siirtyy täysin sinulle, eikä 4 000 euron remontin maksajasta ei ole epäselvyyttä. Hinauskulujen hyvitys on pikku juttu siinä kokonaisuudessa.

    Kummallista on sekin, että citikan korjailun kalleus pilaa muuten kivan auton, mutta ökymaasturissa tämä yhtälö ei päde. Yhtä kummallista kun epäilysi siitä, että vikaherkän ketjun vaihto hihnaan heikentäisi laatua.

    Uusimman korimallin C5 hydraulijousituksella voisi muuten olla kiinnostava auto parin vuoden ikäisenä ostettuna. Pelko viosta kuitenkin rajoittaa kiinnostusta, lisäksi auto on ulkomitoiltaan turhan iso, painoa parisataa kiloa liikaa ja vastaavat tilat löytyy pykälää pienemmistäkin autoista.

    vänkäri

    Ranskalainen kulkupeli on aina vähän yksilö. Joskus oli kakkosautona Pösö 306 1,6 bensa. Myydessä siinä oli 300 000 mittarissa ja mm. alkuperäiset iskarit. Parilla tutulla on ex-taxi C5 ja ei mitään harmeja. On sitten niitä huonompiakin yksilöitä sattunut joittenkin kohdalle, sitä ei käy kieltäminen. Volkkareissa ja Ooppeleissa ei oikein voinut puhua vioista, vaan oikeastaan siitä ettei niitä oltu oikein alunperinkään suunniteltu näille korkeuksille. Pienet markkinat eivät kiinnosta. Käyttäjiähän se ei kumminkaan paljon lohduta. Ei itseäkään silloin kun keskellä korpea yli kahdenkympin pakkasessa ovet ei sitten auenneet. Sitten kun ovi viimein aukeni ”miehisin tempuin” sai ruveta rassaamaan jarruja…

    Se mikä saksalaisissa eniten sieppasi, oli se ettei tyyppivikoja edes yritetty korjata seuraavissa vuosimalleissa. Säästämällä muutama euro osissa saatiin aikaiseksi melkoinen laadun romahdus. On niitä vikoja japseissakin ei siinä, mutta niissä pelaa takuu vielä virallisen takuuajan jälkeenkin selkeiden suunnitteluvirheiden kohdalla. Mutta niinkuin kirjoitin, toiset tykkää Cadillacista ja toiset Ladasta. Itse ajelen kuutos-Mazdalla ties miten kauan.

    jees h-valta

    Gla. Ei ollut sama puoti mistä ostin vaan Palinin takapihan koristeen. Koko auton vaihto oli aika uskomaton kun joskus sattuu. Eli kurvasimme Palinille yhtenä alkusyksyn päivänä.Olimme itseasiassa menossa puolukkaan P-Satak. palstalle. Farkkubemarissa alkoi olla lähelle neljääsataatuhatta mittarissa ja se hiukan huolestutti Piti kurkata talosta jotain maasturiversiota ohimennen ja olipa tämäkin tullut tsekattua ilmoituksesta. Hintapyyntö kohtuullinen.
    Kas kummaa hiukan myyjän kaas juttuun ryhdyttiin ja hänkin kumma kyllä halusi meitin autolla pienen pätkän ajaa. Ja lähtikin ja ensimmäisellä kiihdytyksellä alkoi kuulemma latausvalo palaa. No hän nyt jatkoi ajoa kun meinasi ettei pahempia. Kun tuli takaisin totesi että taisi hajoittaa meidän automme. Olihan siellä katkennut moniurahihna ja jatkot olivat tehneet aika ikävää. Joku oli jäänyt kiraukseen ja repinyt syylärin paikaltaan ja myös vesipumppu ja jotain muuta meni vaihtoon samaan syssyyn.
    Remontti maksoi kuulemma maltaita mutta sen maksoi kiltisti Palin Oy. Saimme sieltä korjauksen ajaksi myös vara-auton (uusi Dacia muuten) ja ajelimme sillä viikon. Seuraavana viikonloppuna oli tarkoitus mennä joko hakemaan oma tai vaihtaa jos kaupoille päästään. Oli myös tarkoitus koeajaa VW. Kun menimme oli akku aivan kuiva emmekä päässeet kokeiluun. Taas vaihtui vara-auto ja lähdettiin (nyt Mondeo tuore, paljon löpöä tankissa) taas viikoksi kun kerran töissä käydään. Kun mentiin seuraava kerta siellä sitten saatiin VW ja aivan kelpopeliltä tuntui. Mutta kotona alkoi joku varoitusvalo lähinnä viikolla töötätä ja laitoimme huoltoon oikein VW-sellaiseen varmuuden vuoksi. Meni hinausauton lavalla myös varoiksi. Taas tietty vara-auto uudelleen alle. Sen jälkeen ei ongelmia. Huoltopanikointi oli turhaa koska jäljestäpäin ilmeni että käsijarru jäi kevyesti pitkän seisokin takia kantamaan ja se oli se summeri. Hupaa oli ja tässä vain pääpiirteittäin. Nyt sillä on tosiaan kyllä vain ajettu ja varoitusvaloista viis kun lupa on.

    jees h-valta

    Eihän minulla mitään vastaan ole japanilaistakaan maasturia kunhan laatua on. Lexus esim.kyllä. Toyot vain on niin tuttuja raktorimaisuudestaan näistä edellisen työpaikan Hiaceista esim.

    Ammatti Raivooja

    Toyota on perustanu lexuksen imago syistä. Elikkäs ne on toyotoita mutta ne ei kelpaa Toyota brändillä niin on luotu lexus.

    jees h-valta

    Niin, tosiaan en tiedä Lexuksen ominaisuuksista juuri mitään. Voisi olla järkevämpää vaikka kiinalaisten kopiomaasturit. Niissä ainakin kopsattu tietotaito on korkealuokkista kun esim. Range Rover on kopsattu.

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 600)