Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Visakallo

    Juuri näin!
    Ajatelkaapa, miten hyvin auto on kestänyt siinä mielessä aikaa, että se edelleenkin on niin kiinostava ja suosittu tekninen laite.
    Yksityisautoilun kuolinkelloja on soitettu niin kauan kuin minä muistan, mutta eipä loppua ole vielä tullut, eikä tule.

    Gla

    Siis ihan kuten suomalainen metsäteollisuus!

    Tässä vielä yhteenveto erästä katumaasturien testistä:

    http://tekniikanmaailma.fi
    /autot/vertailut/tm-vertailu
    -katumaasturit

    Varmasti erittäin käyttökelpoisia autoja tarkoitukseen, johon ne on suunniteltu. Kunhan vaan maasturimaisen olemuksen ei anna hämätä kuvittelemaan liikoja.

    jees h-valta

    Niinpä juu. Corollalla ei turhia kuvitelmia todella pääse kyllä syntymään koska asfalttitieltä poiskurvaus tälleen tuo varmasti oikean tunnelman että suunnitelmaa on syytä pikimmiten korjata takaisinpäin.

    suorittava porras

    Vielä tuohon metsämiehen autoon…
    Hypätään metsästyksen puolelle ….
    Meidän porukassa eniten hirviä kaatanut veteraani ajoi ensin Datsun 100A:lla , sitten Ladalla ja nyt jo pidemmän aikaa Skodalla . Ei muuten ole juurikaan veto- tai työntöapua tarvinnut , vaikka samaa tietä ajaessa joskus ”nelikkomiehiäkin” hirvittää .
    Pienenä yksityiskohtana vuosien varrelta voin kertoa ,että edellä mainostamani kaveri ilmestyi ”lumisateen yllätettyä” hirvimetsälle isolla Rekordilla(Opel) , jossa oli alla kesärenkaat . Porukka kauhisteli moista ja varoitteli kolarimahdollisuudesta ja kiinnijäämisestä . Eipä jäänyt kiinni eikä ajanut kolaria (ei ennen, ei jälkeen ja ikää nyt jo yli75 vuotta). Tuo autoilu on taitolaji .

    Horjumaton

    *** Suorittavan kertomus vastuuttomasta käyttäytymisestä jahtireissuilla ei ole sinänsä uutinen. Onneksi ei kaveri ketään yleisellä tiellä Recordillaan teilannut. Nykyään on metsästysporukoissakin järki pikkuhiljaa alkanut vallata alaa yhä enenemässä määrin. Ja se on hyvä se.

    jees h-valta

    Horjumaton oikeassa että tosiaan pikkuhiljaa. Kyllä tiedän että monentasoista ”maastokiitäjää” siellä kokoontumisajoissa näkyy. Kaikkia ei näy juuri ollenkaan koskaan katsastuskonttorin syynissä.

    arto

    Omat autokokemukset. olleet laidasta laitaan, tehokkain auto nuoruudessa. mopar 0-100km tunnissa 4.3s se oli villiä nuoruutta sitten tuli perhe autoista tuli nelosia niitä vajaa moottoreita, Vielä sitten eläke ukkona nautin 8 raasta voimasta ja tajuttomasta väännöstä kokeilussa ollut 1l ekobuust foordilta tykästyin siihen oitis 2v päästä semmoinen.

    MIKANDER

    Arto minulla kesäkäytössä cvorelet gorvette 454.
    Täysinlaiteltu yksilö. hieno auto ajella vääntöä.
    Kuin veturissa ja sitä makoisaa löylyä piisaa
    oikean jalan alla ei lopu kesken.
    Shellin pitäjä antaa diplomin käynnisstä

    jees h-valta

    Vai meinaa arto että ekobuustilla. Jos on joskus edes koittanut oikein autoa oikealla moottorilla ei takuulla sorru tuollaiseen mopon moottorilla varustettuun pikkukinneriin. Tuollahan on vaarassa loukata ittensä mettäautotiellä jos joku puunoksa sattuu pyyhkäisemään nin ei tartte osua edes kun pelkästä havun viimasta lähtee tieltä pöhelikköön.
    Kevytlevitteet ei sovi edes leivälle saati autoiluun. Tänään yksi asiakas juuri kehui jotain Lexus-hybridiä joka oli aivan pikkumopo koriltaan ja silti niukimmillaan syö bensaa viisi litraa sadalla. Tuo arton kiikkulautakin menee samalla eikä tarvii raahata monen sadan kilon akunmöykylää siellä kajuutassa.

    Horjumaton

    *** Kyllä minäkin vahvasti epäilen näitä nykyisin kovin yleistyviä pieniä litran tai vähän yli turbomoottoreita. Ominaisuudet toki yksin ajellessa riittää kevyen korin liikutteluun,mutta kestävyys pitemmässä juoksussa arveluttaa. Näinköhän edessä on paluu aikoihin kun moottoreita vaihdetaan samaan autoon useampi, ennen kuin kori happanee. Säästöt kulutuksessa on silloin kovin näennäisiä.

Esillä 10 vastausta, 131 - 140 (kaikkiaan 600)