Keskustelut Metsänomistus Metsälehden tapaaminen Pudasjärvellä 3.-5.8.2012

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 146)
  • Metsälehden tapaaminen Pudasjärvellä 3.-5.8.2012

Palstalaisten ”perinteinen” tapaaminen on jälleen suunnitteilla! Ajankohta tulee olemaan 3.-5.8.2012. Tällä kertaa paikkana on Pudasjärven Sarakylä. Majoituspaikaksi on varattu Piipposen pirtit.

Järjestejänä toimii allekirjoittanut, jolle voi ilmoittautua sähköpostilla osoitteeseen: tuomas.pihlaja@pp.inet.fi. Ilmoittautumiset ainoastaan sähköpostilla (tai kasvotusten!)

Lisäksi Facebook:n käyttäjät löytävät tapahtuman osoitteesta: http://www.facebook.com/events/204790682970284/ (huom. rikkoutuva linkki!)

Ilmoittautumisen yhteydessä tulisi mainita mm. nimimerkki palstalla, nimi, majoitustarve (pe-su, pe-la tai la-su), halukkuus lauantain yhteiseen ruokailuun… Hinta 2 yön majoitukselle ja lauantain ruokailulle on n. 35 €. Hinta tarkentuu lähempänä tapahtumaa, kun tiedämme osallistujamäärän tarkemmin..

Ylläolevalla hinnalla ilmoittautumista kestää 1.7.2012 asti… Sen jälkeen tuplahinta… (Heh… Vitsi… Eihän näitä nyt Suuren Savotan malliin järjestetä… Eihän?)

Ilmoittautuneita on tällä hetkellä 7 nimimerkkiä ja 2 ”seuralaista”. Mukaan mahtuu vielä…

Edit: Päivitetty osallistujamäärä 13.5.2012

• Korpituvan Taneli

Oliskohan sille perjantai iltapäivälle mitään omatoimi-metsäkohdetta siitä Piipposten pirttien läheisyydessä?
    Minä jätän kalastamisen paikallisille. Kalansyöntiin kyllä olisin valmis osallistumaan ja kaippa sitä siellä tarjollakin on.

Terveisin: Korpituvan Taneli

T.Pihlaja

Pohjanmaalta tullessa kannattaa ehdottomasti pysähtyä Muhoksen tuhkalannoituskohteilla… Nyt nopeasti en kerennyt etsimään sijaintia, mutta eiköhän tuo metlan sivuilta löydy…

Paikallista tutustumiskohdetta pitää miettiä vähän pitempään… Itsellä saattaa olla melko kiireinen aika tuolloin, sillä kaavoitusasiat painaa päälle, joten en jouda vielä perjantaina juurikaan esittelemään kohteita…

Pitää miettiä mahdollista tutustumiskohdetta… Jos välimatka ei haittaa, niin Taivalkoskella olisi Päätalo-museo… Savotta hengessä tehty tietoni mukaan… Ja tietysti Syötteen kansallispuisto on tutustumisen arvoinen…

Tuomas

Korpituvan Taneli

Asia OK, älä ota paineita, kunhan kysäisin. Päätalon kotitorpalla olen käynyt, joskus aikoja sitten.
    Minulle riittää kyllä kunnon pysähdys jossain, kenen tahansa metsää ihastelemassa.

Terveisin: Korpituvan Taneli

A.Jalkanen

Kohteita ei kannata olla liikaa, että ei aika mene siirtymisiin. Jos Taivalkoski on ohjelmassa, minun toivelistallani olisi Jalavan museokauppa Taivalkosken keskustassa.

Onko perjantaina illalla yhteistä ruokailua? Jos on, pitää olla tiedossa aika milloin tulisi olla paikalla jos haluaa osallistua siihen. Onko lauantaina mahdollista saunoa? Porukassa on ainakin yksi innokas saunoja.

Joukkis jos haluaa lunastaa lupaamani mhymaksu samppanjat, tulee sitten kans paikalle. En tuo Kuusamoon saakka.

T.Pihlaja

En kauheita paineita ota järjestelyistä… Suurin osa on jo sovittu…

Tänään viimeksi tuli sovittua tuo auran tulo paikalle… Tulee nimittäin vain ja ainoastaan palstalaisia varten… Varsinaiset auraukset alkavat vasta syyskuussa…

Jalavan pirtti on yksi mahdollinen kohde ”omatoimimatkailijoille”… Matkaa piipposen pirteiltä taitaa tulla jotain 90 km… Kerran olen itse palaveria pitänyt kyseisessä paikassa ja paikassa on vanhan ajan tunnelmaa…

Koetan välttää ”ylitarjontaa” ohjelman suhteen… Ja samoin pysymme tuolla Sarakylän perukoilla… Juurikin tästä liikkumiseen menevästä ajasta johtuen… Perjantaille voimme osallistujien kesken sopia myöskin ruokailun jos porukka niin haluaa… Kunhan tiedossa on syöjien määrä niin Esko Piipponen hoitaa kyllä homman… Lähetän ilmoittautuneilla lähiaikoina sähköpostilla varmistusta asioista ja sovitaan myös ruokailuista… Ruokailuiden varmistamisen uskoisin onnistuvan paikan päälle tullessa…

Sauna lämpiää kuulemma joka ilta ja kalalle tosiaan pääsee, joko tonkoja onkimaan tai verkonlaskuun… Esko järjestää melkein mitä tahansa…

Tapaamisiin…

Tuomas Pihlaja

MetsäKortesalmi

Tein juuri virallisen ilmoittautumisen Tuomas Pihlajalle. Paikalla olen ainakin pe-la ja mahdollisesti vielä sunnuntaihinkin. Metsänhoitomuksut on tarkoitus saada mukaan ja ”taloudenhoitajakin”. Olen pyytänyt T. Pihlajalta demonstraatiota istuttamisesta ojitusmätästysalueelle: istutuspaikan valinta, istutussyvyys, tiivistäminen ja taimen asento. Se menee takuulla paremmin perille ulkopuolisen opastamana kuin minun möykkäämällä.

Iron Man

Lieneekö lähistöllä tanssahtelu paikkaa jossa lauantai iltana voisimme käydä pistämässä jalalla koriasti.

Iron Man

Elä perhana Taasan viisastele.
    Meitti kun alkaa tyttöjä pyörittämään niin eivät enää kotiansa osaa ovat senverta onnesta sekaisin.

jees h-valta

Eipä vissiin tainnut herra nuormetsuri itsekkään aivan osua kotiin viime reissusta?
    Kun ei palstoilla esiintynyt moneen päivään sen jälkeen.

Aukusti

Hurjalta kuulostaa osalllistujien jutut. Eihän sinne porukkaan uskalla tällainen lasia kallistamaton (pullosta puhumattakaan) vaari-ikäinen tullakaan!

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 146)