Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,311 - 9,320 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Kyllä  Jesse erehtyy, moottoripolttoöljy on laadukkaampaa kuin diesel, koska siinä ei ole ollut biokomponenttia, joka aiheuttaa tankissa leväkasvua pitkäaikaisessa säilytyksessä.

Tolopainen Tolopainen

Moottoripolttoöljy on samaa tavaraa kuin diesel, vain furfuraalia on lisätty ja veroa enemmän. Biodiesel ei sovellu pitkään säilytykseen tankissa. Onhan tuo veneilyssä tullut esille, suodattimet täyttyy leveällä.

Gla Gla

Jees: ”Kun tehdään kestävää,vahvaa, ja asiansa varmasti tekevää kulutushyödykettä on siitä tuhlaus kaukana.”

Olen samaa mieltä. Siksi en ymmärräkään, miksi täällä porukka vaihtaa autoja useammin kuin minä sukkia. Sinullakin on jo kolmas letukka menossa lyhyen ajan sisään siitä huolimatta, että suurimman osan kilometreistä ajat henkilöautolla.

jees h-valta

Noh, neljäs letukkahan tuo on vuodesta jostain 2000-paikkeilta alkuunsa lähtenyt. Noin kaksikymmentä vuotta eli jos tasoittelee niin viitisen vuotta per auto. Tuossa viimeistä edellisen ja viimeisen kohdalla kävi hiukan turha vaihto koska tutut nuoret halusivat sen yhden aihioksi uudelleen jalostukseen. Ilman kunnon autoa metsä ei sujunut ja hain liian hätäisesti tuon -93 vm:in pitkän letukan joka olisi kelvannut muuten mutta tiesin suht hankalasta remontista joka olisi pitänyt tehdä jos sitä olisi pitänyt pidempään. Takaosan jousenkorvat olivat hiukan pehkaantuneet ja kun tuttu paja lopetti ei minulla oikein nyt ollut paikkaa järkevään laittoon. Pojankin halli on vasta runkovaiheessa. Siksi laitoin vain noin kolmen vuoden pidon jälkeen kiertoon kun tämä nykyinen ilmaantui markkinoille. Tämähän vastaa paremmin tarpeitakin nelikkona ja huomattavasti ympäristöystävällisempi. Lisäksi pidoltaan edullinen kevyt kuorma-auto. Näitä voi pitää selityksinä mutta kun ei ole tarve aivan huonollakaan ajaa niin ajetaan sitten hyvällä. Asia jota uskollinen Corollaaja ei ehkä niele. Pitää nyt huomioida että metsätilan kalustossa on kuitenkin aika mukavasti kevitystä metsäauton hankintaan kuten alvin palautus jne, muukin veroetu. En silti väitä että se olisi pelkästään vaikuttanut. Ennemmin olisin ostanut samalla rahalla uuden Keslan metsäperävaunun mutta nyt en kerkeä sitä käyttää liioin joten enemmän tarvetta autolle jolla pääsee kevyempiin metsätöihin jopa kuorman kaas. Ei tietenkään silti voita Corolla/peräkärry-yhdistelmää.

Gla Gla

Ei voita. Raivaussaha on kallein metsätalouden kalusto. Tälläkin hetkellä urakoitsija korjaa puuta, itse voin käyttää aikani tehokkaammin sellaisiin töihin, joita ei kannata teettää.

Tolopainen Tolopainen

On se hyvä auto tuo Letukka, se pidensi  vuodella pösönkin huoltoväliä.  Jesse saa autosta verovähennyksiä sellaisista kuluista, jotka on turhia kaksi kolmannesta joutuu kuitenkin maksamaan itse. Peräkärryllä hoituisi poltinpuun kuljetus paremmin kuin avolavalla.

Visakallo Visakallo

Mitä näitä joidenkin polttopuujuttuja olen täällä vuosien mittaan lukenut, niin aika kallis ja työläs lämmitysmuotohan se kieltämättä on. Voisi jopa verrata häkäpönttöautoa sähköautoon!

Visakallo Visakallo
    Tolopainen Tolopainen

Niin onhan tuo sakko peräti 25€, VAG:n valmistamaa autoa kohden. Autojen hinta nousee sakon verran.

jees h-valta

Mitä olen näitä minua kalliin harrastuksen ylläpitäjiksi kehuneita seurannut niin kovin vaatimattomia on suoritukset investointirintamalla tupanneet olemaan. Liekö mennä sähkö-vaiko öljy-yhtiöille rahat? Eihän minun tarvitse pääosin millään auto-peräkärry-yhdistelmällä poltinpuita ajellakkaan. Se on lähinnä syksyn harrastus ennen talven tuloa jolla säästetään talven klapikasaa pressun alla. Siis avolavalla. Minulla on varaa vuosittain ostaa jotain kun en käytä rahojani sähköyhtiön ruokintaan. Vaikka parissa mökissä sitä joudun tekemään kyllä mutta se onkin sitä kallista harrastamista sitten. Siihen on varaa kun ei asu kalliisti.

Esillä 10 vastausta, 9,311 - 9,320 (kaikkiaan 31,265)