Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,411 - 7,420 (kaikkiaan 31,041)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Valitettavasti se tietää tuhtia pakokaasua ja se taas tuhtia laskua liikennevakuutuksesssa. Eikä se ehkä jakajallakaan pitkän päälle aivan iloa tuo. Mutta tuo on kyllä tosi että ranskalaisvaikutteet ovat saattaneet saada mitsuunkin jonkinsortin ajo-ominaisuudet.

    Tolopainen Tolopainen

    Saman kokoista autoa myydään Citroen C4:nä, niitä saa 1.2l koneella, joka hyvin riittää kuljettamaan tuon kokoista koppaa. 2l bensakone ko. autoon on jonkinlainen suunnitteluvirhe. Vanhahan tuo malli jo on, vuodelta 2010. Viimeisin muutos oli 2019 tehty facelift, eli tiikerin naama auton keulaan, sehän löytyy melkein jokaiselta valmistajalta nykyisin.

    Mitsu on jäänyt kiinni kulutus–ja päästölukujen  huijauksesta, jotta tehtaan ilmoittamiin lukemiin kannattaa suhtautua varauksella.

    Visakallo Visakallo

    Nykyisin käytössä oleva ADAC kulutus- ja päästömittaustapa muutti monet vanhat käsitykset. Tolopaisenkin olisi jo hyvä päivittää itsensä tähän auton todelliseen kulutukseen ja -päästöön perustuvaan mittaustapaan, jossa esim. 1,2 litran Fiat ja 2,2 litran Kia löytävät toisensa listan huonoimmasta päästä. Niinkuin tuolla edellä viitattiin, pieni iskutilavuus ei välttämättä takaa pientä kokonaiskulutusta ja -päästöjä, eikä suuri vastaavasti toisinpäin. On totta, että Volkswagen ja Mitsubishi ovat toistaiseksi ainoat autonvalmistajat, jotka ovat päästöhuijauksensa myöntäneet ja myös toimineet sen mukaisesti. Monilla autovalmistajilla toimintatapa on ollut toisenlainen ja ratkaisuja on tehty kaikessa hiljaisuudessa, tai jätetty kokonaan tekemättä.

    Gla Gla

    Tarkoitat varmaan WLTP? ADAC on saksalainen autoliitto.

    Kaikille asioille pitää olla oma kirjainlyhenteensä. Edes kaadettavaa takapenkin selkänojaa ei autosta löydy ilman hienolta kuulostavaa monikirjaimista lyhennettä tai jopa kokonaista nimeä. Sellaista se markkinointi on.

     

    oksapuu

    Hilux näyttää saavan ”kasvojen kohotuksen”…

    Alkaa saamaan myös isommalla moottorilla. Ei huono…

    Tolopainen Tolopainen

    Korealaiset eivät ole jääneet päästö huijauksista kiinni sen takia, että eivät huijaa siellä on tiukemmat vaatimukset kuin Euroopassa. Jotta Visakallon ei kannata puhua vastoin parempaa tietoa. Kian diesel voittaa mennen tullen Mitsun, joista meni kansi kieroksi joka ainoasta takavuosina. Taitaa olla aika huonosti opiskeltu mitsujen vikahistoria.

    jees h-valta

    Toloppakin voisi siirtyä sieltä historioitsijoiden turhasta joukosta jo nykypäivän tilaan ja autojen nykylaatuun. On auto lähes mikä tahansa ne kestää jo Tolopan loppuiän kevyesti. Kuten monen muunkin palstoilta. Aasialaisfirmoilla taitaa olla vain omat päästönorminsa koska en äkkiseltään löytänyt mitään Tolopan mainitsemia aasialaispäästönormistoja. Mutta oli niin tai näin kaikki autot kulkee jo riittävän puhtain päin. Mutta ainut ongelma on jatkuvasti kiristyvä kulukierre jota ruokkii meillä piiperot ja heidän tuhoon syöksemä valtakuntamme.

    Tolopainen Tolopainen

    Taitaa olla Mazda melko äänekäs auto, jos sen haluaa AsX:ään vaihtaa, jossa ei maantieajossa voi reteoita kuunnellakaan melun takia.

    Gla Gla

    Jos menneitä aletaan kaivella, Kia/Hyundai käytti ainakin bensamalleissaan Mitsun vanhaa 4g52-sarjan moottoria 90-luvulla. Mitsu vaihtoi tuon Galantissa nykyaikaisempaan n. vuonna-80. Onko asialla jotain merkitystä vuosimalleissa 2020, ei nyt ihan heti minulla aukea.

    oksapuu

    Vieläkö Tolopaisella on se vanha Pajero vai joko veit kilvet pois?

    Niissähän niitä kansiongelmia oli…

Esillä 10 vastausta, 7,411 - 7,420 (kaikkiaan 31,041)