Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,341 - 7,350 (kaikkiaan 30,988)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• jees h-valta

Noh, olen varmaan parkytä vuotta ainakin autoillut automaatilla eikä noita Tolopan ”jotain ongelmaa” ole vielä kuulunut eikä näkynyt. Taitaa olla kateusongelmaa.

Visakallo Visakallo

Jatkossa käsivalintavaihteiset autot eivät ole kovin kysyttyjä vaihtoautomarkkinoilla. Vähän kuin yrittäisi nyt myydä autoa jossa ei ole ilmastointia.

Tolopainen Tolopainen

Automaattilootassa on heti ongelma, kun siihen pitää vaihtaa öljyt, sehän on lähes 1000€ kustannus ja muutenkin auton kallein osa. Ostaisko Harjavalta yli 5v vanhan tomaattilootalla olevan auton.

jees h-valta

Olen ostanutkin aikanaan kyllä. Kaksikin kappaletta. Ensin BMW:n farkun ja sen jälkeen VW:n Touaregin. Molemmat oli reilustikkin yli viiden vuoden ostaessani. Öljyjä en ole yhteenkään vaihtanut eikä sellaiseen ole tarvettakaan. Ai niin, nuo ”Trumppilaiset” on -90 alkupuolelta eikä varmaan ikänäkään öljyjä suuremmin vaihdeltu, en ainkaan minä. Ja mitään ongelmia ei ole ollut eikä niistä ole todellakaan kuulunut mistään taholta muutenkaan. Pitää sanoa että tuskinpa ostaisin enää käsivalintaista. Aika edullinen pitää kaupan olla jos sellaiseen vielä sortuisin.

Visakallo Visakallo

Tolopainen haluaakin erottua muuallakin kuin täällä palstalla:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7612a215-98e3-4a06-b584-1495e6c31958

Tolopainen Tolopainen

Miten tällä automaatilla ajetaan talven liukkaissa räntäkeleissä jos joutuu sivuluisuun. Miten painetaan kytkin pohjaan ja korjataan luisu. Kunhan kyselen, ajan turvallisesti autolla, jossa on kytkinpoljin. Se on yksi auton hallintalaite, josta en mainosmiesten puheiden takia luovu.

Visakallo Visakallo

Tolopainen ei ole tainnut sisäistää ajohallintajärjestelmiä. Auto pysyy kyllä tiellä todella huonoissakin keleissä, jos ei sitten aivan tarkoituksella itse aja tieltä pois.

Tolopainen Tolopainen

Visakallo ei ole vielä sisäistänyt niitä ongelmia, jotka talvi ja pakkanen aiheuttaa sellaiselle tekniikalle, joka on tehty kesäkeleihin. Miksi Visakallo haluaa lisätä liikenteen päästöjä ja energian kulutusta omassa liikkumisessaan. Jos vaihdan autoa sen pitää aina olla taloudellisempi kuin edellinen.

Visakallo Visakallo

Ilmeisesti Tolopaisen autoissa ajohallintatekniikka ei vielä ole ollut nykypäivän tasoa. Katsotaan nyt, mihin tämä maailma oikein menee ja mikä sitten on loppupelissä taloudellisinta. Kymppitonneilla kun ei kannata ostaa satasien säästöjä.

jees h-valta

Eipä ole auton hallinnassa ollut ongelmia automaattivaihteisena. Kyllä ne pääasiassa tiellä ovat pysyneet. Viimeksi olen ojaan ajanut kyllä käsivalintaisella autolla. Tosin sekään ei auton syy, ainakaan oman. Kun tuli ahdasta maalaisemännän täyttäessä pikkuautolla koko tien. Minun piti väistää liikaa ja sehän sitten vei, pehmeä ojanreuna ojaan. Silloinen sedan-BMW ei siitä liikoja ollut moksiskaan. Hiukan puskurinkulman muoveja poreili. Onneksi saman tilan isäntä ulkona kuuli kopsauksen ja tuli katsomaan. Arvasi kuulemma kuten kävi. Oli vissiin tien laakea käyttö tuttua. Veti traktorilla ylös eikä ottanut edes palkkiota.

Esillä 10 vastausta, 7,341 - 7,350 (kaikkiaan 30,988)