Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,321 - 7,330 (kaikkiaan 30,982)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Odotetaan vaan, kyllä se Ruotsille lankeava maksettava summa vielä selviää. totuus on kyllä, että maa on niin varakas, että se selviää taloudellisesti joten-kuten, mutta jälkipyykki tulee olemaan raskas.

    Jonkinlainen osoitus se kuitenkin on, että Ruotsi on ainoa maa, joka on nyt täys-karanteenissa – eikä omasta tahdostaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Sairastumiseen ei kysellä valmiutta edes Visakallolta. Joka päivä voi sairastua moneen tautiin ja korona on niistä yksi. Eikä virus enää koskaan häviä maapallolta.

    Visakallo Visakallo

    Suomessa on rekisterissä noin 900 000 kevytperävaunua. Siirtyykö Jessekin kärrynvetäjäksi nyt, kun sen kanssa ei tarvitse enää körötellä kahdeksaakymppiä? Vai tuleeko tulevan firman nimiin pakettiauto, jolla voi huristella jopa moottoritienopeutta mökille?

    Tolopainen Tolopainen

    Peräkärryä ei kannata vetää 100km tunnissa ainakaan kuomullista kulutus nousee turhan takia, kun ei ole kiire mihinkään. Pudotan nopeuden 70km tunnissa, muut saa mennä edelle. Miten on mahdollista, että vihervasemmistohallitus voi tehdä noin järjettömän päätöksen, jolla lisätään liikenteen polttoaineen kulutusta.

    Jätkä

    Jos autossa on sopivan voimakas – hyvin vääntävä Diesel-moottori, ei kuomullinenkaan kärry, joka ei kuitenkaan ole korkeampi kuin vetoauto – juurikaan nosta kulutusta.

    Jos otetaan huomioon jarruttoman kärryn kokonaismassa = max n. 820 kg, niin sama lisäpaino autossa vaikuttaa saman verran kulutukseen.

    Pienitehoisella bensiinimoottorolla voi kulutus nousta dramaattisesti, kun yritetään sillä kiskoa korkeakuomullista perävaunua satasen vauhtia. Siellä pitää olla lappu lattiassa, eikä isoimmalla vaihteella mennä muualla kuin alamäessä.

    jees h-valta

    Sopivan voimakas kuluttaa sopivan voimakkaasti joka tapauksessa sitä löpöä ettei siinä juurikaan peräkärryn litran lisäys tunnu. Sen verran on faktaa olemassa tuosta nopeuden nostosta. Eikä siinä mainittu polttoaineen vaikutusta. Kaikilla sa sama energialisä tarvitaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin vaikka, autossaan ei ole edes koukkua,  Jesse tietää paljonko nopeuden nosto peräkärryn vedossa lisää kulutusta. Hallitus antoi erittäin väärän signaalin, nostaessaan nopeus rajaa, ei tuo ole mitenkään linjassa päästöjen vähentämisen kanssa. Hallituksen pitäisi erota, osoittaa selkeästi, että vihreät suhtautuvat leväperäisesti ympäristöasioihin.

    jees h-valta

    Niin, vaikka en tosiaan kisko mitään kärryjä osaan lukea mitä tiedonvälitys kertoo. Tolopan linjoilla kyllä, teot ovat ristiriirassa vaikka onkin pienestä asiasta kyse. Matkailuautoille tuon olisi sallinut mutta ei muille. Nykyautot tuon kyllä sietävät mutta kärryn vedossa näkee monennäköistä säheltäjää muutenkin. Kuten joskus kerroin myös kuormia on ollut pitkin tietä huonolla kuormansidonnalla. Itekkin olen joutunut ajamaan yhden kärrykuormallisen yli moottoritiellä.

    Visakallo Visakallo

    Tieliikennelain uudistaminen tehtiin kyllä jo edellisen hallituksen aikaan, ja lain voimaantulo tapahtui sovitusti nyt kesäkuun alussa.

    Visakallo Visakallo

    Päätin tänään palkita itseni uudella autolla.

Esillä 10 vastausta, 7,321 - 7,330 (kaikkiaan 30,982)