Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,151 - 7,160 (kaikkiaan 28,816)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Kumikettu: ”Tietysti saa ja kyllä sitä moititaankin. Mutta saako sitä puolustaa?”

    Niinpä! On mielenkiintoista ja huvittavaa seurata, miten minunkin mielipiteisiini suhtaudutaan eri tavalla riippuen siitä, minkä puolueen kannattajaa kulloinkin täällä näyttelen. Näiden kahdentoista vuoden aikana olen näytellyt kokoomuslaista, kepulaista ja persua, mutta mielipiteitäni metsänhoidosta en ole vaihtanut kertaakaan. Siitä huolimatta joidenkin suhtautuminen metsäjuttuihini on vaihdellut joskus rajustikin, vaikka ne ovat koko ajan pysyneet samoina!

    Rane

    ”Kepua ei saa moittia.”

    Kehvelikin näkyy vanhemmiten viisastuvan.

    Jätkä

    Visakallo:”Näiden kahdentoista vuoden aikana olen näytellyt kokoomuslaista, kepulaista ja persua,”

    -En oikein usko, että olet ”näytellyt” Kepulaista, jos näin on, niin silloin olet Demari. Kepulaiseksi olet kyllä liian älykäs, ajatukset eivät ole pelkkää ahneutta, vaan kokolailla metsän ehdoilla tapahtuvaa metsänhoitoa tukevia.

    Visakallo Visakallo

    Niinhän sitä sanotaan Jätkä, että jokaisessa suomalaisessa asuu pikku demari! Olen heidän kanssaan aina tullut hyvin juttuun, vaikka ollaan tietyistä asioista eri mieltä. Metsää omistavien demareiden kanssa on keskustelut olleet hyvinkin rakentavia. Kolmeen puolueeseen on käyty meikäläistä ehdokkaaksi  pyytämässä, ja joka kerta vastaukseni on ollut sama: Olen liian rehellinen politiikkaan. Eihän ne ole siitä oikein  tykänneet, mutta harvoinhan se totuus mukavalta kuulostaakaan.

    Kumikettu

    En ymmärrä miksi poliitikko ei voi olla rehellinen. Kaikkea, mitä tietää, ei voi sanoa. Kaikki, mitä sanoo, pitää tietää. Jos joku ei tykkää, kohauttaa olkapäitä ja toivottaa hyvää jatkoa. Pitää olla ahkera, tunnollinen, tosi sitkeä ja johdonmukainen. Pitää rakastaa ja kunnioittaa ihmisiä. On hyve olla selviltäpäin. Kannattaa pysyä vakisuhteessa ja vaalia sitä. Ei ole syytä mennä ilmeiseen ja toteuttaa ihmisen perusvaistoa, itsekkyyttä ja ahneutta.

    Vaikeaa on varmasti, mutta ei voi olla mahdotonta.

    jees h-valta

    Tuulimyllykohina on todettu huuhaaksi ja siten olen aivan valmis vaikka vuokraamaan taloni katon jos siihen joku hyvän tuulimyllyn asentaa. Kova on hinku bensan hintaa nostaa. Mikähän järki tuossakin piilee? Minusta ainakin tämä tai jopa tätä alempi bensan hinta saisi olla pysyvä tila. Koska sitä on maailmassa jopa liikaa tarjolla niin ne jotka sitä haluavat edelleen kuluttaa pitäisi siitä palkita. Sama koskee kyllä dieselin ja talon lämmitysöljyjäkin. Voisin seuraavaksi vaihtaa puulämmityksen vaikka öljylämmitykseen. Maailmahan pelastuu tehokkaimmin kun joku päästää muutaman vuoden välein ilkeän viruksen irti. Tästä kannattaa tehdä ilmastonpelastusrengas.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Liekko tuulimyllykohina psyykkistä tai fyysistä, niin ihmiset kärsivät joka tapauksessa. Ambulanssilla on viety näitä hoitoon sydänoireiden takia. Toyota varmaan keksii kohta tuulimyllyn auton katolle, lataa akkuja kauppareissun aikana ja maailma pelastuu.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Joo niinku joku fortum, ensimmäinen rotta jo jätti laivan. Mitä järkeä rakentaa hiilivoimaa kun ihmiset ei sitä halua? Saksalaisten oma ongelma mistä ostavat sähkönsä. Raha poltti taskuissa kun verkot myytiin niin oli pakko ostaa jotain ni valinta osui Saksalaiseen hiilivoimayhtiöön! Sonera menetti jo miljardeja ja nyt taas menee Saksaan rahat. Missä on Ford? Konkurssin partaalla, GM oli maailman isoimpia yhtiöitä, konkurssiin meni jo kertaalleen. Teslan markkinan arvolla ostaisi BMW:n sekä Volkswagenin. Volkswagen piti tulevaisuuden autona pienikulutuksista diesel autoa vaikka pähkinä oli sähkössä. Kyllä tämä takapajuisuus vielä kostautuu Fortuminkin tapauksessa ku ei yhtään ymmärretä tulevaisuuden yhteiskunnan tahtoa.

    Ai sinä haluat tupruttaa kaupungin ilman täyteen saasteita? Luuletko, että yhteiskunnat hyväksyvät sitä enää tulevaiduussa?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Fossiilisia ei pitäisi enää nostaa eikä käyttää, vaan siirtyä mahdollisimman nopeasti uusiutuviin polttoaineisiin ja energioihin. Jättää fossiiliset varalle ja ottaa ne taas käyttöön jos jääkausi uhkaa, vaikka tulivuorenpurkauksen tai asteroiditörmäyksen jälkeen. Pelkän sähkön varaan ei pitäisi ripustautua jo pelkästään huoltovarmuuden takia. Lisäksi verkko pitäisi olla mahdollisimman hajautettu, niin että paikalliset pientuottajaverkot voisivat toimia erillisinä kriisiaikanakin. Jos valtaosa autoista on sähköautoja, millä sitten ladataan jos sähköverkko on nurin eikä ihmisillä ole riittävästi omia aurinkopaneeleita? Hybridiauto on tietysti varma ratkaisu. Sähkön rinnalla kannattaisi kehittää nestemäisiä vaihtoehtoja kuten biokaasu ja biopohjainen etanoli. Tulevaisuuden polttoaineena sitten esimerkiksi vety, jota tuotetaan uusiutuvalla sähköllä.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Japanin liikenne vedystyy jo 2022. Toyota, Hyundai, Mazda tekee jo rekkoja ja autoja. Vedyn tankkaus asemia on jo satoja. Tuulivoimaa voi vedyksi, pumpata maasta lämpöä tai vaikkapa säilöä lämmöksi laavakiveen. Vetyä voi lurauttaa vähän maakaasun sekaan missä Euroopassa on jo valmis jakeluverkko.

    Mitä käy maailman suurimmalle öljyntuottajalle em Amerikalle kun liuskeöljyn kannattavuus o  60dollarissa? Siellä on isosti lyöty vetoa öljynkäytön puolesta.

    Japanilla kun ei ole omia öljyvaroja nii  tosi fiksuakin niiltä. Biokaasuautoja ja etanoliautoja ei kohta valmista enää kukaan, ensinnäkään biokaasua ei saada merkittäviä määriä ja miten eettistä on kasvattaa pelloilla ruuansijasta bioetanoli vehnää?

Esillä 10 vastausta, 7,151 - 7,160 (kaikkiaan 28,816)