Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,061 - 7,070 (kaikkiaan 27,129)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo

Nykyiset johtavat ministerit olivat 90-luvun laman aikaan päiväkoti-ikäisiä lapsia, ja 2008 alkaneen finssikriisin aikaan kaksikymppisiä. Avustajatkin näyttävät olevan samaa kaveripiiriä. Tällä hetkellä pidempi elämänkokemus olisi avuksi, mutta sitä ei nyt ole käytettävissä. Kohta on monella kantapäät kipeinä.

Visakallo

Liikenneministeri Timo Harakka haluaa kaupunki­laisten luopuvan omistus­autoistaan ja maalaisten kakkosautoistaan. – No, minähän olen sitten ollut aikaani edellä, kun olen aina tehnyt päivätyöni ja hoitanut yritystoimintani sekä metsäni vain yhdellä autolla!

Jätkä

Ilmeisesti meidän pitäisi luopua liikenneministeristä. Harakka voisi mennä uudelleenkoulutukseen. Eipä Muinainen Berneri ollut ainakaan yhtään parempi.

jees h-valta

Voihan sitä kakkosautosta luopua, mutta mites kolmosauto? Ajanko sillä sitten enemmän? Ajatuksissa on hommata nelosauto eli pakettiautoa yrittäjä aina tarvitsee.

Visakallo

Kun alat yrittäjäksi Jesse, niin vähennä ihmeessä niitä autojasi, samalla vähennät huoliasi, kiirettäsi ja rahanmenoa. Vapaa-aikasi vähenee pelata autojen ja metsien kanssa. Muuta myös talosi lämmitys vähätöisemmäksi. Tiedän kaiken tuon omasta kokemuksestani. Et ehkä nyt usko minua, mutta tulet nuo asiat kyllä huomaamaan itse ajan myötä.

jees h-valta

On siinä hiukan perää tuossa Visan ajatuksissa. Mutta on sitä tähänkin asti liikkeessä päivystetty pääosa päivästä ja silti keritty kruisailla avolavalla ja vielä lämmittää pirttikin. En pelaa autojen kanssa nytkään. Jos jotain hajoaa se korjataan muiden toimesta. Avolava on pojan heiniä, Peugeot Palinin, Italian ihme Fiat Matkaaja nyt ei paljon muutenkaan liiku joten se on vaivaton maleksija. Kyllä jonkinlainen yrityksen paku tarvitaan koska en aio sekoittaa yksityis/yritysjuttuja. Nytkin saa jo riittämiin verottajan kanssa sepustella näitä metsätalous/siviilielämän tarpeita. Ja JOS palkkaan omille listoille jossain kohtaa putkiasentajan on tietysti kalustoa hänellekkin oltava. Saa siitä sitten ensimmäisen asennusauton josta homma alkaa liikkua. Hyvä ja kohtuullisesti ajettu Mersun Sprinter on aika passeli koska saa korkeana (paljon valinnanvaraa) ja kestää suht hyvin tonne neljänsadantuhannen korville.

Visakallo

Pakettiauto pitää firmalla toki olla, ja Jessen tapauksessa myös yksityisauto. Yrittäjän työpäivä ei vain tahdo aina olla ohi siinä vaiheessa, kun liikkeen oven laittaa lukkoon. Toinen vapaa-aikaa rajoittava tekijä on ikä. Vanheneminen on toki täysin yksilöllistä, mutta siihenkin kannattaa varautua ajoissa. Askel alkaa lyhetä aivan huomaamattomasti, samoin kroppaan saattaa tulla pikku remontteja silloin tällöin. Täysin terveitä palstalaisia ei täällä taida olla kuin Tolopainen. Lapsenlapsillekin kannattaa varata oma aikansa, sillä se jos mikä on sitä laatuaikaa!

jees h-valta

Edelleen täyttä totta Visalta! Lapsenlapsi yritetään pitää aina mukana meidän elämässä. Lapsen innostus liikkeen avaamisajatukseen on jopa minua innokkaammalla pohjalla että onneksi ymmärrystä sieltä varmaan löytyy. Terveys on suuri kysymysmerkki kun en tiedä miten hermoni tulee kestämään ja kuinka paljon se vaikuttaa terveyteen. Nyt on tuntemus hyvä kun olen jopa osannut nukkua todella hyviä öitä enkä juurikaan VIELÄ ole stressannut. Mutta tiedän kyllä että sekin tulee, ennemmin tai myöhemmin, todennäk. jo ennemmin…

Tolopainen

Juu kyl täällä on peukut ja varpaat pystyssä uuden putkiputiikin puolesta. Jessellä on hermot rautaa, ei se vähästä lannistu, toista se on meidän tavallisten eläkeläisten laita. Ei voi kuin ihmetellä toisten työmotivaatiota. Kyllä se niin väsyttää, että on mentävä aina ruuan päälle maata, töistä ei tule mieleen ajatustakaan. Rouva on hoitanut lumityötkin tänä talvena. Pitää linjansa kunnossa 55kg.

jees h-valta

Ja Tolopalla 155kg? Työmotivaatio kunnossa, Kiitos vain kannustavasta otteesta Tolopallekkin! Hermot ei todella ole rautaa, sehän tässä pikkuinen murheenkryyni onkin.

Esillä 10 vastausta, 7,061 - 7,070 (kaikkiaan 27,129)