Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,981 - 6,990 (kaikkiaan 31,036)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Jos viitsisitte ja jos osaisitte lukea, niin siinä ei ihmeitä tarvitse lukea, kun ottaa vaikka kaksi erilaista saman alan lehteä, yleisimmin ne on autoiluun liittyviä ja katsoo hieman tarkemmin vaikka  – sanotaan nyt rengastestit. Suurunpiirtein samoja renkaita vertaillaan ja vedetään niistä yhteenvedot, niin saadaan jopa varsin erilaisia tuloksia.

    Muistuu mieleen myös kerran konealan vertailu, jossa testattiin moottorisahoja. Ei tarvinnut katsoa testin tuloksia, kun näki , mitkä sahat on valittu testiin. Oli muka ammattimallit rinnakkain, mutta oli kuutiotilavuus rajattu sillai mukavasti, että osa hyvistä kilpailijoista putosi juuri pois. Samoin korkein hinta oli määritelty juuri niin, että Aivan ylivoimainen voittajasuosikki oli rajattu pois, kun sen hinta ylitti juuri ja juuri rajan. Oli tehty aivan varmasti tilaustyönä sellainen haista paskan verrtailu.

    Jeessin on toki arvioitettava renkaansa aina ammattilaisella, mutta sellaisia ei löydy Harvainvallasta, eikä Poristakaan hänen oman selosteensa mukaan, mutta ehkä jo Tur – kusesta löytyy?

    Puuki

    Kyllä ne katastustilastotkin jotain kertoo, jos osaa lukea niitä. Ajetut km:t pitää ottaa huomioon ja vikojen aiheuttajat jos niitä on selvitetty.  Kun toista merkkiä hylätään n. 30 % ja jotain toista vain 3 %, niin  pitäisi siitä huonommallakin laskupäällä jo jotain osata päätellä.

    Visakallo Visakallo

    Katsastustilastot ovat lahjomattomia. Ne kertovat selkeästi kunkin automallin ominaisvioista, ja ehkä jotain myös niiden omistajistakin. Yhä edelleen autoja viedään katsastukseen sen takia, että saadaan tietää mitkä paikat pitää korjata. Nykyään sen tavan luulisi jo hieman vähenevän, koska kilvet lähtevät nyt katsastuksessa entistä helpommin.

    Gla Gla

    Minä en kyllä ymmärrä, millaista vääryyttä moottorisahatestissä tehdään tuotteelle, joka ei testiin osallistu.

    Rengastestien erilaiset tulokset kertoo hyvin sen, miten herkkä aihe on. Kun olosuhteet muuttuu, myös tulokset muuttuu. Tai kun rengaskoko muuttuu, taas tulokset muuttuu. Onhan eri kokoisissa renkaissa erilaiset runkorakenteet, joten kun testataan 205/55-16V, testi eri kerro juuri mitään 196/65-15H-renkaan ominaisuuksista. Toki kun vuodesta toiseen samat merkit ovat kärjessä, sen perusteella tehty valinta on aika turvallinen. Tosin esim. kulutuskestävyydestä testi ei kerro mitään eli joka tapauksessa vain osaa kiinnostavista ominaisuuksista testeissä arvioidaan. Lisäksi painotukset on asia, millä saadaan eroja. Mutta ei kai kukaan niin tyhmä ole, että katsoisi vain yhteispistemäärää?

    Tietysti testi voidaan tehdä tiettyä tuotetta suosivaksi, mutta jos lukijalla on vähänkään älyä, siitä ei ole haittaa. Niin kauan kuin testaus ja testikohteiden arviointi ei ole vääristelty, ongelmaa ei ole. Jokainen voi arvioida asiat omilla painotuksilla.

    Visakallo Visakallo

    Hallituksen tavoite vähentää liikenteen päästöjä etääntyy entisestään. Suomen autokanta jatkaa vanhenemistaan, sen keski-ikä on nyt noussut 12,2 vuoteen ja romutusikä 21 vuoteen, eli uusien autojen myynti on laskenut entisestään. Olemme nyt tässä asiassa Itä-Euroopan porukassa. Vertailun vuoksi esim. Britaniassa autojen keski-ikä on vain 8 vuotta.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen autokantaa voisi verrata muinaiseen DDR:ään ja johdon esiintyminenkin on yhtä propakandistista. Ruotsalainen vanha dieselauto ei saastuta, kun se tuodaan Suomeen. Kehityksen kelkasta pudonnut maa, johon ei enää investoida lupaa olla suunnannäyttäjä ilmastopolitiikassa.

    kim1

    Toki tavoite etääntyy,kun ei olla valmiita maksamaan sen suuruisia hankinta tukia sähköautoille,että se vahdittaisi oleellisesti uusien täyssähkö-ja plug in hybridejen hankintaa..

    Ranskassa tänä vuonna 6000€ tuki sähköautoille.Saksassa  6000€ sähköautoille ja plug in hybrideille 4500 € tuki.Norja tietysti oma lukunsa,siellä oli sähköautotuki  2019 keskimäärin 20000€ .!

    Jätkä

    Gla. Oletko todella noin yksinkertainen, että et tajua, miten paljon Kattavassa, puolueettomassa, arvostettujen ammattilaisten tekemässä vertailutestissä se, että ehdottomasti paras moottorisaha jätetään testistä pois ja tilalle otetaan saman merkin isäntälinjan versio, mutta kaikilta muilta on paras ammattiversio?

    No ei mahda mitään, toivottavasti olet valintaasi tyytyväinen, kun olet hankkinut halvimman ja heikkotehoisimman vehkeen, vaikka siinä onkin kuuutiosenttejä eniten, eikä siinä muuta hyvää ole, kuin kova hinta.

    jees h-valta

    Visakallo meinaa että kilvet lähtee herkästi katsastuksella. No eipä taida lähteä. Kyllä on kohistu esim. käsijarrun tärkeydestä. Avolavasta meni käsijarru täysin ennen katsastusta. Eli vaijeri roikkui alla kun menin katsastukselle. Ei haitannut,korjauskehoitus.

    Visakallo Visakallo

    Enhän minä toki Jessen autoja tarkoittanut, Harjavallassa kun kaikki on jo tunnetusti toisin.

Esillä 10 vastausta, 6,981 - 6,990 (kaikkiaan 31,036)