Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 31,143 vastausta, 172 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 9 minuuttia sitten Rane2 toimesta.
Esillä 10 vastausta, 6,591 - 6,600 (kaikkiaan 31,145)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Sähkön vuosikymmen on aivan oikeasti alkanut ja sen kanssa meidän on soputuminen elämään tai sitten maksamme ja maksamme vuodesta toiseen korkeampia haittaveroja polttomoottoreistamme. Kyllä autokanta sille puolelle nyt alkaa uusiutua koska sähköisten hinnat alkavat lähestyä polttomoottoriversioiden hintoja. Olen heti valmis vähintään hybridiin kun seuraavan vaihdon aika tulee. Mitä sitä kehitystä vastaan yrittää vääntää?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Petteri Taalas sanoi jossain haastattelussa, että tarvitsemme käyttöön kaikki keinot – päästöjen vähennystavoite on niin haasteellinen. Pelkillä sähkö- tai hybridiratkaisuilla niihin ei päästä tarpeeksi nopeasti eikä kustannustehokkaasti.

    eero heikki eero heikki

    Ee tule ennee aaton vaehtoo,yeti 2 tdi 4×4 on vm 2017 on loppuiäks aatoo !

    Jätkä

    kim1: ”Kurki:nesteen pro dieselin väitettiin antavan 4-5% tehonlisäyksen…kuinkas kävi kun TM testasi …,nolo lopputulos ei tehonlisäystä…,kulutuksessa tosin minimaalisesti normi dieseliä pienempi kulutus ..sama väittämä pitenee my dieselin osalta paikkansa….”

    -Sehän on – Miten sen haluaa tulkita. Jos teho pysyy samana, mutta kulutus pienenee, niin selkeästi se on tehonlisäystä. Muuhun tulokseen ei pitäisi päätyä…

    jees h-valta

    Minimaalisesti, huom. minimaalisesti!

    Visakallo Visakallo
    kim1

    Pakkohan Honda CRV: n hintaa on tiputtaa…kuka niitä enää syksyllä ostaa kun Toyotan Rav-4 tehohirmu plug- in hybridi saapuu markkinoille.

    Jätkä

    Jeessi:”Minimaalisesti, huom. minimaalisesti!”

    Jeessin metalliputkisänkyyn pitäsi kyrtkea näin talviajaksi Haapakuvioiden sähköpaimenaitojen iskukone. Saisi ressukka kunnollisen sähkölatauksen.

    My-diesel sen sijaan antaa tehoja ja tosi ympäristöystävällisesti. Päästöttömästi – myös valmistuksen osalta, joten sehän on vielä puhtaampa kuin ydinsähkö !

    kim1

    Miksei sitä My- dieseliä myydä alennetulla verokannalla,jos se on niin erinomainen ?Johtuneeko siintä että valtiolla on ikään kuin kädet sidottu NESTE:n osalta…,eikä voi suosia  yhtiöta,jonka merkittävä omistaja on…

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Myydään kyllä, alennus on 20 senttiä litralta. Ilmeisesti tuottaminen on sen verran kalliimpaa, että silti hinta ei kuluttajalle halpene tuon enempää.

    ”Verotuksella tuetaan kuitenkin pienempipäästöistä, uusiutuvaa dieseliä jatkossakin. Parkkosen mukaan esimerkiksi Nesteen MYdieseliin kohdentuva, noin 20 senttiä per litra oleva hiilidioksidiveron alennus säilyy ennallaan. Tämä on varsinainen biopolttoaineiden veroetu, joka seuraa Suomen ympäristöperusteisesta veromallista. Parkkonen muistuttaa, että biopolttoaineiden varsinainen edistämiskeino Suomessa on jakeluvelvoite, eikä sen rinnalla voida käyttää varsinaisia verotukia edistämiskeinona.”

    https://yle.fi/uutiset/3-10979276

Esillä 10 vastausta, 6,591 - 6,600 (kaikkiaan 31,145)