Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,581 - 6,590 (kaikkiaan 31,164)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Mazdallakin näkyy laatuohjelma tuottaneen hyvää tulosta. Merkki on ollut jo useiden vuosien ajan vähävikaisimpien automerkkien listoilla.

    rööri roope

    En väitä että Mazda on huono.Kohdallani sattui huonot yksilöt.Se vaikuttaa auton valintaan kun tulee takaiskuja.

    Italian ranskan ja espanjan autot on myös poikottilistalla niiden pikkuvikojen takia.

    Samoin volkkarit.Johtuu kun erehdyin ostaa volkkarin 1,4  tsi koneella.

    Varmin auto ollut corolla.

    Puuki

    Onkohan nuo tsi ja dsg-vaihteisto-ongelmat jo selätetty, kun on uudemmat mallit markkinoilla ?   Ajattelin vaihtaa autoa mutta , kun löytyi yllättäen kelpo korjausmassa jolla oli helppo korjata pieni (mutta näkyvä) rikkoutuminen autossa, niin taidan jättää sittenkin väliin 🙂

    Toisaalta 4 kulmasta raapiva korkeampi kärry olis hyvä olla nykyään kun kellit eikun huononee.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Mulla oli Yetissä tsi 1.9 ltr ja dsg vm. 2010. Ei ongelmia.

    Aika moni suomalainen on Puukin linjoilla. Kompakti katumaasturi on ollut rekisteritilastoissa viime vuonna eräs suosituimmista vaihtoehdoista. Nykyinen citymaasturi on nykyaikaisempi ja henkilöautomaisempi.

    Tolopainen Tolopainen

    Miksi vaihdoit, kun polttomoottoriautoilla on mahdollista ajaa enää 10v, ei uusia kannata ostaa. Tämä on varma tieto korkealta taholta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Hehee, ne korkeat tahot ehtivät muuttua vielä monta kertaa ennen kuin auto on vaihtokunnossa. Mieli tekisi saada vastaava auto uusiutuvalla polttoaineella. Olisi ehkä sittenkin pitänyt mennä vastavirtaan ja valita diesel… mutta syy miksi ei, piilee käyttövoimaverossa: se on dieselissä 400 euroa vuodessa suurempi. Tämä kylläkin kompensoituu alempana kulutuksena, niin että ehkä se valinta meni sitten pieleen. No jos tulisi kompakti neliveto kaasuversiona Skodalta tai Seatilta, niin se kelpaisi kyllä.

    Miksi valtiovalta ampuisi itseään nilkkaan kieltämällä polttomoottoriautot, joihin voidaan valmistaa hyviä polttoaineita uusiutuvista raaka-aineista ja joista saadaan hyvin kerättyä verotuloja? Not going to happen.

    Kurki Kurki

    Not going to happen.

    Aika monesta paikasta saa jo Nesteen MY-dieseliä. On tosin jonkin verran kalliimpaa kuin fossiilinen, mutta taitaa mennä tasan, kun antaa paremman suorituskyvyn.

    https://nestemy.fi/asemat?gclid=CjwKCAiAjMHwBRAVEiwAzdLWGILdiRQ-vkQQVB2GF1E2btFRcLj_yc1EPU8QSC9ODVMRvNEnVTFCFRoCufYQAvD_BwE

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tarkoitin sanoa että polttomoottorikieltoa ei tule – sen sijaan uusiutuvia polttoaineita kyllä tulee.

    Laskin että mydiesel maksaa suunnilleen saman kuin bensa, eli vuotuinen polttoainekulu määräytyisi vain käyttövoimaveron, ajokilometrimäärän ja kulutuksen perusteella. Atecan dieselversiossa on tehoja 40 hp enemmän kuin bensaversiossa, joten nelikkoversioiden kulutuseroksi on saatu vain 7 desiä sadalla kilometrillä. Enemmän ajava tienaa kyllä käyttövoimaveron verran tuollakin erolla. Kaasulla liikennöinti tulisi halvimmaksi.

    kim1

    Kurki:nesteen pro dieselin väitettiin antavan 4-5% tehonlisäyksen…kuinkas kävi kun TM testasi …,nolo lopputulos ei tehonlisäystä…,kulutuksessa tosin minimaalisesti normi dieseliä pienempi kulutus ..sama väittämä pitenee my dieselin osalta paikkansa….

    Visakallo Visakallo

    A.Jalkanen: ”Miksi valtiovalta ampuisi itseään nilkkaan kieltämällä polttomoottoriautot, joihin voidaan valmistaa hyviä polttoaineita uusiutuvista raaka-aineista ja joista saadaan hyvin kerättyä verotuloja?”

    Pääministeri Antti Rinne sanoi tämän saman asian hieman eri sanoin, ja hänestä tuli sen jälkeen entinen pääministeri. Totuuden puhujia ei juuri koskaan palkita.

Esillä 10 vastausta, 6,581 - 6,590 (kaikkiaan 31,164)