Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,541 - 6,550 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

Suomi keksi aivan omasta päästään päästötavoitteensa. Muut EU-maat eivät ole vastaavia tavoitteita asettanut. Ruotsikin on jo vetämässä omia tavoitteitaan takaisin. Niin tulee Suomikin tekemään tulevan vuoden aikana.

Kumikettu

Meinaavatko göranit laittaa biodieselinkin ns. naftaliiniin?

Visakallo Visakallo

Ei varmastikaan kokonaan. Päätös ydinvoimasta luopumisesta Ruotsissa on osaittunut tyhmäksi samoin kuin Saksassakin ja se halutaan nyt perua. Maalla kun pitää olla käytettäväksi riittävästi ydin- sekä muuta ei-fossiilista energia, ennen kuin se voi keekoilla millään hiilineutraalisuudella. Helsinkiläisten ei myöskään autaisi avata näissä asioissa suutaan lainkaan, ennen kuin kivihiilen käyttö on siellä lopetettu. Samoin perustein kieltäisin helsinkiläisiltä sähköautoilun.

Visakallo Visakallo

Hyvin huonosti tuntuvat uudet 4-tien ja 6-tien peltipoliisit tuottavan. Autoilijat kun oppivat niitä hyvin nopeasti varomaan. Maksoivat 25 000 euroa / kpl + käyttö- ja huoltokulut. Taitaa käydä niin, etteivät uuden polven kamerat tuota koskaan hintaansa takaisin, vaikka niiden odotettu tuotto oli jopa laskettu mukaan valtion butjettiin.

Kumikettu

Laitatko Visakallo viitteen tiedollesi? Kiitän!

kim1

No ei ne vanhatkaan toimi onneksi…2 vuoden aikana n. 8 kertaa linnunpönttö räpsähtynyt..4 tapauksessa n.20 ylinopeutta ,2 tapauksessa 10-15  loput 2 kertaa nippa nappa rikesakkonopeus…,elikkä yhtään sakkoa ei ole minulle sinä aikana tullut kun minulla keltainen auto…,ihme homma…,aikoinaan muun värisellä autolla ajaessa sakot kyllä löysivät minut…

Tolopainen Tolopainen

Aika idioottimaista ottaa sakkoja noista tolpista, olisi syytä käydä älykkyystestissä, jos niitä kovin monta on saanut, päässä on vikaa ei kaasujalassa.

Gla Gla

Melko huoleton ajotapa kimillä. Itse en ole koskaan saanut kameraa räpsähtämään, vaikka navigaattorikaan ei kirkon kelloja kameroiden kohdalla soittele ja ensimmäiset kamerat tuli vt 1:lle välille Tku-Helsinki joskus 90-luvun alussa. Kilometrejä lienee tuona aikana kertynyt jotain 0,5-1 miljoonan välillä. Kerran olen päässyt poliisin pakettiautosta otettuun kuvaan, mutta syynä oli ohittaja. Itse ajoin jotakuinkin suurinta sallittua kaupungin sisäääntulotien 40 km/h alueella.

Visakallo Visakallo

Kumiketulle: Asiaa ovat käsitelleet useammat lehdet, esim. Etelä-Suomen Sanomat, Keskisuomalainen, Itä-Häme.  Myös omat ja lähipiirin ja tuttavien havainnot kertovat ajotavan muutoksesta ko. kameroiden vaikutusalueilla. Sinällään asiahan on oikein hyvä, että ajotapa rauhoittui, mutta valtio jäikin tässä tapauksessa nuolemaan näppejään. Kansa kun on monesti poliitikkoja viisaampaa.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Selkeä muutos tuli ajotapoihin, eli rauhoittuminen vilkkailla kehäteillä 3 ja 1 pääkaupungissa kameroiden ansiosta.

Esillä 10 vastausta, 6,541 - 6,550 (kaikkiaan 31,224)