Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,511 - 6,520 (kaikkiaan 31,265)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Joidenkin isohkojen katuhybridimaastureiden hankinta on edullisempaa kuin vastaavan polttomoottorisen, koska autovero on niissä matala. Myös ajoneuvovero on pienempi.  Jos ajaa ihan lyhyttä matkaa jatkuvasti, niin kulutuskin jää melko pieneksi mutta, jos ajomatkat on vähän pidempiä , ei kulutuksessa ole juuri eroa polttomoottorikäyttöiseen. Lisääntynyt paino lisää kulutusta.

    Joku postasi linkin Virolaisen taksifirman sähköautojen käytöstä kertovaan juttuun.  Siinä Nissan Leafeilla oli ajettu jo yli 250 t km samalla akulla ja varauskapasiteettia oli jäljellä vielä n. 70 % (?) .    Kun lataus tapahtuu optimaalisesti oikeaan aikaan ilm. tasaisin väliajoin, niin aika pitkään on akut kestäneet. Eri asia sitten miten vaikuttaa esim. tehokkaan pikalautauksen käyttö akun kestoon tai se jos akku ajetaan välillä ihan tyhjäksi.     Joka tapauksessa ilmastopaneelin vertailussa , jossa sähköauto saatiin ylivoimaisesti parhaaksi ilmaston kannalta , oli oletuksena , että autolla ajettiin paljon ( 30 tkm/ vuosi x 15 vuotta .  ja toinen oletus tais olla 14 tkm/v  x 15 vuotta ).     Silloin Suomen tavanomaisella auton keski-iällä akusto pitäisi uusia ainakin yhden kerran.   Esim. Tesla on niin kallis auto, että pitää kestää yli 15 vuotta sillä ajella, jolloin akun uusinta lisää päästöjä ihan eri lukemille kuin vastaavasti esim. biokaasuauton päästöt olisi edelleen vähäisiä, miltei  0 -luokassa.   Joku jossain on laskenut Teslan co2 -kokonaispäästöjen vastaavan yli 200 g/km päästöjä polttomoottoriautolla. siihen saa olla melko bensasyöppö auto, jolla tuohon tasoon mennään. Nykyautoilla ei oikein muilla kuin isoilla 4-veto-bensamaastureilla tms. vastaavalla .

    Tolopainen Tolopainen

    Tesla kuitenkin on osoitus siitä, että rahalla saa toimivan sähköauton. Mutta ei ole suomalaisten ulottuvilla koskaan tuo hintaluokka. Täällä on ongelmana, että valtion talous on riippuvainen polttomoottoriautojen myynnistä ja polttoaineen verotuloista. Siinä kupataan veroina 8mrd€ valtiolle jaettavaksi palkkoina ilmaispalvelujen työntekijöille. Miten tuo verotulo korvataan, kun yleensä lähdetään siitä, että valtio on pyhä lehmä, eikä sen tuloja eikä menoja voi leikata. Kaikki kannattavat Suomessa sosialismia kokoomuksesta vasemistoliitoon.

    Visakallo Visakallo
    Jätkä

    Tekniikan maailma vertaili isompia Farmariautoja keskenään. Kun näin, mitkä merkit olivat testussä, veikkasin voittajaksi aina kärkipaikalla ollutta Volkkaria.

    KYLLÄ! Vertailun voitti taas Volkkari. Jos joukossa olisi ollut myös Skoda, olisi se kakkosena (tai ykkösenä), mutta kyllä ajo-ominaisuudet on hanskassa Sakemanneilla.

    jees h-valta

    Kyllähän ”pahnanpuhaltaja” kuten volkkareita täälläpäin sanottiin aina farmariautosta käy. Farmarit tykkää kuskailla sikoja kovassa sakemannin aneemisessa peltikopissa.

    rööri roope

    Jätkä haluu runkata volkkarin hetekassa,jees h valta pösön keulapellillä.

    Ai nii jätkä yritti 600 fiatin takapenkillä panna metsäoppilasta.Ei muutakun häkkiin ja sieltä vapauttaneet kommentoimaan.On muuten jäkäkin harvinaisen viisas ja tietävä.Näillä mennään.

    Hyvää Uutta Vuotta.

    jees h-valta

    Röörillä se seisoo vain järki kun volvotullaan ratsastaa. Hakee volvot ruotsista ja bensat venäjältä, isänmaallisuus katossa.

    rööri roope

    Ku halavalla saa kaikkea.Ni toiset kadehtii,kun eivät kykene.

    Olen yksiavioinen ja suomalainen elämäni loppuun asti.Sinulla jees on mahdollisuus kokeilla kaikkea kun käyt kaakon kulmalla yksin tai elämän sulostuttajasi kanssa.Sieltä uusi sulostuttaja jees  halpa bensa ja ranskis.

    Minuu ei siellä kiinnosta kun halpa bensa ja historia mukaanlukien Mannerheim.

    Jätkä

    Jeessi elää edelleenkin kuplassa, mutta antaa olla siellä. Volkkarin farkku oli voitostaan huolimatta neljä tonnia halvempi kuin pökön vertailumalli. Kun siitä vielä saa kolmen vuoden ikäisenä vaihdossa kymppitonnin enemmän kuin pökötistä, ei liene kovaa ruuhkaa pökötin uusien autojen kaupassa.

    Jeessi on kerskunut ja korskunut Pösön kosketusnäyttöä, mutta Volkkarin näytöstä sanotaan, että ”se on tämän vertailujoukon huippu!” Jeessiä voi kuskata vaikka avolavalla, johon ei edes sikoja laitettaisi, mutta Volkkarin tavaratilastakin tulee ykkössija tilojen ansiosta.

    On se Jeessi niin, että kun sinä olet lusikalla saanut, ei sinulta voi kauhalla vaatia! Ole hyvä.

    Visakallo Visakallo

    Jessellä karkasi vähän kehumisen mopo käsistä, kun sai hankittua elämänsä ensinmäisen uuden Pösön. Kun ei ole omistuskokemusta muiden merkkien uusista autoista, niin mielipiteet muista merkeistä ovat silloin hieman vanhentuneita.

Esillä 10 vastausta, 6,511 - 6,520 (kaikkiaan 31,265)