Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,291 - 6,300 (kaikkiaan 31,245)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Saksan liikenneviranomainen KBA jatkaa Mercedes-Benz-tutkintaa. Epäilyt päästöhuijauksesta ovat laajentuneet A- ja B-sarjaan. Kyseisissä autoissa on yhteistyössä Renaultin kanssa kehitetty dieselmoottori. KBA on aiemmin löytänyt huijausohjelmiston Mercedeksen C- ja E-sarjan autoista.   Kauppalehti

    Remie

    No voi iän ikuinen huijaus, eikö noita huijareita haluta lainkaan laittaa lakia noudattamaan. Vaikuttaa siltä että oikein suositaan kaiken laista kepulikonstia. Otetaanhan pontikka vehkeetkin pois vaikka ei saastuta , lupa valmistaa autoja perutaan tai myynti kielto. Jokin on niin pielessä kun Saksa on kaiken pahan ja vilungin keskus oli asia mikä tahansa. Onko heillä mikään todellista kunnioittavatko he mitään tai ketään. Sama peli jatkuu oli sota tai rauha.

    Gla Gla

    ”Kahvi on parhaimman makuista konjakin kanssa.”

    Minä en noistakaan mitään ymmärrä, joten paljastan tässäkin asiassa tyhmyyteni (jonka tosin tällä kertaa kuittaan itselleni kunniaksi).

    Miten kahvi ja konjakki kuuluu tai kannattaa nauttia? Sekoittaa, juoda ensin toinen ja sitten toinen vai välillä toista ja välillä toista?

    Sitäkään en tiedä, miksi konjakin tai rommin jälkeen pitäisi tellinkeille kiivetä. Tuohon ei kuitenkaan tarvitse yrittää vastata.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Eiköhän noissa autohuijauksissa todelliset syylliset löydy brysselistä, ja etenkin vihreistä älyttömine vaatimuksineen. EU-päättäjät ampuvat vain omaan jalkaansa lakeineen.

    Remie

    Koko päästön ongelman aiheuttaa ahneus hevosvoimia kohtaan. Pyritään valmistamaan tehokkaampia moottoreita joihin taidot riittää. 1/4 tehoja riittää vallan mainosti. Henkilöauton tehot pitää yhtenevällä lailla rajoitta kohtuulliselle tasolle. Tehojen rajoituksella saavutetaan niin paljon säästöjä joka taholla että on ehdottoman tärkeää saada ylimääräiset tehot pois. Etuja ja säästöjä on turha edes alkaa luettelemaan , lista on loputtoman pitkä .

    Gla Gla

    Ei moottoriteho kulutusta lisää. Usein tehokkaammat mallit ovat yhtä taloudellisia kuin tehottomat, kun puhutaan tavallisista perheautoista, ei mistään 250 heppaisista erikoismalleista.

    Ylimääräisten tehojen käyttö kulutusta lisää, mutta se ei näy wltp-normin mukaisessa ajossa.

    Tolopainen Tolopainen

    SDP:n vanha isäntä sai mennä, eipä pahemmin kukaan jää kaipaamaan. Heitti vielä kapulaa uuden puheenjohtajan rattaisiin ilmoittamalla pysyvänsä puheenjohtajana ja pyrkivänsä jatkokaudelle, huumorimiehiä se Antti. Lopetti  postilakon, joutui itse viemään erokirjeen Mäntyniemeen, ei tullut postilaisia avuksi.                                                                               Lindmanilla tuli kiire ilmottautua pääministeriehdokkaaksi jo kesken eduskuntaryhmän kokouksen, kun ministeriyden este oli raivattu tieltä pois. Lapsenhoito-ongelmista ei ollut puhettakaan, oli selvästi odottanut tilaisuutta lähteä pääministerikisaan. Kun puolueen kannatus on romahtanut 15%:iin työväen aatteen kannattajia etsitään kissojen ja koirien kanssa. Edustajilla on hätä paikkansa säilymisestä, Antin johdolla puolue olisi ajannut bussinsa rotkoon seuraavissa vaaleissa. Rinne olikin ihan puolueensa näköinen, riutuva harmaantunut horjuva menneisyyden haamu. Miksi epädemokraattisessa ay-liikkeessä yksi puolue on kahminut kaiken päätäntävallan itselleen ja rettelöi omien tavoitteidensa saavuttamiseksi kaikkien työntekijöiden kustannuksella. SDP:n ay politiikka tulee työläisille liian kalliiksi 30€ korotuksen takia kuukausipalkkaan pitää olla vähintään viikko lakossa. Nyt kannattaisi ottaa se yleinen linja, mitä työnantaja tarjoaa ja pitää kikytunnit käytössä, niitä ei turhantakia ole väänetty vuosi sopimuksiin. Suomen taloustilanne on hauras ja kaltevalla pinnalla. Julkisen  sektorin on turha elätellä mitään kuoppakorotuksia, työpaikkaa voi vaihtaa yksityiselle puolelle, jos siltä tuntuu. Saattaapi työmäärä kasvaa ja ehdot heiketä.

    SDP johtoinen sähköliitto on  luvannut lakkoavustusta 200€ päivä, jos saa työläiset lakkoon. Lakkoilemalla sähköliitossa ansaitsee paremmin kuin töissä, tosin omia rahoja sieltä maksellaan. Mikään ei tietenkään estä  menemästä muualle töihin lakon ajaksi. Eipä sitä kukaan kontrolloi.

    Vnhat riutuvat puolueet nokittelevat toisiaan ja persut korjaavat saaliin tekemättä mitään, heillä ei ole mitään vaihtoehtoa tarjottavana, kuin maahanmuutto, se on jokaisen ongelman syy Suomessa. Täällä on kuitenkin nykyisin suhteessa vähenmän ulkomaalaisia kuin 1800 luvulla, jolloin Helsinki oli monikielinen kaupunki.

    Visakallo Visakallo

    Kauppalehden mukaan Volkswagen-konserni pesee diesel-skandaalin aiheuttamaa jälkipyykkiä nyt Britanniassa. Lähes 100 000 ihmistä on nostanut ryhmäkanteen, jossa Volkswagenia syytetään asiakkaidensa johtamisesta harhaan moottoreihin asennetun, päästöjä väärentävän haittaohjelman avulla.
    Hollannissa ja Italiassa viranomaiset ovat katsoneet Volkswagenin haittaohjelmien käytön rangaistavaksi teoksi, myös Saksassa autonvalmistaja on jo tuomittu miljardin euron sakkoihin päästöjen väärennöksistä. Sakot eivät kuitenkaan kata yksityisten asiakkaiden mahdollisesti esittämiä korvausvaatimuksia. Kanteen mukaan omistajat ovat kärsineet autojensa jälleenmyyntiarvon laskusta, mutta myös autoille langetetuista ajokielloista.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Eiköhän tämäkin ole lopulta politiikkaa. Haluttiin pysäyttää saksan teollisuusmahti, kun muut jäi jalkoihin. Herrakansa on vain fiksumpi ja ahkerampi kuin muut.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on hyvä että huijarit jäävät kiinni. Ei liene mikään sattuma, että päästöongelmat ilmenevät saksalaisissa autoissa, mutta ei aasialaisissa. Siellä normit ovat tiukemmat kuin Euroopassa. Kannattaa huomioida, kun hankkii auton.

Esillä 10 vastausta, 6,291 - 6,300 (kaikkiaan 31,245)