Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,231 - 6,240 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Remie

Jotain pitää keksiä kotitalouksien sähkönhinnan alentamiseksi.Onko se autoilu vai jokin muu mutta kyllä sähkö pitää saada kulutusperusteiseksi maksuksi, nyt tuo siirto näyttelee liian suurta osaa joka nostaa kulutusta ja syö hiilielua. Kyllä kulutusta säästävä hinnoittelu pitää ottaa käyttöön nyt ei sähkön säästäminen näy laskussa juuri lainkaan, ja se on vastoin taloudeluusajattelun periaatteita. Energiaa pitää pyrkiä kuluttamaan kaikissa tapauksissa mahdollisimman vähän jotta olemme vastuullinen sukupolvi.

oksapuu

Tuossa Lohjanseudulla on noita maakaasulämmitteisiä omakotitaloja, mahtaakohan niihin saada kotitankkaus pisteen?

Kaupallinen kaasun tankkausasema siellä jo onkin…

Remie

Olisi mukava saada kokemusperäistä tietoa noista OK taloista. Kaasu on kiinnostava monessakin suhteessa.

jees h-valta

Onhan se varsinkin kun sattuu räjähtämään. Muutaman vuoden on tullut kaasujakin myytyä niin Woikosken kuin Agankin. Silti kumpikaan ei vakuuttanut. Laitteet kaasulla edelleen rimpuloita ja minkään standarroinnin alkeitakaan missään. Mitä siinä on tavoittelemisen arvoista?-ei mitään.

Jätkä

Remie. Jos 11 kilon kaasupullon täyttö maksaa 17 €, niin paljonkos sitä vastaava 98 oktaaninen pensiinimäärä maksaakaan?

Kun henkilöauton muutoskatsastaa pakuksi, maksaa se operaatio 60 € ja muutoksen voi tehdä varsin helposti itse, vaikka olisi hieman Tollompikin.

Remie

Teillä ilmeiseesti luonistaa mutta meillä ei luonista.

11kg kaasua maksaa saman 11l bensiiniä m molemmilla pääsee suurinpiirein saman matkan kun kaasuun pitää maksaa se osa dieselmaksusta. Energiaa on kaasussa hieman enemmän. Bensiiniä saa kaikkialta ja kaasua rajoitetusti.
    Helpoin tapa säästää on ajaa vähemmän tai ei lainkaan. Teillä on tietysti eri hinnasto.

Visakallo Visakallo

Liian uusiahan nämäkin autot ovat täällä joidenkin mielestä, mutta jotain suuntaa tämäkin tilasto sentään antaa. Saksan autokanta kun on aika paljon suurempi kuin Suomen. Onhan siellä asukkaitakin 15 kertaa enemmän kuin meillä.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1cc56429-68b1-4141-91ce-5e81dce46e4d

Kalle Kehveli Kalle Kehveli
    Gla Gla

Visakallo: ”Liian uusiahan nämäkin autot ovat täällä joidenkin mielestä, mutta jotain suuntaa tämäkin tilasto sentään antaa. Saksan autokanta kun on aika paljon suurempi kuin Suomen. Onhan siellä asukkaitakin 15 kertaa enemmän kuin meillä.”

En tiedä, mitä yrität sanoa liian uudella. Olen minäkin tuon ikäisellä ajanut, kun uutena autoni olen ostanut. Aika vaan ei pysähdy, kuten koulussa uskonnontunnilla tai luontoväen käsityksessä luonnosta.

Sellaista suuntaa tuo tilasto ainakin antaa, että häntäpää poislukien akselilla Saksa – Japani ei eroja tahdo löytyä, vaikka kokemuksesi mukaan ero on selvä.

Remie

Noissa myseereissä on yleensä pieni ja helppo vika. Jokin liitin on kastunut ja hapettunut. Toinen vika johon olen törmännyt 4 kertaa on että rotta on syönyt johtonipun eristeet ja purrut johtimet yhteen. Olen antanut neuvon ettää älkää koskaan syökö autossa edes purukumia , mitään ruokatarpeita ei saa käsitellä autossa . Jokaisessa 4 tapaukseessa oli voileipäpaperia ja murusia lattialla, puoliksi syöty reikä leipä  on hyvä houkutin jyrsijöolle. Mieleeni tuli ostos jonka kauppias minulle teki. Vihreitä hiiren räpsyjä kun peltisiä vanhoja ei ollut. Laitoin kolme kappaletta , hiiriä ei tullu vaan syötit oli syöty. Unohdin laittaa seuraavana päivänä  lisää syöttiä räpsyihin. Meni 4 päivän päästä kokemaan pyydykset , yllätys yllätys räpsyt olivat kelvanneet hiirille , pieniä reunoja oli jäljellä. Hiiret ja rotat pitää muovista kuten useat jalostetut koirat. Sekarotuiset ovat viisaampia. Auton rakenteet ovat tuulettuvia joista jyrsijät kulkee ruokailemaan autoihin jos niissä käsitellään  elintarvikkeita. Kun siivoatte autoa peskää kädet ennen siivousta vaikka fairylla ettei autoon tartu sokeria tai voita. Nuo otukset haistavat vuoden vanhoja hajuja kun niillä on nälkä.

Esillä 10 vastausta, 6,231 - 6,240 (kaikkiaan 31,224)