Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,191 - 6,200 (kaikkiaan 31,242)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Kerrotko vielä Remie sen auton merkin, mallin ja vuosimallin, sekä aikavälin vuosilukuina, milloin ajoit 30 vuodessa sen 400 000 km? Entä minkä ikäinen olet itse tällä hetkellä?

    Jätkä

    Autohuollossa tapasin erään naisihmisen, joka kyllä on melkoisen terävä. Hän oli intoa piukassa, kun auto oli hylätty katsastuksessa. Sen auton takajarrulevyt oli vaihdettu tasan vuosi sitten ( ja palat myös) nyt oli katsastaja määrännyt vaihtamaan levyt, koska ne olivat hyvin hennossa ruosteessa. Siis HYVIN HENNOSSA! sellaisessa, että se ruskea olisi lähtenyt pyyhkimällä pois.  Levyissä ei ollut pientäkään merkkiä kulumisesta. Uudet levyt olivat jo paikoillaan ja me siinä taivasteltiin niitä. Muija meinasi, että hän nostaa siitä kunnon metelin.

    No vähän myöhemmin käytin yhtä autoa leimalla. se oli seissyt ajamatta pari viikkoa. Katsuri sanoi auton alla ollessaan, että levyt on vähän ruosteessa (olivat toki – enemmän kuin sillä eukolla) – Mutta sanoi, että jarrut olivat niin hyvät, että ei moitetta.

    Remie

    Mainostaa kun ei saa mutta 1989 Hilux takaveto. Ensimmäinen suomeen tuotu grafitin musta hilux joka maalattiin tehtaalla uudestaan 1000mk lisä hintaan . Silloin ei ollut kuin valkoinen punainen ja sininen väri noissa autoissa. USA oli maa jonne tuokin auto oli matkalla mutta otettiin nauhalta sivuun ja maalattiin metallihohtogfiitilla, lakka päälle. Alusta oli jenkki alusta joka oli tehty matka ajoon ja pyörät kääntyivät huomattavasti vähemmän kuin normi Suomi Hiluxissa. 1,8 laihaseos moottori, hydraulisilla venttilinostimilla . Mihinkään ei tarvinnut kajota koko aikana. Auto jatkaa jossain aavikolla kulkuaan. Auto oli maahantuojalla 3kk näytillä ja paikallisessa myymälässä 1,5 kk kunns sanoin että nyt riittää näyttelyt tarvitsen auton. Istuinpääliset ja lämmittimet , talvirenkaat vanteineen , 5 tankillista bensiiniä tuli korvaukseksi kun annoin olla näytillä. Siinä se, mitä puhuin pitää paikkaansa, miksi valhrelisin, nyt ei ole Toyota eikä ole yhtä kestävä, 300000km on ajettu ja alustassa klonksuu jokin ja jostain vuotaa öljyä, lisäksi moottori huohottaa liikaa.

    jees h-valta

    EDIT

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Nuo hienot ruosteet lähtevät levyistä, kun jarruttelee muutaman kerran kunnolla. Näin joudun itse tekemään säännöllisesti.

    kim1

    Oli miten oli….1998 hiluxilla ajoin 555000 km, kytkin neni n. 450000 km kohdalla… 2008 hiluxilla ajoin 350000 km ,noin 330000 kohdalla joutui vaihtamaan ekan kerran jarrupalat eteen,toki niin loppuun ne ajoin että myöskin levyt meni uusiksi….,nyt alla 2015 hilux 190000 mittarissa  …,alkuperäiset jarrupalat tietty….pissapojan nestettä toki olen joutunut lisäämään..,heh

    Remie

    Kim1 on saanut saman suuntaiset kokemukset. Minä kun ajoin tasasella kestopäälystetyllä tiellä, eikä jarruja tarvinnut kun viimeisellä metrin matkalla. Mutta se riitti pitämään pinnat puhtaana. Jarruja ei kannata kuumentaa yli kuumaksi. Lämpö siirtyy metallia myöten tiiviste kumehin ja polttaa kumin joloin kosteus pääsee sylinteriin , kun näin käy on peli menetetty vaikka on aisi männät, runko on valurautaa ja ruostuvaa. Sama Alumiini sylintereissä alumiini hapettuu. Jarru levyä saa asi levyjä jotka ovat typellä karkaistu , ne eivät ruostu lainkaan. Lämmön suhteen ovat tarkemmat koska on jalometallista kysymys niin lämmön siirto kyky on huomattavasti parempi kuin valu 30,40,50, GRP 600 ja 700 sama GP:nä. Tuossa lista pehmeämmästä kovempaan valuun. Löytyy vielä kovemia valuja mutta se ei ole enää tarkoituksenmukaista.

    jees h-valta

    Voitaishan niitä alkaa myymään, jarruttomia autoja. Saiskohan sellaisen edullisemminkin. Tuskin kyllä velaksi kuitenkaan. Onhan noita matelijoita liikenteen seassa aina silloin tällöin näkynyt. Viimeksi tänä aamuna ihmettelin kun koko Harjavallan sillan matka oli autoletkaa. Töihin mennessäni. Siihen vikana oli ettei sen sillan jälkeen olevassa kiertoristeyksessä paapa ymmärtänyt painaa kaasua kun autoja kuitenkin näkyi horisontissa. Kiertelyä sitten tehtiin lähes jokapuolelta jumittunutta autoa. Kuitenkaan autossa ei ilmeisesti ollut vikaa koska se näkyi liikkeelle lähtevän kun tarpeeksi töötit soi. Siellä säästettiin kaasua.

    kim1

    Heh viime vuonna oli loka-joulukuussa meidän firmassa ajotapa kilpailu/ seuranta ..,elikkä seurattiin ajonopeuksia ja kiihtyvyys arvoja…,elikkä nopeat jarrutukset ja kiihdytykset tiputtivat pisteitä…,taisin saada toiseksi huonoimmat pisteet…,n.500 autokannan joukosta…

    Visakallo Visakallo

    Oletko Remie itse päässyt yhtä vähillä remonteilla kuin Hilux? Mitä vuosimallia edustat?

Esillä 10 vastausta, 6,191 - 6,200 (kaikkiaan 31,242)