Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,261 - 5,270 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Niin, tuo oktaanisaivartelu. Jokainen tietää kyllä mitä tarkoitan. paitsi jätkä joka taas oli olevinaan NIIN tietoviisasta että. Juuri tuota RE85 bensaa josta nyt yleisesti mittareissakin tulkitaan sen olevan 85-okt.bensaa. Tiedä silti mitä on ajanut mutta halvennusta siinä on matkaan haettu. Ja siinä nuo kumit ovat liian kuivilla olleet. Eipä tuo silti muu ole kuin esteettinen haitta. Eli ajossa tuo tupruttaa aivan yhtä puhtaasti kuin edellinenkin koska katsastuksellakin pakokaasut on hyväksytty jo minun aikana. Tuo edellisen auton vaiva taas oli merkkihuollon aprikointia joka tietysti ei tiedä asiaa NIIN hyvin kuin jätkä suuressa autoviisaudessaan.

    jees h-valta

    Tuo Tolopan Mitsu on outo veto koska eihän minulla mitään sellaista japsikotteroa ole ollut koskaan aikeisaakaan ostaa. Kyllä maailmassa vielä sivistyneitä ja fiinejä autojakin tehdään. Ja aivan lähikuukausina varmasti alkaa hybridin täsymittainen myynti suomessakin. Toki pieni markkina saa viimeiseksi koska mitäänhän täällä ei osteta millä auton valmistus eläisi.

    Puuki

    Päästölupa myytäville polttoaineille. Ja lisääntyvät kustannukset ( vähenevä myynti ) maksaa tietysti auton käyttäjät, kukas muu . Mutta siinä ainakin oli tutkija oikeassa, että sähköautojen ja lataustolppien pakkomyynti pitää estää.

    MJO

    Jessen on muilta kieltämässä dieseleitä, vaikka perässä ajajat joutuvat pitämään pyyhkijät päällä pitääkseen tuulilasin puhtaana moottoriöljystä.

    Jätkä

    Öljyn palaminen auton moottorissa ei yleensä näy katsastuksen yhteydessä, koska pakokaasut mitataan  (vanhalla menetelmällä) kuumasta moottorista ja lämpöisistä pakokaasuista. Joskus, kun mittauksia vielä tehtiin ja auto oli ehtinyt jäähtymään pihalla, pyysi mittauslaite lämmittämään moottoria, koska se on liian kylmä.

    Toki pakokaasuista mittauksellakin päästään tulokseen, mutta se on kuitenkin myös aika usein väärässä ja vaatii kaikenlaista toimenpidettä. Kerran Katsuri haki imurin ja putsasi hiukkasmittarista sinne kertynyttä nokea. Oli ilmeisesti Jeessin Letukka ollut testissä minua ennen?

    Remie

    Päästömaksu €/km. On ainoa oikea menettelytapa. €/KW/h. On oikea tapa Oli kyseessä mikä tahansa voiman lähde. Nykyinen tasa maksu kaikille on pykälien irvikuva. Tuomitaan maksamaan vaikka auto seisoo sairauden/heikkouden vuoksi pihalla. Mepit eri veron piiriin, hehän saavat palkkaa kansan vahingoittamisesta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos auton laittaa seisomaan saa huojennusta vakuutuksesta ja käyttövoimaverosta, eikö niin?

    Ilmastopaneelin Ollikainen sanoi hetki sitten radiossa, että päästöttömiin kulkumuotoihin lasketaan kevyen liikenteen lisäksi  sähköauto ja tietyin edellytyksin biopolttoaineet. Sähköauton päästöttömyys edellyttäisi ainakin uusiutuvan sähkön käyttöä, ja lisäksi akkujen valmistustekniikan pitäisi kehittyä aika lailla, mutta onhan se jo nyt luettava ’vähäpäästöiseksi’ samoin kuin biopolttoaineet.

    Remie

    Nyt ei auta autottomuuskaan , kerrostalon/rivitalon asukkailta peritään tasamaksu kaikilta lataustolppien hankinta ja asennuskustannuksien  kattamiseksi. Asiaan ei vaikuta se onko autoa vai ei, jopa sokeat, kuurot, jalattomat,kädettettömät ,vuodepotilaat joutuvat maksamaan saman summan , ajokortittomuuskaan ei vapauta maksusta , He kun ovat vähemmistönä ja asuvat kiinteistössä. Heillä kun on mahdollisuus käyttää hankittua tplppaa sähkön käyttömaksun hinnalla. On lottovoitto syntyä.

    MaalaisSeppo

    Vihreiden lataustolppien pakkolaki muistuttaa surullisen kuuluisaa paskalakia, jonka liikkeellepanosta saamme kiittää myös Vihreitä. Miljarditolkulla pakotetaan kansalaiset panostamaan järjestelmiin, joiden hyöty on vähäinen. Sitten ihmetellään, ettei teollisiin investointeihin riitä rahaa omasta maasta. Myös sähköverkkojen kaapelointi voidaan laskea samaan kategoriaan.

    Ehkä Vihreillä on harhakuvitelma, etteivät tällaiset hukkainvestoinnit ole keneltäkään pois, eivätkä vaikuta haitallisesti kansantalouteen, vaan päinvastoin.

    Puuki

    Maksujen keskeyttäminen on jonkinlainen apu mutta ei ole paras ratkaisu sekään kohdentaa oikein päästömaksuja.  Ilmoittaminen maksaa 5 € ja saman kun otat taas auton käyttöön. Jos auton käyttötarve on vaikka joka 3. päivä, ei siitä ole hyötyä.   Km:en mukainen  maksu toteutuu jo polttoaineveron muodossa (jos ei haeta naapurista verotonta, siihen voi puuttua vaikka lupamaksujen muodossa) . Siihen vain lisää ja ajoneuvoveroa pienemmäksi, kun valtio ei kuitenkaan luovu lypsylehmästään ; autoilun verot pysyy korkeana tavalla tai toisella olipa käyttövoima mikä tahansa.

Esillä 10 vastausta, 5,261 - 5,270 (kaikkiaan 31,224)