Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,251 - 5,260 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Lenkopetäjä

    Ohojarin kumet valskaa jos sinistä pölläyttää

    Jätkä

    Jeessi. Et kai tosissasi yritä väittää, että edellinen omistaja on käyttänyt 85 oktaanista bensaa?  Tiedot ovat samaa tasoa kuin Harjavallan rengasliikkeissäkin!

    kim1

    No tiedä häntä nykyautoista mutta omat kokemukset….corolla 88  ,kävi ja kukku miltei uuden veroisesti vielä 08,mittarissa 388000 km ,uutena ostettu,laitoinko uuden vesipumpun en muista…,ei ikinä mitään vikaa kuitenkaan..työautoina 98 hilux mittarissa n.555000,siintä jouduin luopumaan siksi että se oli niin vanha,kytkin vaihdettiin 450000 kohdalla..,kävi ja kukkui hyvin,08 hilux 350000 km ,kytkimen vaihdoin varoiksi 330000 kohdalla..,ei mitään vikaa…,ja nyt 2015 hiluxilla 180000 km ,eikä tietenkään mitään vikaa…p.s.aika paljon on toyotoilla tullut ajettua vai kuinka…?

    Remie

    Kuulostaa totuudenmukaiselta oman kokemuksen pohjalta todettuna. 89 400 000 , kytkimen keskiön hitsasin kiinni varsinaiseen levyyn kun kumit pursuivat pois välistä ja levyt söi niitit keskiöstä poikki. Ei muuta vikaa. Ei tulppia tarvinnut vaihtaa, kärki väliä naputin pari kertaa pienemmäksi. Öljyt vaihdoin pari kertaa vuodessa kalenterin mukaan. Osto hinta 50 000 mk , lavakuppi ja penkin lämmittimet kuuluivat kauppaan. Oli Suomen ensimmäinen Grafiitinmusta paku tilasin suoraan tehtaalta tuon värin. Värin maksoi loppujen lopuksi maahantuoja , kun oli niin suosittu etten ollut saada autoa käyttööni läinkaan kun piti vai olla näytillä eri paikoissa.

    jees h-valta

    Tuo letukan bensiinin matalaoktaaninen on myyjän kertomaa joten ei kait minun sitä tarvitse epäillä. Ajoi pitkää työmatkaa aivan tavakseen ja siinähän tuo kuulemma käy aivan hyvin ilman mitään konstruktointia. On sitä varmasti pikkasen säädetty koska kuluttaa enemmän kuin edellinen letukka. Mutta en ole viitsinyt ruveta enää uudelleen rukkaamaan. Tosi ärtsy kyllä tavisbensalla.

    Jätkä

    Harjavallan maisemissa täytyy olla oma öljylähde, josta tulee 85-oktaanista bensiiniä Sellaista kun ei ole ilmeisesti ollut maassa jatkosodan jälkeen. Oli aika, jolloin bensa-asemilla myytiin 92- 96 – ja 99 bensaa. Sitten lajit muuttuivat ja tuli 95 – ja 98 bensat.

    Nuo lukemat kertovat bensiinin oktaaniluvun.

    Nykyään on joillakin jakeluasemilla myö RE 85 bensiiniä, joka lukema ei suinkaan tarkoita oktaanilukua, vaan siinä bensassa on MAX 85 % etanolia, joka on – kuten kaikki muut sen tietävät – Alkoholia.  Oktaanilukua en ole tarkistanut, mutta se lienee huomattavan korkea.

    Tolopainen Tolopainen

    Harjavallassa vain puhutaan  sähköautoilusta, mutta ei huomata tekniikan kehitystä. Turha odotella ranskalaista hybridiä, kun sellaisia on jo markkinoilla. Näyttäisi reippaasti alle pökön hinnalla irtoavan esim. käytetty plug in hyprid Mitsubishi outlander neliveto, kulutus alle 2l/100 km ja yli 50km voi ajella sähköllä. Väntöä tarvittaessa yli 500 Nm, kyllä lähtee venetraileri rannasta, kuin hauki kaislikosta.

    Gla Gla

    Ei kai vikaantuneen käytetyn auton myyjän puheita tarvitse epäillä.

    Visakallo Visakallo

    Ensin hölmöiltiin jätevesiasetus, sitten hölmöiltiin sähkön siirtohinnoittelu, hölmöilläänkö vielä tämäkin:

    Taloustutkijoilta teholääke: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille.
    Aalto-yliopiston taloustutkijat ehdottavat, että fossiilisen bensan ja dieselin myyntiä pitäisi alkaa rajoittaa vuotuisten päästökiintiöiden avulla. Käytännössä polttoainejakelijat tarvitsisivat päästöluvan jokaista myymäänsä litraa kohden. Tutkijaryhmän raportin mukaan päästökiintiöt olisivat selvästi halvin ja tehokkain tapa saavuttaa liikenteen tiukat ilmastotavoitteet. Hallitus aikoo puolittaa liikenteen päästöt kymmenessä vuodessa, mutta keinot ovat vielä auki.

    Yle

    Tolopainen Tolopainen

    Loistava idea, bensasta verot pois ja myyjille päästömaksut. Vihdoinkin jokin esitys autoilijoiden ryöstelyn lopettamiseksi. Pahin ongelma tässä on, että autoilijat kyllästyvät maksamaan joka vuosi valtiolle vapaaehtoisesti 8mrd€. Noilla Suomen liikeneteen päästöillä ei ole mitään merkitystä ilmaston lämpenemiselle tai jäähtymiselle. Miksi meillä on niin paljon ihmisiä yhteiskunnan maksamilla palkoilla, että kaikilla  ei ole mitään järkevää tekemistä kuin laatia  erilaisia turhia raportteja.

Esillä 10 vastausta, 5,251 - 5,260 (kaikkiaan 31,224)