Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,221 - 5,230 (kaikkiaan 31,175)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Planter Planter

    Miksi kinata mittauksesta, kun asia on helppo selvittää:

    https://www.a-katsastus.fi/palvelut-ja-hinnat/katsastukset-ja-paastomittaukset/paastomittaukset

    ”Kun haette pakasta vedetyn auton ja huollatte sen merkkiliikkeessä on ongelmat nolla eikä rasitu pieni polla.”

    https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/485605-asiantuntija-autoja-ei-enaa-suunnitella-20-vuoden-kayttoa-varten-nama-viat-voivat

    Remie

    A.j pitää paikkana luenta varmaan tapahtuu ihan oikein . Mutta se mitä auton boksin tallentuu onkin aivan eri asia. Saako bokseja mitenkään tarkistusajettua, se herättää kysymyksiä. Vielä kun noita huijauksia on tullut julki.

    Remie

    Nythän olikin ilmastosta kysymys. Ketjun aloitus oli EGR . Pakokasusista. Jätkä veti autojen kestävyyden vielä tähän. Jopa palstalaisten hulluutta painottaen. Kuten wikin aloituksesta jo kerroin se oli tynkä . Tuo EGR on eräänlainen huijaus jo poltettua ilmaa ja pakokaasua ängetään moottorille uudelleen poltettavaksi. Johan sen järkikin sanoo kun sama kaasu kiertää vuodesta toiseen tuota lenkkiä niin joissain tilanteissa työntyy moskat väkisin ulos. Koittakaahan kotitaloudessa laittaa tiskiveteen vain kupillinen uutta vettä kun tiskaatte astioita, arvaatte ettei tiskit tule sillä tavoin puhtaiksi. Nyt pitäisi jätkätkin ymmärtää.

    Remie

    Hittoako se uusi mersu tähän auttaa kun systeemi on susi, susi on susi vaikka olisi auvan uusi. Kun ajaa metrin sillä mersulla se on vanha romu josta kukaan ei maksa samaa hintaa jonka maksoit. Kun mennään ihmeellisyyksiin siinä on yksi sellainen.

    Puuki

    ”Autoja ei enää suunnitella 20 vuoden käyttöä varten” ja ”muotoilija on voittanut insinöörin” – eli autojen helppo huollettavuus on unohdettu.    Wartburg oli Itä-Saksan ihme 60-luvulta 70-luvulle. Siinä oli moottori huollon helpottamiseksi väärinpäin kuin tavallisesti eli jäähdytinkin oli auton koriin päin eikä eteenpäin ajoviimasta ottamassa viilennystä.  Sitä valmistettiin vain kaksitahtisena . Jokainen joka on ko. kulkineen joskus nähnyt liikenteessä, muistaa sinisen savun ja käryn sen jäljessä.  Suunnitelmatalouteen kuului NL:n  päätös , että Warreen ei saa laittaa nelitahtimoottoria ; se oli sallittu vain Mosseen ja myöhemmin Ladaan .

    Täyssähkautoon ei yleensä voi laittaa peräkärryn vetokoukkua, koska sulakkeet ei kestä alkukiihdytystä liian suurella kuormalla. Melkoinen puute peräkärryn kuljetuskapasiteettia tarvitseville .

    petep

    Ei tarvikaan ostaa uutta Marsua vaan voi ostaa käytetyn jos ei ole niin paljon metsää että saa uuden .

    Tolopainen Tolopainen

    Mistä noista katsastuksista tietää, kun ei ole vuosikausiin enää autoa tarvinnut katsastaa. Eikä  kierrätysventtiili koskaan temppuile, kun autossa on sellainen kone, jossa on korkeapaineruisku, eikä mitään palamisjäänteitä mene kierrossa koneeseen.

    Planter Planter

    Minulla oli ensimmäisenä metsäautona käytetty farmari Warre, maksoi 500mk. Lähti kepoisasti käyntiin vaikka 30 asteen pakkasella, kun ei ollut jäykkiä öljyjä kangistamassa konetta. Tuulensuojakin oli parempi kuin edellisen isännän pappatunturissa. Oiva peli, eikä ollut takapuskurissa roikkujia, kun laittoi relusti jäteöljyä bensan sekaan.

    Gla Gla

    Minulla on jäänyt merkittävä pala suomalaista historiaa ja kulttuuria kokematta, kun kokemukset idän tuotteista rajoittuu takaveto-Ladan näköisen FSO:n tai Polski-Fiatin kyydissä olemiseen ja myöhemmin sen kytkimeen liittyvän vian selvittelyyn. Silti ehkä hiukan saatan epäillä, että Planterin kommentista ei ihan täysin kokonaisvaltaista kuvaa Warresta saa. Tottumus tosin voi selittää jotain. Hiljattain ajoin Warren perässä ja katku oli melkoinen. 80-luvulla en siitä tai muidenkaan katalysaattorittomien hajuista piitannut.

    Maavaran suhteen kyllä moni nykyajan katumaasturi kalpenee 13″ pyörillä varustetulle Warrelle.

    Puuki

    Warresta oli joku tv-ohjelma muutama pv sitten.   80-luvulla oli ko. auto  eräällä kaverilla eikä kehuja saanut; ei tuon ohjelman mukaankaan mikään kestävä auto ollut se .  Ladan tuonnista ja menestyksestä tuontiautona Suomessa oli myös juttua.  Siinä autossa oli kuulemma 2 hyvää asiaa, pitkä maksuaika ja korkea maavara.  Toinen Itä-Saksalainen tunnettu merkki oli Trabant, joka taisi olla kyhätty osin pahvista tm-vastaavasta materiaalista. Toihan ne niitäkin myös Suomeen  muurin kaaduttua.

Esillä 10 vastausta, 5,221 - 5,230 (kaikkiaan 31,175)