Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,191 - 5,200 (kaikkiaan 31,164)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    ”Eristyksisillä” on jo akkusaha 🙂  Ei viitsi pilata ilmaa polttomoottorisahauksella enää.

    Kuomu kärryssä pienentää muuten ilmanvastustakin, joten polttoainetta kuluu vähemmän .

     

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Kyllä kärryä varten tehty pressu on kärryn päällä paras, kuomua en käytä enään lainkaan. Kärry helppo lastata ja siitä helppo ottaa puut suoraan polttoa varten ilman varastointia.

    Rane

    Kuomukärry on ääliömäinen keksintö.Jostain syystä kaikissa se kuomu jää aukaistuna vinottain känöttämään lavan päälle.Suursäkin nostaminen etukuormaimella asiakkaan kärryyn onnistuu keplottelemalla mutta pilkkeiden kippaus taas ei mitenkään.

    petep

    Aika paljon on ääliöitä sitten kun katsoo monessako kärryssä on kuomu.

    arto arto

    Mikä parempi kuin kuomukärry. Esimerkiksi mönkijän kuljetuksessa saa puhtaana kärrystä pois. Loskakeleillä samoin huonekalujen kuljetuksessa ja suurissa ostoksissa.

    Gla Gla

    Kuomun hyvyys tai huonous riippuu käyttäjän tarpeista. Esim. huonekalujen kuljetus. Minulla on jarruton kärry ja siinä 50 kilon kuomu veisi osan hyötykuormasta ja huonekalut kuskaan kuivalla kelillä. Klapeilla saa ylikuorman helposti ilman kuomun painoakin, mutta sitä en tajua, miten kuomukärry lastataan reunojen yli. Korotuslaidat ymmärrän vai onko kuomussa jokin kattuluukku, mistä se kuormataan ja puretaan.

    Jarrullisessa ei kuomun painolla ole niin merkitystä. Kulutusta kuomu ei kyllä vähennä, on sellainen möhkö ilnaa harraamassa, oli kuormaa tai ei.

    Jätkä

    On kaikenlaisia näkemyksiä ja kokemuksia. toisen mielestä paras on toisen mielestä kelvoton.

    Minä ole ratkaissut ongelmat mielestäni sopivalla tavalla. Minulla on kolme käsrryä ja kunnon traileri. Trailerilla voin kuskata vaikka kohtuupientä traktoria, kunhan vetoauto täyttää vaatimukset.

    Jarruttomista kärryistä: yksi on perinteinen avokärry, josta etu – ja perälaudat voi poistaa esim pitkän tavaran kuljetusta varten, Toinen on käypä vaikka klapien kuljetukseen, koska siihen on olemassa korokelaidat ja kunnollinen pressu, joka kestää isältä pojalle.

    Kolmas on kuomullinen telikärry, jonka kuomun kääntyysivulla niin, että vaikka kärryn lavan kokoisen taakan voi laskea vaivatta kyytiin. Siitä saa kuomun myös erittäin yksinkertaisella liikkeellä pois kokonaan ja olenpa sen nostanut takaisin saranoihinsa yksin pari kertaa..

    Niin ja onhan minulla myös venetraileri, jonka päällä 6-metrinen vene könöttää tuolla pihakatoksessa.

    En tiedä —- Kalustoa on niin, että itseäkin hirvittää, mutta vaikea niistä on alkaa vähentämäänkään.

    Planter Planter

    Heitin eilen tällaisen kommentin, mutta ei tullut yhtään vastausta, peräkärryä vaan vedetään..

    ……………..

    Onko palstan autoilijoilla kokemusta/näkemystä tällaisesta ongelmasta.

    Emännän pikkuato alkoi nykiä ja tuntui, ettei tehokaan ole sitä mitä ennen. Aikani ihmettelin ja totesin, että pakko on lähteä hakemaan apua korjaamolta. Siellä olikin heti syy selvillä EGR, eli päästöjen pienentämiseksi tehty pakokaasujen takaisinkierrätys pakosarjasta imusarjaan.

    Imusarjassa oli töhnää ja imuventtiilit karstoittuneet. Koneessa on suorasuihkutus, joten bensa ei huuhtele ja puhdista imuventtiilejäkään kuten vanhemmissa koneissa. Vieressä oli pukilla uudenkarhea Sitikka, kolmipyttyinen ja sama homma.

    Mitä h….ttiä, ovatko uudet moottorit tällaisia, että saadaan täyttämään päästönormit. Mitään ei saa tulla pakoputkesta ja kaikki kerääntyy koneen sisään? Ilmankos oli niitä päästöhuijauksia.

    Pitääkö nyt tehdä henkilökohtainen päästöhuijaus ja poistaa koko EGR? Toisaalta, kun ajoneuvoverotkin määräytyvät päästojen mukaan, niin sehän on petos. Siinä joutuu kopeloimaan ohjelmistoakin, jotta homma onnistuu niin, ettei katsastuksessa narahda.

    Muutamat putiikit mainostavat noin 500€:lla EGR:n poistoa. Mainiten samalla nettisivuillaan, että se on laitonta, siirtäen näin vastuun asiakkaalle.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Oleellinen kysymys lienee se millä hinnalla saatte remontin tehtyä ja jos poistetaan EGR niin meneekö auto enää katsastuksesta läpi. Minulla hajosi myös EGR ja sen vaihdossa maahantuoja tuli merkittävästi vastaan hinnassa, kun auto oli vasta jokusen vuoden vanha.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Paljon ne poistaa EGR:n autosta, ei näy katsastuksessa peloittelusta huolimatta.

Esillä 10 vastausta, 5,191 - 5,200 (kaikkiaan 31,164)