Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,151 - 5,160 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Minulla on vahva tunne, että jos tulee aika, jolloin emännän auto juuttuu tiehen, niin meidän pihaan ilmestyy neiveto. Jos sellainen tulee hankittavaksi, niin melkoisen varmaa on, että se olisi Japanilainen ja näillä tämän hetken tiedoilla Dieseli.

    Metsuri motokuski

    Kyllähän tämä verotus ja polttoaineiden pieni hinnanero ajaa väkisinkin bensiinin suuntaa kun verrataan dieseliä.

    Planter Planter

    Onko palstan autoilijoilla kokemusta/näkemystä tällaisesta ongelmasta.

    Emännän pikkuato alkoi nykiä ja tuntui, ettei tehokaan ole sitä mitä ennen. Aikani ihmettelin ja totesin, että pakko on lähteä hakemaan apua korjaamolta. Siellä olikin heti syy selvillä EGR, eli päästöjen pienentämiseksi tehty pakokaasujen takaisinkierrätys pakosarjasta imusarjaan.

    Imusarjassa oli töhnää  ja imuventtiilit karstoittuneet. Koneessa on suorasuihkutus, joten bensa ei huuhtele ja puhdista imuventtiilejäkään kuten vanhemmissa koneissa. Vieressä oli pukilla uudenkarhea Sitikka, kolmipyttyinen ja sama homma.

    Mitä h….ttiä, ovatko uudet moottorit tällaisia, että saadaan täyttämään päästönormit. Mitään ei saa tulla pakoputkesta ja kaikki kerääntyy koneen sisään? Ilmankos oli niitä päästöhuijauksia.

    Pitääkö nyt tehdä henkilökohtainen päästöhuijaus ja poistaa koko EGR? Toisaalta, kun ajoneuvoverotkin määräytyvät päästojen mukaan, niin sehän on petos. Siinä joutuu kopeloimaan ohjelmistoakin, jotta homma onnistuu niin, ettei katsastuksessa narahda.

    Muutamat putiikit mainostavat noin 500€:lla EGR:n poistoa. Mainiten samalla nettisivuillaan, että se on laitonta, siirtäen näin vastuun asiakkaalle.

     

    Jätkä

    Bensiininkulutus on kuitenkin niin raakasti suurempaa, että jos hiemankaan isompi auto on, niin bensavehje syö vähintään 5 litraa enemmän kuin samantehoinen dieseli.

    On aivan eri juttu, jos bensa-auto on joku pikkukottero, joka vie alle viittä litra, mutta jos naftaa kuluu kymmenen litraa, niin vastaavilla tehoilla bensaa kuluu kaksikymmentä litraa. Aika vähillä ajoilla säästää käyttövoimaveron, kun vielä huomioi päästämaksut.

    Metsuri motokuski

    Mulla japanilainen neliveto jossa neliveto kytkeytyy automaattisesti. Siinä on 2 l bensakone ja kulutus on noin 8 l. Maantiellä vähän yli 7 l. Ennen oli nelivetoinen maasturi 3,2 l diesel koneella. Sillä kulutus oli 8-9 l välillä. Välillä ylikin. Tuntuu siltä että nykyään kulutuserot ovat tasoittuneet.

    jees h-valta

    Jätkän kulutuslukemat bensiinillä ovat aivan tuulesta temmattuja. On se kumma ettei käsitä kun sanotaan että alle kuuden litran satasella kulutuksella mennään pösölläkin. Kulutus on pikkuhiljaa alun lähdöstä jopa pienentynyt.

    petep

    Kyllähän nämä pienet ja vähän suuremmatkin BENSAKONEET menee aika vähällä nykyään . Alle kuuden pääsee kesällä Fordin Ecoboostilla. Sitten samaiseen laitteeseen laitetaan kärry perään niin alkaa bensa maistumaan. Toki sitä kärryajoa ei  paljon ole mutta ei ole mitenkään sovelias laite siihen hommaan.

    jees h-valta

    Minusta mikään nykyauto ei ole kelvollinen kiskomaan mitään peräkärryä. Hajallehan ne siinä saa todella nopeaan.

    jees h-valta

    En käytä enkä aiokkaan käyttää. Minulla on aivan eri auto jokapäiväiseen lavatarpeeseen ja se kestää.

    Visakallo Visakallo

    jesse: ”Minusta mikään nykyauto ei ole kelvollinen kiskomaan mitään peräkärryä. Hajallehan ne siinä saa todella nopeaan.”

    Milläs ne veneet sitten siirretään??

Esillä 10 vastausta, 5,151 - 5,160 (kaikkiaan 31,224)