Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,081 - 5,090 (kaikkiaan 31,177)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Suomihan on joka asiassa edellä käviä, kuten jätevesi ja vesiensuojelu, hiilineutraali, ja päästö ongelmissa. Mehän voisimme toimia myös käytetyn auton loppukuluttajina. Emmehän me autoa lainkaan tarvitse kun asumme kohta kaupungissa kaikki. Joku kottero voisi olla kiusana jotta pääsee karkuun jos rotat alkavat ahdistelemaan. Porissako tuo rotta epidemia oli. Onhan ihminen ollut paljon ennen autoja.  Planeettamme olisi ihan hyvä ilman tekniikkaa.

    Visakallo Visakallo

    En tiedä, mitä kukakin on karkuun lähtenyt, mutta kyllä niitä autontarvitsijoita näyttää lähes katkeamattomat jonot tuossa valtatiellä aamusta iltaan ja ympäri vuoden olevan.

    jees h-valta

    Kannattaa Remie ja kumpp. joskus tosiaan lähteä eteläsuomen valtateille niin huomaa ettei siellä yksin tarvitse ajella. Aika kova on ruuhka esim. perjantai-iltapäivin Lahdenkin seudulla. Ohitustie saisi jo pikkuhiljaa valmistua, senverran hidas on se kohta matkantekoa. Eikä ole yhtään hullumpaa päästä sähköauton perässä kilometrien liikennevalo-osuus välillä Hollola-Lahti. Onneksi yhä useammin pääsee. Kyllä niissä vilkkaammissa liikennekeskittymissä olisi suotavaa puhtaat päästöt, aika paljon dieselinkäry vaan tuppaa vieläkin haisemaan. Juuri vanhan autokantamme vuoksi.

    Rane

    Visa mainitsi tuosta uudesta L 200:sta.Siinä uudessa moottorissa teho on vanhaan malliin verrattuna laskenut 181 hv:sta 150:neen ja vääntö 430 nm:stä 400:aan.Tällä on ilmeisesti pyritty pienempään kulutukseen ja parempaan alakierrosten vääntöön.Tervetullut ilmiö nykyisten pickup-markkinoiden moottoritehoilla kilpailun aikana.

    jees h-valta

    Kyllähän tuo pienempikin teho riittää koska huonoissa teillä ajetaan nelikolla ja hiljaa ja pienillä vaihteilla. Mutta sitten kun mennään ja vedetään raskaita kärryjä alkaa kyllä tuo teho olla siinä rajoilla. Sanoisin että saattaa olla aika pliisu. Siksihän nuo motoketjujen äijät usein käytttää ronskeja jenkkiavolavoja kun teho riittää ja karskia kestävyyttä löytyy.

    Remie

    Poliittisesti voitaisiin ohjata kansalaisia pysymään paikoillaan. Työpaikoilla pitäisi olla asunnon tajoamiseen velvoite. Vaikka yli 50 henkilön työpaikoista lähtien. Ennen näitä oli ja hyvä niin , tuolloin olikin työttömiä vain muutamia tuhansia, kun 1960 luvulla pääsi syntymään tilanne että työttömiä oli 60 tuhatta , Kekkonen julisti hätätilahallituksen perustettavaksi. Näin tehtiin ja työttömät pääsi töihin. Nyt ajetaan pitkiä matkoja eikä ymmärretä muuttaa työn luokse, jokin asia vaan on poskellaan. Itselläni ei koskaan ole ollut työmatkaa ja pidän ymmärtämättömyyden tyhmyytenä ettei voi työn luokse mennä asumaan. Työ se pitää olla tärkein asia eikä huvittelu. Arvot on pahasti menneet pieleen. Vapaa-aikaa ja lomaa, ja huvittelua jumaloidaan ja työstä saadaan näppylöitä, tressiä, loppuunpalamista. Korjaamista on valtavasti. Ei yhteiskunta toimi näillä asenteilla. Nyt keskustellaan metsään puista putavista karkkeista ja lahoavista juurista, hiilineutraalisuuden nimissä. Kun ravistelin sanan voimalla oli yksinkertainen kommentti, älä houraile. Kyllä metsään putoavat karikkeet, lahoavat juuret ja vanhojen puiden tuomitseminen on aivan yhtä lailla hourailua , mutta tätä ei kukaan huomannut. Olette nuoria ja teillä on millä ajatella, miettikää, yhdistelkää asioita, nähkää kokonaisuus, älkää katsoko yhtä pientä asiaa.

    Rane

    Taitaa vieläkin olla että karskia kestävyyttä etsivät ostaa Hiluxin.

    Remie

    Juuri tämän takia ei yhtään tietä saisi tehdä lisää. Moottoritiet pitäisikin muuttaa paikallis teiksi. Kun ihmiset asuisivat siellä missä se työ on niin ei niitä tarvita. Ei mitään tunteja myöhästeleviä junia joilla jätetään vuoroja ajamatta kun ovat viallisia jo tehdessä.

    jees h-valta

    Vapaa-ajan ja työn mukavuudet voi aivan hyvin yhdistää Remie. Ei ne toisiaan pois sulje. Kukin taaplaa tyylillään. Minä viihdyn kyllä nykytyössänikin mutta vapaa-aika alkaa ola paremmassa arvossa jo nyt kun työssä ei paljon uusia virikkeitä enää ole mahdollista repiä. On vain makoisampaa tehdä juuri sitä mikä sillä hetkellä tuntuu käteen sopivalle. Kuten raivaus nyt on viikonloppuisin taas maistunut oikein mukavalle muutaman välivuoden jälkeen.

    Jätkä

    JOO – Remie. Raavitaan asfaltit teistä pois ja rullataan kiskot. Lopputulema on, että kaikki asuvat suuremmissa kaupungeissa, joissa tietenkään ei saa autolla ajaa, Maastopolkuptyörät käyttöön kaikille. Lähikaupat syntyisivät jokaiseen kivijalkaan. Kyllä olisi upeeta ja ihmisläheistä elämää.

Esillä 10 vastausta, 5,081 - 5,090 (kaikkiaan 31,177)