Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,041 - 5,050 (kaikkiaan 31,157)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Miksi pitäisi kehittää tekniikkaa turhaan liikkumiseen. Sehän on aivan turhanpäiväistä ajaa jollekin mökille satoja kilometreja tai päivittäin töihin. Työt voidaan nykyisin tehdä missä tahansa, johon on nettiyhteys ja fyysiset työt voidaan automatisoida. Suomessa on niin paljon järviä, että tarvittava proteeni voidaan tuottaa niissä.

    jees h-valta

    Ja työnantajako ihan huvikseen siirtäisi töitä kotiin, heko,heko! Mistähän ihmeen järviproteeseista se Toloppa aikoo tuottoa repiä? Ihmiset liikku tästä eteenkin päin samoin vähintäänkin kuin nytkin ja todennäköisesti enemmänkin, sähköautoilla!

    Rane
    Remie

    Kannatan Topaisen kanssa täydellistä liikkumattomuutta.

    Tolopainen Tolopainen

    Ihmiselle riittää liikunnaksi sohvan pinnasta jääkaapille, jossa käydään lenkillä. Siis otetaan pätkä kiekuraa. Tai nykyisin kotimaisia kalasäilykkeitä tai kalapullia.

    Remie

    Sähkö sinänsä on hieno asia, kun sitä ei vain tarvitse varastoida. Kun ladataan ottovirta on aina isompi kuin hyötytallennus. Kun otetaan virtaa akusta niin otto on jälleen isompi mikä on antoteho. Käytän näitä termekä jotta kaikki ymmärtävät. Mitä me maksamme , me maksamme sen mitä me otamme verkosta virtaa, ja hyödymme sen verran ottamastamme virrasta mitä olemme saaneet käyttää. Otettun ja käytettyn välisen eron olemme kadottaneet iki ajoiksi , jota kutsutaan häviöksi. Tämä on väistämätön tosiasiasia.

    jees h-valta

    Noilla hävikin olemattomilla ei mitään käytännön merkitystä. Olen vuosia pelannut useiden vapaa-ajan akkujen latauksen kaas ja niiden kuluttamaa virtamäärääkään edes huomaa sähkölaskussa. Hävikeistä edes puhumattakaan. Kuten mainitsin tuo pakettiauto-Transitkin on ladattavissa aivan normaali-10A:n sulakkeen takana olevasta pistorasiasta noin neljässä tunnissa. Ei aivan hirmuja tee sähkölaskuun sekään. Ajokilsoja silloin sähköllä jo kymmeniä.

    Remie

    4 x 10A = 40A siitä pois hävikki. 80 A moottoriteholla ajaa 0,5 tuntia.

    Remie

    Nyt elätellään sähköstä ilmaista tehoa saatavan . Kuluja vähätellään  ja vältellään. Totuus on kuitenkin että economit osaavat huomattavan hyvin laskuopin. Mitään ilmaisia ei yhteiskunta jakele kansalaisilleen m ei sähkön eikä dieselin muodossa. Käyttää liikkumiseen mitä polttoainetta tahansa niin pelkkä liikkuminen maksaa lähes aina saman verran. Se minkä laitteen valitsee on lähes käytännöllisyys kysymys. Käyttötarkoitus sanelee ehdot. Sähköauton heikko kohta on akusto. siitä ei pääse mihinkään . Saasteiltaan kaikki painii samassa sarjassa, kun otetaan mukaan ajoneuvon valmistuksessa tuotetut päästöt. Myös päästöt hävityksessä tuotetut.

    MJO

    80 A moottoriteho?? Kannattaako yrittää valistaa ketään?

    Otettun ja käytettyn välisen eron olemme kadottaneet iki ajoiksi , jota kutsutaan häviöksi. Tämä on väistämätön tosiasiasia.

    Latauksessa syntyvästä häviöitä on helppo ottaa hyötykäyttöön. Nimittäen lataa sisällä, jolloin hukkalämpö on suoraan pois lämmityksestä.

Esillä 10 vastausta, 5,041 - 5,050 (kaikkiaan 31,157)